فناوری

Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 6 Pro: زمان آن رسیده است که پرش کنید؟

Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 6 Pro: زمان آن رسیده است که پرش کنید؟

راه‌اندازی پیکسل 6 پرو گوگل بدون شک استانداردی را برای تلفن‌های پیکسل تعیین کرد، زیرا یکی از اولین گوشی‌هایی بود که نوار دوربین نمادین را داشت و بر روی تراشه Tensor Google اجرا می‌شد. 

از آنجایی که تقریباً سه سال از راه اندازی آن می گذرد، ممکن است اکنون زمان مناسبی برای ارتقا به نظر برسد. در واقع، Pixel 6 Pro در واقع دیگر برای خرید مستقیم از فروشگاه Google در دسترس نیست، اگرچه اغلب می‌توان آن را در سایر خرده‌فروشان، اغلب با قیمت‌های پایین، یافت.

اگر می‌خواهید برای Pixel 9 Pro هنگفت ایجاد کنید، اما می‌خواهید بدانید واقعاً چه چیز جدیدی است، به جای درستی آمده‌اید. ما مشخصات هر دو را مقایسه کرده‌ایم و تفاوت‌های اصلی را در زیر ذکر کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا بالاخره زمان ارتقا فرا رسیده است.

Google Pixel 9 Pro دارای طراحی ارتقا یافته است

در کنار Pixel 6، Pixel 6 Pro اولین پیکسلی بود که دارای نوار دوربین مستطیلی گوگل بود. این نوار دوربین که در پشت گوشی یافت می‌شود، نظرها را به دو دسته تقسیم می‌کند، زیرا تمایل به جمع‌آوری گرد و غبار داشت، در جیب‌ها گیر می‌افتد و بعد از اینکه سه سری پیکسل طراحی را به نمایش گذاشتند، احساس خستگی می‌کرد. 

خوشبختانه Pixel 9 Pro به‌روزرسانی شده و دارای نوار دوربین اصلاح‌شده است، که اکنون طراحی گرد و قرصی شکل است که دیگر در دو طرف تلفن کشیده نمی‌شود. 

نوار دوربین تنها تازه‌سازی طراحی Pixel 9 Pro نیست، زیرا اکنون دارای لبه‌های صاف، گوشه‌های گرد و روکش شیشه‌ای ابریشمی است که بر خلاف Pixel 6 Pro، از رد انگشت‌های مزاحم جلوگیری می‌کند. 

از سوی دیگر، Pixel 6 Pro< /a> صفحه نمایش بیشتری را با اندازه 6.7 اینچ ارائه می دهد در حالی که پیکسل 9 پرو تنها 6.3 اینچ دارد. اگر صفحه نمایش بزرگتر می خواهید، Pixel 9 Pro XL را می خواهید.

Pixel 9 Pro Rose in hand
Google Pixel 9 Pro در پشت اعتبار Google

Google Pixel 9 Pro روی چیپست Tensor G4 اجرا می شود

از زمان عرضه تراشه Tensor با سری پیکسل 6، Google همیشه عملکرد هوش مصنوعی را بر قدرت محض و Tensor G4 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همه گوشی‌های سری Pixel 9 از چیپست جدید Google Tensor G4 استفاده می‌کنند که گوگل ادعا می‌کند کارآمدترین تراشه آن است. نه تنها این، بلکه پردازنده با Google DeepMind طراحی شده است. به این معنی که برای اجرای ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند Gemini Nano با Multimodality بهینه شده است. 

برای فعال‌تر کردن عملکرد روان هوش مصنوعی، Pixel 9 Pro به 16 گیگابایت رم مجهز شده است در حالی که Pixel 6 Pro با 12 گیگابایت عرضه می‌شود.

Pixel 6 Pro روی Google Tensor» که اگرچه به اندازه Tensor G4 قدرتمند نیست، اما همچنان اجرای ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله پاک کن جادویی که اشیاء ناخواسته را از تصاویر شما حذف می کند و رفع تاری برای شفاف کردن چهره ها را امکان پذیر می کند. با این حال، این تراشه ویژگی های پیشرفته تری مانند گنجاندن Gemini، دستیار صوتی گوگل که در پیکسل 9 پرو تعبیه شده است، و Pixel Screenshots، برنامه‌ای که اسکرین‌شات‌های شما را برای جستجوی آسان سازمان‌دهی می‌کند.

Pixel 6 Pro back
Google Pixel 6 Pro عقب

Google Pixel 9 Pro دارای یک لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی است

یکی از ویژگی‌های مورد علاقه ما در سری Pixel، تنظیمات چشمگیر دوربین آن است که می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات را در اکثر شرایط نوری ثبت کند. هر دو پیکسل 6 پرو و ​​پیکسل 9 پرو دارای سه دوربین پشتی هستند که شامل لنزهای تله فوتو 50 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسلی است. 

اگرچه هر دو گوشی دارای لنز فوق عریض هستند، پیکسل 9 پرو دارای وضوح بالاتر 48 مگاپیکسلی در مقایسه با 6 پرو 12 مگاپیکسلی است. با این حال، ما متوجه شدیم که صفحه نمایش فوق عریض Pixel 6 Pro “بسیار توانمند است، تجربه عکاسی روان و نتایج عالی را ارائه می دهد.”

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، دوربین‌های هر دو گوشی هوشمند با گنجاندن ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی برای کمک به بهبود تصاویر شما پشتیبانی می‌شوند. موارد دلخواه مانند جادو را خواهید یافت. پاک کن و نور پرتره که از یادگیری ماشینی برای تنظیم خودکار نور هنگام عکس‌برداری استفاده می‌کند. 

Pixel 6 Pro magic eraser
پاک کن جادویی در Pixel 6 Pro

Pixel 9 Pro شامل بسیاری از ابزارهای ویرایش عکس دیگر است که در 6 Pro یافت نمی شوند، مانند Best Take که عکس های گروهی مشابه را در یک تصویر ترکیب می کند که در آن همه به بهترین شکل به نظر می رسند و Audio Magic Eraser که صداهای ناخواسته را کاهش می دهد، مانند به عنوان باد و ترافیک، از ویدیوها.

Google Pixel 9 Pro وعده هفت سال ارتقا را می دهد

Google قول می‌دهد که Pixel 9 Pro حداقل هفت سال سیستم‌عامل Android و ارتقاء امنیتی را شاهد باشد که طبق وب‌سایت Google، حداقل تا آگوست 2031 باید گوشی را ببیند. 

زمانی که Pixel 6 Pro در سال 2021 راه اندازی شد، گوگل قول داد که سه سال ارتقاء سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد و این گوشی را تا اکتبر 2024 مشاهده خواهد کرد. این بدان معناست که اگرچه آپدیت اندروید 15 را در اواخر امسال دریافت خواهد کرد، اما ممکن است آخرین ارتقای سیستم عاملی باشد که حق آن را دارد.

Google Pixel 6 Pro باتری بزرگتری دارد

شاید جای تعجب داشته باشد که پیکسل 6 پرو دارای ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است در حالی که پیکسل 9 پرو دارای ظرفیت باتری 4700 میلی آمپر ساعتی کوچکتر است. 

هر دو دارای شارژ سریع هستند، با Pixel 6 Pro که با شارژرهای حداکثر 30 واتی سازگار است و Pixel 9 Pro با حداکثر 45 وات پشتیبانی می‌شود، که Google توضیح می‌دهد که تنها در 30 دقیقه گوشی را به 55 درصد می‌رساند.

Pixel 9 Pro گران‌تر است

قبل از پرداختن به قیمت‌گذاری خاص، لازم به ذکر است که Pixel 6 Pro دیگر برای خرید مستقیم از فروشگاه Google در دسترس نیست، اما همچنان می‌توان آن را در سایر خرده‌فروشان اصلی یافت.

Pixel 9 Pro که برای پیش‌سفارش در دسترس است و در تاریخ 4 سپتامبر آماده عرضه است، RRP اولیه 999 پوند/999 دلار برای گوشی 128 گیگابایتی دارد. RRP اصلی Pixel 6 Pro در زمان عرضه 849 پوند / 899 دلار بود، اما به عنوان یک گوشی هوشمند قدیمی، بسته به خرده فروش، شاهد کاهش این قیمت به حدود 300 پوند بوده ایم.

حکم

اگر هنوز از Pixel 6 Pro استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم به Pixel 9 Pro جدید بروید. Pixel 9 Pro نه تنها دارای چیپست Google Tensor سریع‌تر است، بلکه شامل ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که Pixel 6 Pro آنها را از دست می‌دهد، از ویژگی‌های ویرایش عکس گرفته تا دایره برای جستجو و عکس های صفحه پیکسل.

نه تنها این، بلکه Pixel 9 Pro به لطف 48 مگاپیکسل فوق عریض کاملاً جدید خود دارای تنظیمات دوربین ارتقا یافته ای است و قول می دهد که پیشرفت قابل توجهی نسبت به لنزهای سه گانه Pixel 6 Pro که از قبل توانمند است، باشد.

گذشته از ویژگی‌ها، به‌روزرسانی اندروید 15 آینده آخرین موردی است که Pixel 6 Pro از آن بهره می‌برد، به این معنی که گوشی بعد از آن پشتیبانی نخواهد شد. برای اطمینان از اینکه برای مدت طولانی‌تری از شما پشتیبانی می‌شود، Pixel 9 Pro سرمایه‌گذاری طولانی‌تری است زیرا Google می‌گوید حداقل هفت سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل Android را شاهد خواهد بود.

انگلیس RRP

RRP ایالات متحده

تولیدکننده

اندازه صفحه نمایش

ظرفیت ذخیره سازی

دوربین عقب

دوربین جلو

ضبط ویدئو

رتبه IP

باتری

شارژ بی سیم

شارژ سریع

اندازه (ابعاد)

وزن

ASIN

سیستم عامل

تاریخ انتشار

اولین تاریخ بررسی

رزولوشن

HDR

نرخ بازخوانی

پورت ها

چیپست

RAM

رنگ‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا