اقتصاد

۱۸۰ همت سرمایه‌گذاری برای افزایش ۲ برابری درآمدهای فرودگاه‌ها

۱۸۰ همت سرمایه‌گذاری برای افزایش ۲ برابری درآمدهای فرودگاه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، علی عبدی معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: ۱۸۰ همت یک فرصت بی‌نظیر و کم‌نظیر است که امروز پیش روی شرکت فرودگاه‌ها و به طور کلان در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد. این سرمایه‌گذاری به فرودگاه‌ها به‌عنوان بستری امن و پربازده برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی نگریسته می‌شود.

وی افزود: این ۱۸۰ همت سرمایه‌گذاری، یا فرصتی برای سرمایه‌گذاری، شامل نزدیک به ۲۰۰ فرصت در بیش از سه فرودگاه کشور است. پیش‌بینی ما این است که در مدت کوتاهی، با اشتراک‌گذاری این فرصت‌ها میان سرمایه‌گذاران، اصحاب صنعت، صاحبان کسب‌وکارها، اتاق‌های بازرگانی، اتاق‌های صنعت و معدن و امثال آن، این فرصت‌ها به سرعت بیش از دو برابر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این ۲۰۰ سرمایه‌گذاری نتیجه تلاش‌ها و ایده‌پردازی‌های همکاران در فرودگاه‌هاست، گفت: این فرصت‌ها توسط کسانی ایجاد شده که به خوبی قدر این موقعیت‌ها را می‌دانند و در بازار صنعتی و تجاری کشور فعالیت دارند. همچنین با همکاری بهتر همکاران ما در سراسر کشور، فرصت‌های جدیدی از دل پیشنهادات بخش خصوصی برای فرودگاه‌ها فراهم خواهد شد.

عبدی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که این فرصت‌های باارزش، ظرف کمتر از یک سال آینده، ان‌شاءالله به دو برابر افزایش یابد. این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌های بزرگ در دل فرودگاه‌های ما است که اگر به درستی از آن‌ها بهره‌برداری شود و کشوری امن برای سرمایه‌گذاری فراهم شود، می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کشور و همچنین شکوفایی اقتصاد فرودگاه‌ها و صنعت هوایی منجر شود.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ادامه سخنان خود درباره ارتقای خدمات ارائه شده در فرودگاه‌های کشور گفت: در خصوص ارتقاء خدمات فرودگاهی، فرض و فهم ما این است که اگر قرار باشد خدمات فرودگاهی ارتقا یابد، فرودگاه‌های ما باید از الگوهای موجود در فرودگاه‌های اطراف کشور بهره‌برداری کنند. حرکت به سمت این ارتقاء باید از بستر فعالیت‌های فیزیکی به سمت تکنولوژی‌های نوینی مانند اینترنت اشیا و هوش تجاری تغییر کند تا مردم بتوانند بسیاری از خدمات را بدون نیاز به حضور فیزیکی در فرودگاه‌ها و از راه دور دریافت کنند.

وی افزود: هدف ما ارتقاء خدمات فرودگاهی است و امیدواریم این تغییرات به آن هدفی که مدنظر داریم، یعنی بهبود خدمات فرودگاهی، منجر شود. در آینده، اگر قرار باشد فرودگاه جدیدی در کشور احداث شود یا فرودگاه‌های موجود بازطراحی و ارتقاء یابند، این اقدامات باید مبتنی بر استانداردهای جدید این صنعت باشد. این استانداردها نتیجه مطالعه بیش از ۲۴۰ کیلومتر از پروژه‌های بین‌المللی به‌روز، بررسی بیش از ۶۰ فرودگاه برتر دنیا و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران برجسته‌ای است که در کشور ما و در شرکت فرودگاه‌ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه، اظهار داشت: ظرف شش ماه گذشته، این صنعت با افتخار برای شرکت فرودگاه‌ها و کشور جمع‌آوری شده و امروز با حضور شما و آقای نخجوانی رونمایی خواهد شد. جا دارد تشکر ویژه‌ای نیز از جناب آقای نخجوانی به‌خاطر نقش برجسته‌ای که در این خصوص داشته‌اند، داشته باشم.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا