فناوری

پاول دوروف | پیامبر حریم خصوصی حق بیمه

پاول دوروف | پیامبر حریم خصوصی
حق بیمه

علت آزادی بیان ممکن است نماد جدیدی در پول دوروف، سرمایه دار فناوری متولد روسیه، که در 24 اوت در پاریس دستگیر شد. آقای دوروف، 39 ساله، بنیانگذار تلگرام است، یک رسانه اجتماعی مبتنی بر ابر و سرویس پیام رسانی فوری با 950 میلیون کاربر فعال، که آن را بزرگتر از X (540 میلیون کاربر) می کند.

مقامات فرانسوی برای آقای دوروف و برادرش نیکلای به عنوان بخشی از تحقیقات مقدماتی در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه تلگرام از طریق رویکرد «دست‌آزار» خود برای تعدیل محتوا، جنایت‌کاری را فعال می‌کند، حکم صادر کردند. آقای دوروف به‌عنوان مالک تلگرام به مشارکت در جرایم مختلف از جمله قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی، جرایم سازمان‌یافته، تروریسم، زورگویی سایبری، انتشار مطالب مستهجن کودکان و امتناع از همکاری با قانون متهم شده است. اجرا اگرچه او با وثیقه 5 میلیون یورویی اعطا شده است، اما از ترک فرانسه منع شده است و باید هفته ای دو بار با پلیس ثبت نام کند.

تلگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این ادعا که یک پلتفرم یا صاحب آن مسئول سوء استفاده از آن پلتفرم است، پوچ است». احساسی که به قلب تضاد فزاینده بین صاحبان پلتفرم‌های فناوری و تنظیم‌کننده‌های دولتی که خواهان دسترسی درخواستی به اطلاعات کاربر هستند، می‌رود. غول های فناوری، که اکثر آنها در سیاست خود آزادیخواهانه رفتار می کنند، این خواسته ها را نقض حریم خصوصی کاربران و آزادی بیان می دانند.

آقای دوروف، که تلگرام را «یک پلتفرم رسانه اجتماعی متمرکز بر حریم خصوصی» توصیف می‌کند، در سال 2015 گفت: «حریم خصوصی، در نهایت، مهم‌تر از ترس ما از اتفاقات بد است» – اظهاراتی که او را برای بشارت‌گران آزادی بیان محبوب کرد.

ویرایش | ​محدودیت های معقول: در مورد دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام و میزبانی محتوا

قابل درک است که دستگیری وی بحث های شدیدی را در مورد خط باریک بین حقوق آزادی بیان و آزادی بیان به راه انداخته است. اجرای قانون ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور، هیچ شکی نداشت و در پستی در X نوشت: «دستگیری @Durov تجاوزی به حقوق اساسی بشر در بیان و اجتماع است. من تعجب می کنم که ماکرون به سطح گروگان گیری به عنوان وسیله ای برای دسترسی به ارتباطات خصوصی رسیده است.

رئیس‌جمهور فرانسه از این دستگیری دفاع کرد و اظهار داشت: «در دولتی تحت حاکمیت قانون، آزادی‌ها در چارچوب قانونی، هم در رسانه‌های اجتماعی و هم در زندگی واقعی رعایت می‌شوند.»

از آن زمان مشخص شد که امانوئل ماکرون چندین بار با آقای دوروف ملاقات کرده بود، در پیگیری سریع تابعیت فرانسوی وی نقش داشت و در سال ۲۰۱۸ از او درخواست کرده بود که تلگرام را از فرانسه خارج کند. آقای دوروف نپذیرفت و دبی مستبد را به فرانسه لیبرال به عنوان مقر تلگرام ترجیح داد. در واقع، حرفه کارآفرینی آقای دوروف کلیشه‌های آسان «اقتدارگرا» و «دموکراتیک» را محو می‌کند. به عنوان مثال، در حال حاضر، در حالی که آزاردهنده او یک دموکراسی است که به دفاع از “لیبرته” افتخار می کند، در خط مقدم دفاع از آزادی او دو رژیم مستبد قرار دارند – روسیه و امارات. در حالی که امارات از فرانسه خواسته است تا تمام خدمات کنسولی را به دلیل داشتن یک شهروند اماراتی ارائه دهد، روسیه به فرانسه نسبت به پیگرد سیاسی با انگیزه هشدار داده است.

اختلاف با مسکو

مشارکت با دولت‌ها چیز جدیدی نیست آقای دوروف که دارایی خالص او 11.5 میلیارد دلار برآورد شده است. او در سال 1984 در لنینگراد شوروی متولد شد و در تورین ایتالیا بزرگ شد. هنگامی که در دانشگاه سن پترزبورگ بود، فیس بوک را کشف کرد که الهام بخش او برای ایجاد یک شبکه اجتماعی روسی به نام VKontakte در سپتامبر 2006 بود. این یک موفقیت بزرگ شد و تا آوریل 2008 ارزشی معادل 3 میلیارد دلار و 10 میلیون کاربر به دست آورد. اما او آمد. تحت فشار شدید دولت برای تعطیلی جوامع مخالف. آقای دوروف نپذیرفت و تصمیم گرفت Vkontakte را بفروشد و روسیه را ترک کند. او سپس به دبی نقل مکان کرد و تلگرام را تأسیس کرد، که به پناهگاهی برای مخالفان و فعالان سیاسی، و همچنین تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل شده است.

در سال 2018، روسیه تلگرام را پس از اینکه آقای دوروف از انطباق با درخواست‌ها برای تحویل داده‌های کاربران اوکراینی خودداری کرد، ممنوع کرد. این ممنوعیت در سال 2021 لغو شد و روسیه ظاهراً با سبک عملکرد تلگرام سازگار شد. از قضا، تلگرام در اوکراین و روسیه بسیار محبوب است – دو کشور در حال جنگ، اما در اعتماد آنها به پلتفرمی که حریم خصوصی کاربران را بالاتر از انطباق با درخواست های اجرای قانون قرار می دهد، متحد هستند. هر دو دولت اوکراین و روسیه از تلگرام برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند. اگر فرانسه در حال تشکیل پرونده ای برای همدستی جنایی آقای دوروف است، نمی تواند این واقعیت را نادیده بگیرد که او به عنوان یک شهروند روسیه از فروش اوکراینی ها به دولت روسیه خودداری کرده است.

آقای اخلاق ضد نظام رادیکال دوروف در حادثه ای در سال 2013 رخ داد که در آن او به طور تصادفی یک پلیس را در سن پترزبورگ زیر گرفت. او در اشاره ای به آن در شبکه های اجتماعی پست کرد: «وقتی پلیسی را زیر پا می گذارید، مهم است که به این طرف و آن طرف برانید تا تمام پالپ بیرون بیاید.» دستگیری او مطمئناً از نظر مسئول نگه داشتن یک تاجر فناوری برای محتوای موجود در پلتفرم آنها یک تغییر است. اما واکنشی که برانگیخت نشان می‌دهد که ممکن است رویدادی دور از ذهن باقی بماند و بعید است که به یک امر عادی تبدیل شود.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا