ذخایر صرافی بیت کوین علیرغم افزایش قیمت به پایین ترین حد چند ساله خود رسید

ذخایر صرافی بیت کوین علیرغم افزایش قیمت به پایین ترین حد چند ساله خود رسید

ذخایر مبادلات بیت کوین به حدود 2.8 میلیون سکه کاهش یافته است که پایین ترین سطح آنها در سال های اخیر است.

بر اساس داده از پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای CryptoQuant.

این کاهش قابل توجه ذخایر ارزی در زمانی رخ می دهد که قیمت بیت کوین تقریباً 10 درصد از قیمت بالای همیشه فاصله دارد< /span> بر اساس داده‌های CoinGecko، 73737 دلار است. بیت کوین در زمان نگارش 66700 دلار معامله می شود.

تصویر: CryptoQuant

روند کاهش ذخایر ارزی از اوایل سال 2022 آغاز شد و در سال گذشته به طور قابل توجهی سرعت گرفته است. با این حال، نمودار تغییر جزئی در این روند را در ماه گذشته نشان می دهد، با افزایش اندکی در ذخایر که به طور بالقوه نشان دهنده تغییر کوتاه مدت در رفتار سرمایه گذاران یا افزایش معاملات است. فعالیت.

تحلیلگران می گویند که این افزایش با عدم اطمینان اخیر در مورد حرکات بیت کوین مرتبط است، از جمله انتشار بیت کوین Mt. Gox که مدت ها مورد انتظار بود، فروش توسط دولت آلمان، یا فروش احتمالی ارزهای رمزنگاری شده توسط آژانس های دولتی ایالات متحده. Tاین موارد پرمخاطب این امکان را دارند که مقادیر قابل توجهی از بیت کوین را که قبلاً غیرفعال بود، دوباره به گردش درآورند.

واگرایی بین افزایش قیمت و کاهش ذخایر ارزی توجه تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

تحلیلگران Bitfinex به Decrypt گفتند که ذخایر مبادله تمایل دارد با مقدار دارایی هایی که شرکت کنندگان برای ذخیره در صرافی انتخاب می کنند مرتبط باشد. – و ممکن است به طور بالقوه بفروشد یا تجارت کند. برعکس، دارایی‌های ذخیره‌شده در بورس معمولاً توسط سرمایه‌گذاران برای مقاصد سرمایه‌گذاری یا به‌عنوان ذخیره ارزش نگهداری می‌شوند.

تحلیلگران نوشتند: “با نگاهی به نمودار، می بینیم که ذخایر بیت کوین به طور مداوم در حال کاهش است.” سکه های خود را برای نگهداری طولانی مدت به صورت آفلاین ذخیره کنید.

به طور کلی، مقدار دارایی های رمزنگاری ذخیره شده در صرافی ها رابطه معکوس با قیمت دارد. آدام برکر، مشاور حقوقی ارشد در پلتفرم زیرساخت پرداخت جهانی مرکوریو، گفت: وقتی یکی بالا می‌رود، دیگری احتمالاً پایین می‌آید – و بالعکس.

برکر گفت: «معمولاً، افزایش مقدار کریپتو نشان می‌دهد که مردم در حال آماده شدن برای فروش هستند، به همین دلیل است که بیت‌کوین خود را در صرافی‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند. از سوی دیگر، زمانی که مقدار کریپتو در صرافی ها کاهش می یابد، این نشان می دهد که مردم تمایل کمتری به فروش دارند، در عوض، آنها بیت کوین های خود را به کیف پول های سرد و کیف پول های نگهبانی منتقل می کنند و آنها را در انبارهای طولانی مدت نگه می دارند.

در حالی که قیمت بیت کوین در طول سال 2023 و تا سال 2024 رشد قابل توجهی را تجربه کرد، مقدار بیت کوین نگهداری شده در صرافی ها به طور پیوسته کاهش یافته است و به سطوحی رسیده است که از سال 2018 مشاهده نشده است.

تحلیلگران Bitfinex با اشاره به یک نکته ظریف دیگر می‌گویند: “ما همچنین می‌توانیم ببینیم که ذخایر مبادله حتی برای مبادلات مشتقه [در حال] کاهش است، با افزایش جزئی ناشی از نوسانات اخیر مشاهده شده.”

وضعیت کنونی به‌شدت با اواخر سال 2022، زمانی که ذخایر ارزی همزمان با کاهش شدید قیمت‌ها، جهش شدیدی را تجربه کرد، در تضاد است. از آن زمان، رابطه بین قیمت و ذخایر مبادله ای معکوس شده است و با افزایش قیمت ها، ذخایر کاهش می یابد.

شیمون لازاروف، مدیر ارشد بازاریابی در مدیریت ثروت بیت کوین و متخصصان نگهداری امن Unchained، به Decrypt گفت که این روند کلی نه تنها نشان دهنده اعتماد سرمایه گذار قوی به پتانسیل قیمت بیت کوین در آینده است، بلکه نشان دهنده رشد فزاینده است. آگاهی از خطرات همیشه موجود مرتبط با متولیان متمرکز.

“با ادامه افزایش ارزش بیت کوین، ما انتظار داریم که سرمایه گذاران بیشتری امنیت و کنترل دارایی های خود را به راحتی اولویت دهند و در تلاشی برای اطمینان از ایمنی و یکپارچگی سرمایه گذاری های خود به راه حل های نگهداری غیرمتمرکز تر روی آورند. لازاروف گفت.

ویرایش شده توسط رایان اوزاوا.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل