مصرف برق به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسید

مصرف برق به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسید

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: به ازای هر یک درجه افزایش دما، مصرف برق ١٨٠٠ مگاوات افزایش می‌یابد که در این شرایط همکاری هموطنان به ویژه با رعایت دمای آسایش و تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ٢٥ درجه و قراردادن کولر‌های آبی روی دور کند، می‌تواند بسیار موثر باشد به طوری که با انجام این راهکار‌ها مصرف برق ٢٠ تا ٤٠ درصد کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نشود تصریح کرد: با انجام همین راهکار‌ها هموطنان می‌توانند در تامین برق پایدار کشور نقش موثری داشته و به پرسنل صنعت برق در این خصوص کمک کنند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تا ٢٣ تیرماه اطلاعاتی که از قبوض به دست آمده است، نشانگر آن است که ١٠ میلیون مشترک از میان ٢٥ میلیون مشترکی که قبوض آنها ثبت شده، مشمول دریافت پاداش شده اند افزود: تاکنون ٢٤٠ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی به مشترکانی که برق خود را کاهش داده اند، اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اینکه از میان مشترکانی که مشمول دریافت پاداش شده اند، قبض برق یک سوم از آنان رایگان شده است؛ افزود: هموطنانی که در تابستان امسال در مدیریت مصرف برق همکاری داشته و مصرف برق خود را کاهش داده اند، علاوه بر دریافت پاداش صرفه جویی، امکان بهره مندی از جوایز پویش با انرژی نیز برای آنان وجود دارد.

مدیرعامل توانیر گفت: در هفته پیش رو جوایز مشترکان نوبت نخست که قرعه کشی آنها در روز عید غدیر انجام شد، اهدا می‌شود و در هفته پس از آن نیز نوبت دوم قرعه کشی و اهدای جوایز پویش با انرژی را خواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم. به ویژه در ساعت‌های اوج بار (١٣ تا١٨) بتوانیم برق همه مناطق کشور و به ویژه مناطق بسیار گرم جنوبی را به صورت پایدار تامین کنیم.

اختصاص پاداش صرفه جویی به ٤٠ درصد از مشترکان برق

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق نیز روز پنجشنبه از اختصاص پاداش صرفه جویی به مشترکانی که مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دادند، خبر داد.

عبدالامیر یاقوتی در این باره گفت: استان‌های تهران، آذربایجان غربی، خوزستان، هرمزگان، خراسان رضوی و مازندران در پویش با انرژی صاحب امتیازات لازم شده‌اند و برندگان جوایز بزرگ هم بیشتر در این استان‌ها قرار دارند.

یاقوتی با بیان اینکه علاوه بر جوایزی که در پویش با انرژی در نظر گرفته شده است، روی قبوض برق مشترکانی که مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند، هم پاداش مدیریت مصرف اعمال می‌شود، اضافه کرد: تاکنون حدود ٤٠ درصد مشترکان مشمول دریافت پاداش شده‌اند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق تصریح کرد: هنوز فرصت زیادی برای شرکت در پویش با انرژی وجود دارد و هرچه میزان صرفه جویی بیشتر باشد، پاداش‌ها نیز اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل