افزایش دوبرابری محصولات کشاورزی خوزستان با تکمیل پروژه‌های آب و خاک

افزایش دوبرابری محصولات کشاورزی خوزستان با تکمیل پروژه‌های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری برنا، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، با بیان این که فاز اول پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری احیای دشت‌های خوزستان و ایلام در نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار اجرا شده است، افزود: اجرای فاز دوم و ادامه این طرح در ۲۵۰ هزار هکتار مابقی اراضی پیشبینی شده، از طرف این معاونت در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر این که این طرح یکی از طرح‌های محوری در حوزه آب و خاک کشور است، افزود: در حال حاضر به دنبال تامین مالی این پروژه هستیم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این تامین مالی ممکن است از محل صندوق ذخیره ارزی، یا به صورت فاینانس از کشور چین و یا از محل مولدسازی اموال انجام شود که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، در دولت چهاردهم نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی استان خوزستان را قطب کشاورزی و تولید کشور خواند و یادآور شد: در خوزستان نزدیک به ۱۹ میلیارد متر مکعب در بخش کشاورزی آب مصرف می‌شود.

نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیون و 700 هزار تن گندم از استان خوزستان خریداری شد، استان خوزستان به تنهایی می‌تواند نیمی از غله مورد نیاز کشور را تامین کند.

وی افزود: ارتقای بهره‌وری آب و راندمان آبیاری یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های معاونت آب وخاک وزارت جهادکشاورزی در کشور به ویژه در استان خوزستان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در ادامه اجرای پروژه دشت‌های خوزستان و ایلام در ۲۵۰ هزار هکتار اراضی باقی مانده، با هدف ارتقای بهره‌وری شبکه آبی‌ می‌تواند عملکرد حداقل دو برابری را در واحد سطح محقق کند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل