فناوری

برترین اخبار فناوری امروز: X در برزیل تاریک می شود. دستگیری مدیر عامل تلگرام به دیگران؛ مدیر اجرایی CrowdStrike برای شهادت در مقابل کنگره ایالات متحده

برترین اخبار فناوری امروز: X در برزیل تاریک می شود. دستگیری مدیر عامل تلگرام به دیگران؛ مدیر اجرایی CrowdStrike برای شهادت در مقابل کنگره ایالات متحده

sq0mg0/article68595316.ece/alternates/LANDSCAPE_320/2024-08-31T163351Z_2052165749_RC24R9AQMYAC_RTRMADP_3_X-BRAZIL.JPG”/the-Line=”http://www.world.org /1x1_spacer.png” alt =”Today’s Cache: X to go dark in Brazil” title=”حافظه پنهان امروز: X to go to dark in Brazil” data-original=”https://www.thehindu.com/theme/images/th-online/1x1_spacer. png” class=”lead-img”/>

Cache امروز: X برای تاریک شدن در برزیل
| اعتبار عکس: رویترز

(این مقاله بخشی از کش امروز، خبرنامه هندو در مورد موضوعات نوظهور در تلاقی فناوری، نوآوری و خط مشی برای دریافت آن در صندوق ورودی خود، مشترک اینجا.)

X در برزیل تاریک می شود

X متعلق به الون ماسک در برزیل با تنظیم کننده مخابرات این کشور تاریک می شود آناتل به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی می‌گوید دسترسی کاربران را به حالت تعلیق درآورند، به دلیل اختلاف بین میلیاردر و قاضی برزیلی الکساندر دو موراس. قاضی برزیلی از X خواسته بود تا ظرف 24 ساعت یک نماینده قانونی در کشور معرفی کند، در حالی که X مدعی شده بود که نماینده آن به بازداشت تهدید شده است. در نتیجه دعوا، که طی آن ماسک میم‌های فحاشی را به اشتراک می‌گذاشت و قاضی را مسخره می‌کرد و او را با لرد ولدمورت و دستمال توالت مقایسه می‌کرد، دی مورائس دستور تعلیق را در 30 اوت 2024 صادر کرد.

X کاربران برزیلی. متأسفانه با این پلتفرم خداحافظی کرد، زیرا قوانین کشور دسترسی به X از طریق استفاده از VPN را یک عمل قابل مجازات دانست. با این حال، ماسک از مردم خواست تا به استفاده از X با استفاده از VPN ادامه دهند. برزیل یکی از بزرگترین بازارهای X است و باید دید که این موضوع چه تاثیری بر درآمد این پلتفرم خواهد داشت.

مدیر عامل تلگرام هشداری به دیگران را دستگیر کرد

دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، این فناوری را به نماد آزادی بیان در چشم سایر رهبران فناوری و حامیان حریم خصوصی. از سوی دیگر، این سؤال را مطرح می‌کند که رهبران فناوری تا چه حد در تعدیل محتوا و مقابله با رسانه‌های غیرقانونی در پلتفرم‌هایی که ایجاد کرده‌اند، همدست هستند. دوروف به همدستی در جرائمی از جمله قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، تروریسم، زورگویی سایبری، انتشار رسانه های کودک آزاری، و امتناع از همکاری با مجریان قانون متهم شده است.

تحقیقاتی که منجر به دستگیری دوروف شد که عمدتاً به واحد جرایم سایبری فرانسوی J3 در دفتر دادستانی پاریس نسبت داده می شود که توسط یوهانا بروسه 38 ساله رهبری می شود. این همچنین هشداری برای سایر رهبران فناوری است که از قانون‌گذاران و بازیگران مخرب پلتفرم‌های خود فاصله گرفته‌اند. اگرچه دوروف به قید وثیقه آزاد است، اما نمی‌تواند فرانسه را ترک کند.

مدیر اجرایی CrowdStrike برای شهادت در مقابل کنگره ایالات متحده

آدام مایرز، معاون ارشد رئیس‌جمهور در عملیات ضد دشمن در شرکت امنیت سایبری CrowdStrike مستقر در تگزاس در برابر کنگره ایالات متحده در مورد به‌روزرسانی نرم‌افزار حشره‌دار شرکت که ماه گذشته باعث قطعی جهانی فناوری اطلاعات در دستگاه‌های مایکروسافت ویندوز شد.  میرز در 24 سپتامبر در برابر کمیته فرعی امنیت سایبری و حفاظت از زیرساخت امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا شهادت خواهد داد، جایی که احتمالاً با سؤالاتی در مورد تأثیر قطعی برق و فناوری که صنایع مهم در ایالات متحده را نیرو می دهد مواجه خواهد شد.

قطعی در 19 جولای بیش از 8 میلیون دستگاه ویندوز مایکروسافت را تحت تأثیر قرار داد و فرودگاه های سراسر جهان را از بین برد. با تاخیر یا لغو هزاران پرواز، مسافران سرگردان ماندند. رسانه ها و صنایع پزشکی نیز با از کار افتادن سیستم ها در آن روز آسیب دیدند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا