احتمال خیزش گردوخاک در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور

احتمال خیزش گردوخاک در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور

به گزارش خبرگزاری برنا، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را توضیح داد و گفت: امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، البرز، کرمان و هرمزگان و برخی نقاط جنوب و جنوب شرق استان فارس، جنوب یزد و جنوب اصفهان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: برای فردا نیز علاوه بر این مناطق شرایط جوی مذکور در ارتفاعات گلستان نیز رخ خواهد داد.

گودرزی ادامه داد: بارش‌ها با شدت و ضعف تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، ضمن این که از امروز تا پایان هفته در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور و همین‌طور دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در برخی از ساعات وزش باد شدید و پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به افت کیفیت هوا و کاهش شعاع دید در این مناطق خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: طی امروزوفردا آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان و از امشب تا روز سه‌شنبه دریای خزر نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: برای تهران نیز افزایش ابر در برخی از ساعات و گاهی رگبار باران و همچنین افزایش باد و وزش بادهای شدید در ساعات بعدازظهر در مناطق غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل