فناوری

به گفته منبع، مدیر عامل اینتل برنامه های خود را برای کاهش دارایی ها و کاهش هزینه ها ارائه خواهد کرد

به گفته منبع، مدیر عامل اینتل برنامه های خود را برای کاهش دارایی ها و کاهش هزینه ها ارائه خواهد کرد

فایل عکس: پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل و مدیران کلیدی انتظار می رود اواخر ماه جاری طرحی را برای حذف مشاغل غیرضروری و اصلاح هزینه های سرمایه به هیئت مدیره شرکت ارائه دهند.
| اعتبار عکس: رویترز

انتظار می رود پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل و مدیران کلیدی، برنامه ای را در اواخر این ماه ارائه دهند. به گفته یک منبع آگاه، هیئت مدیره این شرکت در تلاش برای احیای ثروت سازنده تراشه که زمانی مسلط بود، کسب و کارهای غیرضروری را کاهش داده و هزینه های سرمایه ای را بازسازی می کند.

این طرح شامل ایده هایی در مورد چگونگی آن می شود. برای کاهش هزینه‌های کلی با فروش کسب‌وکارها، از جمله واحد تراشه قابل برنامه‌ریزی Altera، که اینتل دیگر نمی‌تواند از محل سود قابل توجه شرکت تأمین مالی کند.

Gelsinger و سایر مدیران عالی رتبه در اینتل همان منبع گفت که انتظار می رود این طرح در جلسه هیئت مدیره اواسط سپتامبر ارائه شود.

جزئیات پیشنهاد گلسینگر برای اولین بار در اینجا گزارش می شود.

اینتل. از اظهار نظر خودداری کرد.

به گفته منبع و شخص دیگری، این پیشنهاد هنوز شامل طرح‌هایی برای تقسیم اینتل و فروش عملیات تولید قراردادی یا ریخته‌گری آن به خریدار مانند تایوان Semiconductor Manufacturing Co. نمی‌شود. با این موضوع آشناست.

این ارائه، از جمله برنامه‌های مربوط به عملیات تولیدی‌اش، هنوز نهایی نشده است و ممکن است قبل از جلسه تغییر کند.

اینتل قبلاً کار ریخته‌گری خود را قطع کرده است. از تجارت طراحی خود، و نتایج مالی خود را از سه ماهه اول تقویم سال جاری به طور جداگانه گزارش کرده است.

این شرکت دیواری بین مشاغل طراحی و تولید ایجاد کرده است تا اطمینان حاصل کند که مشتریان بالقوه بخش طراحی به اسرار فناوری مشتریانی که از کارخانه‌های اینتل، معروف به fabs، برای تولید تراشه‌های خود استفاده می‌کنند، دسترسی نخواهد داشت.

اینتل در یکی از بدترین دوره‌های خود رنج می‌برد، زیرا تلاش می‌کند در عصر هوش مصنوعی در برابر تراشه‌های خود بازی کند. مانند انویدیا، سازنده چیپ‌های هوش مصنوعی با ارزش بازار ۳ تریلیون دلار. در مقابل، اینتل پس از گزارش فاجعه‌بار درآمد سه‌ماهه دوم در ماه اوت، اکنون به زیر 100 میلیارد دلار سقوط کرده است.

پیشنهادی که گلسینگر و دیگران ارائه خواهند کرد احتمالاً شامل برنامه‌هایی برای کاهش بیشتر هزینه‌های سرمایه‌ای شرکت در کارخانه است. گسترش به گفته این منبع، این طرح ممکن است شامل برنامه‌هایی برای توقف یا توقف کامل کارخانه 32 میلیارد دلاری خود در آلمان باشد، پروژه‌ای که بنا بر گزارش‌ها به تعویق افتاده است.

در ماه اوت، اینتل گفت که انتظار دارد هزینه‌های سرمایه‌ای خود را به 21.5 میلیارد دلار کاهش دهد. در سال 2025، کاهش 17 درصدی نسبت به سال جاری، و پیش‌بینی ضعیف‌تر از حد انتظار برای سه‌ماهه سوم منتشر شد.

علاوه بر مدیرعامل و برنامه‌های اجرایی، اینتل مورگان استنلی و گلدمن ساکس را برای مشاوره در این زمینه حفظ کرده است. به گفته دو منبع آگاه از طرح‌های مشاوره‌ای اینتل، اینتل چه کسب‌وکاری را می‌تواند بفروشد و چه چیزهایی را باید حفظ کند.

اینتل هنوز برای واحدهای محصول پیشنهادی درخواست نکرده است، اما احتمالاً این کار را خواهد کرد. هنگامی که هیئت مدیره یک طرح را تأیید کرد، طبق دو منبع آشنا با برنامه های مشاوره شرکت.

ALTERA SPIN OUT

برد اواسط سپتامبر جلسه برای پادشاه تراشه‌سازی یک‌باره حیاتی است. اینتل سه ماهه دوم فاجعه باری را در ماه آگوست گزارش کرد که شامل توقف پرداخت سود سهام شرکت و کاهش 15 درصدی کارکنان با هدف صرفه جویی 10 میلیارد دلاری بود.

هفته‌ها بعد، لیپ بو تان کهنه کار صنعت تراشه از هیئت مدیره استعفا داد. رویترز گزارش داد که پس از ماه‌ها بحث در مورد آینده شرکت، خلاء تجربه تجاری عمیق نیمه هادی را در هیئت مدیره ایجاد کرد.

پنجشنبه گذشته، پس از گزارش رویترز، گلسینگر به دنبال اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران در مورد عملکرد ضعیف مالی شرکت بود. .

گلسینگر در کنفرانس دویچه بانک گفت: «چند هفته سختی بود. «و ما سخت کار کرده‌ایم تا به مشکلات رسیدگی کنیم.»

گلسینگر گفت که این شرکت گفته‌های سرمایه‌گذاران را «جدی می‌پذیرد» و اینتل بر فاز دو طرح چرخش شرکت متمرکز است.

بخشی از این برنامه ها تا جلسه اواسط سپتامبر حل نشده باقی می ماند. سپس، مدیران شرکت احتمالاً تصمیمات مهمی در مورد کسب‌وکارهایی که اینتل حفظ خواهد کرد و کدام‌ها را رها خواهد کرد، خواهند گرفت.

یکی از واحدهای بالقوه‌ای که شرکت ممکن است به دنبال تخلیه آن باشد، کسب‌وکار تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی آن، Altera است که اینتل برای آن خریداری کرد. 16.7 میلیارد دلار در سال 2015. اینتل قبلاً اقداماتی را انجام داده است تا آن را به عنوان یک شرکت تابعه جداگانه اما هنوز کاملاً تحت مالکیت خود قرار دهد و گفته است که قصد دارد بخشی از سهام خود را در یک عرضه اولیه عمومی در آینده بفروشد، اگرچه تاریخی را تعیین نکرده است.

اما Altera همچنین می تواند به طور کامل به یک سازنده تراشه دیگر که علاقه مند به رشد مجموعه خود است فروخته شود، و به گفته یکی از منابع آشنا با برنامه های مشاوره ای آن، این شرکت بی سر و صدا شروع به بررسی امکان فروش آن کرده است. منابعی که با برنامه‌های کاهش کسب‌وکار آشنا هستند.

بر اساس یکی از منابع، سازنده تراشه‌های زیرساختی Marvell یکی از خریداران بالقوه چنین معامله‌ای است.

بلومبرگ قبلاً گزینه‌های مختلفی را برای اینتل گزارش کرده بود. از جمله تقسیم احتمالی طراحی محصول و کسب و کارهای تولیدی اینتل که انتظار می رود در جلسه هیئت مدیره مورد بحث قرار گیرد.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا