فناوری

برترین اخبار فناوری امروز: اتهام مدیرعامل تلگرام، ممنوعیت خروج از فرانسه؛ سقوط سهام انویدیا؛ Google’s Gems به کاربران این امکان را می دهد که چت بات ها را سفارشی کنند

برترین اخبار فناوری امروز: اتهام مدیرعامل تلگرام، ممنوعیت خروج از فرانسه؛ سقوط سهام انویدیا؛ Google’s Gems به کاربران این امکان را می دهد که چت بات ها را سفارشی کنند

فایل عکس: پلیس فرانسه اتهامات مقدماتی علیه پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام صادر کرده و وی را تا تحقیقات بیشتر از خروج از کشور منع کرده است.
| اعتبار عکس: رویترز

(این مقاله بخشی از کش امروز، خبرنامه هندو در مورد موضوعات نوظهور در تلاقی فناوری، نوآوری و خط مشی برای دریافت آن در صندوق ورودی خود، مشترک اینجا.)

مدیرعامل تلگرام متهم و ممنوع الخروج شد

پلیس فرانسه اتهامات مقدماتی علیه پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام به دلیل اجازه دادن به فعالیت های مجرمانه ادعایی در برنامه پیام رسانی و ممنوعیت خروج وی از کشور تا تحقیقات بیشتر. منتقدان آزادی بیان علیه دستگیری و بازداشت دوروف صحبت کرده اند. تحقیقاتی که در اوایل سال جاری آغاز شد منجر به دستگیری دوروف در روز شنبه در فرودگاه لو بورژه پاریس شد. او سرانجام پس از چهار روز بازجویی آزاد شد. 

دوروف با وثیقه ای به ارزش 5 میلیون یورو به شرط حضور دو بار در هفته در ایستگاه پلیس مرخص شد. مقامات دوروف را متهم کرده اند که وقتی از آنها خواسته می شود از به اشتراک گذاشتن اسناد با بازرسان امتناع کرده است. اولین اتهام اولیه علیه «همدستی در مدیریت یک پلتفرم آنلاین برای اجازه دادن به تراکنش‌های غیرقانونی توسط یک گروه سازمان‌یافته» بود که در صورت اثبات صحت آن می‌تواند به ۱۰ سال حبس و ۵۰۰ هزار یورو جریمه منجر شود. دادستان ها گفتند که دوروف تنها کسی بود که تاکنون در این رابطه دخیل بوده است، اما در نهایت ممکن است افراد بیشتری وجود داشته باشند.

قیمت سهام انویدیا

سازنده تراشه های هوش مصنوعی انویدیا اعلام کرده است < a href="https://www.thehindu.com/sci-tech/technology/nvidia-stock-slips-even-after-earnings-top-wall-street-estimates-and-demand-for-ai-chips- surge/article68579626.ece" target="_self">نتایجی که بر برآوردهای وال استریت که به دلیل تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی در رونق کنونی فشار می‌آورد، پیشی می‌گیرد، اما هنوز نتوانسته سرمایه‌گذاران را خشنود کند. درآمد این شرکت 122 درصد نسبت به سال گذشته و 15 درصد نسبت به سه ماهه قبل به 30 میلیارد دلار افزایش یافت در حالی که درآمد خالص به 16.6 میلیارد دلار رسید. اما سهام انویدیا در معاملات پس از ساعت کاری حدود 4 درصد کاهش یافت. 

از آنجایی که شرکت‌های فناوری همچنان به هزینه‌های هنگفت بر روی تراشه‌های هوش مصنوعی و مراکز داده ادامه می‌دهند، انویدیا به یکی از بزرگترین شرکت‌ها در بازار سهام تبدیل شده است. در اوایل ماه ژوئن، شرکت تحت رهبری جنسن هوانگ برای مدتی به با ارزش ترین شرکت جهان در شاخص S&P 500 تبدیل شد. در حال حاضر ارزش آن 3 تریلیون دلار است. در نیمه اول سال، سهام این شرکت کمی بیش از 100 برابر سود شرکت در کل سال گذشته معامله شد. 

Google’s Gems به کاربران امکان سفارشی سازی ربات های چت را می دهد

Google ویژگی جدیدی منتشر کرده است که به کاربران چت ربات های شخصی سازی شده هوش مصنوعی به نام جواهر برای مجموعه های مختلف وظایف. کاربران می‌توانند هنگام نوشتن، کدنویسی یا کار کردن، یک ربات چت با شخصیت متفاوت به عنوان شریک داشته باشند. کاربران به سادگی باید مقدمه مورد نظر خود، سبک پاسخ های مورد نظر و شخصیت مورد نظر خود را تایپ کنند و سپس با یک کلیک آن را فعال کنند. آنها همچنین چندین Gems از پیش ساخته شده را برای کارهایی مانند عیب یابی کد و کمک به نوشتن و توصیف موضوعات پیچیده منتشر کرده اند. 

Google همچنین مولد تصویر هوش مصنوعی خود، Imagen 3 را ارتقا داده است تا کاربران بتوانند پس از توقف موقت آن در فوریه، دوباره تصاویر هوش مصنوعی از افراد تولید کنند. تصاویری از افراد، افراد واقعی را در مسابقه‌ای متفاوت پس از عرضه عمومی نشان می‌دادند، اما این شرکت گفت که در حال حاضر حفاظ‌هایی را برای جلوگیری از اصلاح بیش از حد تنوع در ابزار اجرا کرده‌اند. این ویژگی در حال حاضر برای کاربران پولی منتشر شده است اما به تدریج در دسترس همه قرار خواهد گرفت. 

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا