فناوری

Google Pixel 9 Pro Fold در مقابل Samsung Galaxy Z Fold 6: مقایسه‌شده‌های تاشو به سبک کتاب

Google Pixel 9 Pro Fold در مقابل Samsung Galaxy Z Fold 6: مقایسه‌شده‌های تاشو به سبک کتاب

اگرچه سامسونگ جدیدترین گلکسی زد فولد 6 خود را چند هفته پیش معرفی کرد، این تاشو به سبک کتاب در حال حاضر شاهد رقابت از سوی Google Pixel 9 Pro Fold.

Pixel 9 Pro Fold با نوید ترکیب بهترین سخت افزار و نرم افزار Google با طراحی شیک و پیچیده، چگونه با گوشی چهار ستاره Galaxy Z Fold 6؟

از آنجایی که هنوز Pixel 9 Pro Fold را بررسی نکرده‌ایم، مشخصات این دو گوشی را بررسی کرده‌ایم و تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها را در اینجا برجسته کرده‌ایم. 

Pixel 9 Pro Fold Gemini را روی دستگاه اجرا می‌کند

مانند بقیه خط‌آپ Pixel 9 ، Pixel Pro Fold می‌تواند چت ربات هوش مصنوعی Google، Gemini را کاملاً روی دستگاه اجرا کند. به سادگی دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا Gemini را فعال کنید و با آن تعامل داشته باشید، چه با صحبت کردن یا تایپ کردن دستورات یا استفاده از تصاویر و صدا. 

همچنین می‌تواند صدا و عکس‌ها و همچنین متن را درک کند، که آن را هوشمندتر از همیشه می‌کند. Google در این اعلامیه توضیح داد که می‌توانید از یک گیاه در حال مرگ عکس بگیرید و از Google Gemini بخواهید در مورد بهترین روش مراقبت از آن راهنمایی کند.

جمینی همچنین برای کار یکپارچه با صفحه‌نمایش تقسیم‌شده Pixel 9 Pro Fold استفاده می‌شود و همه گوشی‌های Pixel 9 بدون هزینه اضافی به یک سال برنامه Google One AI Premium مجهز شده‌اند. 

با این وجود، شایان ذکر است که Gemini از طریق برنامه اختصاصی Gemini با Galaxy Z Fold 6 نیز کار می‌کند، اما در مقایسه با آنچه که در تاشو Google دریافت می‌کنید، دامنه آن نسبتاً محدود است.

Google Gemini logo
اعتبار Google

Galaxy Z Fold 6 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است

ما سلف Pixel Pro Fold را تحسین کردیم، Pixel Fold< /a>، برای عکاسی و مهارت های القا شده با هوش مصنوعی. اگرچه ما دوربین Pixel 9 Pro Fold را آزمایش نکرده‌ایم، با توجه به اینکه این دوربین دارای سه لنز مشابه در پشت است، از جمله همان لنزهای اصلی 48 مگاپیکسلی و 10.8 مگاپیکسلی تله‌فوتو، امید زیادی به جانشین آن داریم.

در غیر این صورت، Z Fold 6 همچنین دارای سه لنز پشتی است که وضوح کمی بالاتری دارند، از جمله لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی. 

Pixel 9 Pro Fold lifestyle 2Google Pixel تا کنید (اعتبار Google)

علاوه بر سخت افزار، هر دو گوشی از ابزارهای هوش مصنوعی مربوطه برای بهبود عکس های گرفته شده شما استفاده می کنند. Pixel 9 Pro Fold دارای ویژگی جدید Add Me است که از هوش مصنوعی برای ادغام تصاویر مشابه استفاده می‌کند تا افراد گمشده را در کنار موارد دلخواه مانند Magic Editor که اکنون می‌توانند به‌طور خودکار تصاویر را مجدداً قاب‌بندی کنند تا بهترین برش را پیشنهاد دهند، استفاده می‌کند. 

Z Fold 6 همچنین دارای ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی است، از Photo Assist که به شما امکان می دهد اشیاء را از تصاویر جابه جا یا پاک کنید تا استودیوی پرتره و طرح به تصویر. 

Pixel 9 Pro Fold نمایشگر اصلی بزرگ تری دارد

اگر می‌خواهید بیشترین صفحه نمایش را داشته باشید، Pixel 9 Pro Fold بهترین گزینه برای شماست. Pixel 9 Pro Fold با هشت اینچ، نه تنها به شما یک روش راحت برای پخش جریانی محتوا را نوید می دهد، بلکه با Split Screen، می توانید به طور یکپارچه چند کار را انجام دهید.

از طرف دیگر، Z Fold 6 دارای صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچی کمی کوچکتر است. اگرچه به ویژگی‌های مفیدی مانند نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و روشنایی 2600 نیت مجهز شده است، بزرگ‌ترین نکته در مورد نمایشگر اصلی Z Fold 6 (و تمام Z Fold‌های قبلی) چین‌خوردگی قابل توجه در مرکز آن است. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 unfolded in-hand
Samsung Galaxy Z Fold 6< figcaption>

ما هنوز Pixel 9 Pro Fold را آزمایش نکرده‌ایم، بنابراین نمی‌توانیم در مورد میزان نمایان بودن چروک در مقایسه با Z Fold 6 اظهار نظر کنیم، اما آنچه می‌دانیم این است که Pixel 9 Pro Fold دارای یک «سیال» است. لولا اصطکاکی» که کاملاً صاف باز می شود.

هر دو گوشی همچنین دارای صفحه نمایش پوششی 6.3 اینچی هستند. Pixel 9 Pro Fold یک صفحه نمایش Actua با محافظ Gorilla Glass Victus 2 است و می تواند حداکثر روشنایی 2700 نیت را داشته باشد. Z Fold 6 یک Dynamic AMOLED 2x است که می‌تواند به روشنایی 2600 نیت هنوز خوب برسد.

Google-Pixel-9-Pro-Fold-1
Google Pixel 9 Pro Fold Google Credit< figcaption>

Galaxy Z Fold 6 در پنج رنگ موجود است

Pixel 9 Pro Fold با انتخاب رنگ‌هایش نسبتاً محدود است، زیرا در حال حاضر فقط در رنگ‌های چینی یا Obsidian موجود است. در مقایسه، Galaxy Z Fold 6 در پنج رنگ فوق‌العاده موجود است: سایه‌ای نقره‌ای، سفید، صورتی، دریایی و مشکی ساخته شده.

گلکسی Z Fold 6 رتبه IP بهتری دارد

هر دو گوشی در برابر آب مقاوم هستند و می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب زنده بمانند. با این حال، Pixel 9 Pro Fold دارای رتبه‌بندی رسمی مقاومت در برابر گرد و غبار نیست، به این معنی که احتمالاً توسط اجسام جامد در همه اندازه‌ها آسیب می‌بینند.

خوشبختانه، Z Fold 6 دارای رتبه IP48 است. ، به این معنی که گوشی علاوه بر ضد آب بودن، در برابر اجسام خارجی جامد با اندازه بزرگتر از 1 میلی متر محافظت می شود. 

Pixel 9 Pro Fold کمی ارزانتر است

از آنجایی که هر دو گوشی تاشو نسخه‌های جدیدی هستند، جای تعجب نیست که قیمت‌های مشابهی داشته باشند، اگرچه Google Pixel 9 Pro Fold با قیمت RRP 1749 پوند/1749 دلار اندکی ارزان‌تر است. از طرف دیگر Z Fold 6 دارای قیمت RRP 1799 پوند / 1899.99 دلار است. 

در حالی که Z Fold 6 اکنون در دسترس است، Pixel 9 Pro Fold در حال حاضر فقط برای پیش‌سفارش قبل از عرضه در 4 سپتامبر در دسترس است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا