اقتصاد

بذرپاش: هیچ ایرلاینی زیان ده نیست

بذرپاش: هیچ ایرلاینی زیان ده نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در صنعت فرودگاه‌ها، گفت: در پایان سال ۱۴۰۱، سند هوشمندسازی فرودگاه‌ها به تصویب رسید که نویدبخش توسعه‌های جدیدی بود. این سند می‌تواند فرصتی جذاب برای شرکت‌های هواپیمایی فراهم کند تا با سرمایه‌گذاری در زنجیره عرضه خدمات، سودآوری بیشتری داشته باشند و جذابیت بیشتری برای جذب سرمایه‌های جدید ایجاد کنند.

وی افزود: با توجه به این تحولات، پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی از فرصت‌های موجود بهره‌برداری کرده و با توسعه ناوگان و استفاده از مدل‌های جدید هواپیما، ظرفیت‌های خود را به چند برابر افزایش دهند. این اقدامات به نوبه خود به تحقق شعار سال در زمینه مشارکت بخش خصوصی و مردم در توسعه صنعت فرودگاه‌ها کمک خواهد کرد.

وزیر راه همچنین تصریح کرد: صنعت فرودگاه‌ها به دلیل جذابیت‌های موجود و تقاضای بالای بازار، در حال حاضر مورد توجه و اقبال زیادی قرار دارد. ما به پیگیری این تحولات و پیشبرد اهداف توسعه‌ای ادامه خواهیم داد و از تلاش‌های همکاران در این زمینه تشکر می‌کنیم.

بذرپاش ادامه داد: شرکت‌های خصوصی از همکاری در بخش فرودگاهی کشور استقبال کردند و می‌توان فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی؛ به جای اینکه دولت پیگیر واردات ناوگان هوایی باشد، ایرلاین‌ها می‌توانند در عرصه واردات هواپیما حضور داشته باشند و انتظار می‌رود واردات هواپیما با شدت بیشتری ادامه پیدا کند، هیچ‌یک از شرکت‌های هوایی زیان‌ده نیستند، بلکه میزان سوددهی آنها متفاوت است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: زمانی که مردم به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، سطح انتظار کیفیت و خدمات از سوی متقاضیان بیشتر می‌شود، البته مناطق آزاد کشور نیز دارای فرصت‌های چشمگیری است.

بذرپاش تاکید کرد: مردم توقع افزایش خدمات در بخش فرودگاهی را دارند و فرصت ما در دولت سیزدهم کم بود اما سال آینده سال خوبی برای نوسازی ناوگان خواهد بود و برای ایرلاین‌ها مسیر متفاوتی در جهت نوسازی ناوگان و خرید هواپیما باز کردیم و بجای اینکه دولت یک هواپیما بیاورد بخش خصوصی که روش بهتری را ورود هواپیما دارد می‌تواند هواپیماهای بیشتری را وارد کند و واردات هواپیما با کشور با شتاب بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: امروز هیچ ایرلاینی زیان ده نیست و سطح سوددهی ایرلاین‌ها متفاوت است و همچنان ناترازی‌ بین عرضه و تقاضتی بلیت بسیار بالا است و جا دارد که ناوگان به چند برابر افزایش پیدا کند. اما باید متناسب با این افزایش ناوگان خدمات فرودگاهی افزایش پیدا کند و مردم وقتی خدمات فرودگاهی دنیا را می بینید از ما توقع بیشتری دارند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا