فناوری

Google Pixel 9 Pro Fold در مقابل Google Pixel Fold: چه چیزی آنها را متمایز می کند؟

Google Pixel 9 Pro Fold در مقابل Google Pixel Fold: چه چیزی آنها را متمایز می کند؟

Google Pixel 9 Pro Fold رسمی است – اما چگونه با نسل اول تاشو Google Pixel Fold مقایسه می‌شود؟

در حالی که ممکن است تصور کنید که این دو شباهت های زیادی دارند، با توجه به اینکه نسل اول تاشو تنها یک سال پیش عرضه شد، از تفاوت Google Pixel 9 Pro Fold است. 

این نه تنها دارای یک شاسی کاملاً بازطراحی شده است، بلکه پیشرفت‌های کلیدی در عملکرد، هوش مصنوعی و بخش‌های نرم‌افزاری دارد که آن را به یک جانشین شایسته برای Pixel Fold تبدیل می‌کند – به هر حال، روی کاغذ.

ما هنوز با Google Pixel 9 Pro Fold عمل نکرده ایم، اما زمان زیادی را با Google Pixel Fold. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا نحوه مقایسه این دو بر روی کاغذ آمده است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام یک برای نیازهای شما بهترین است. 

Google Pixel 9 Pro Fold طراحی تمیزتر و صفحه نمایش بزرگتر دارد

طراحی Pixel Fold کاملاً بر اساس طراحی Pixel بود. 7، با گوشه ها و لبه های گرد و نوار دوربین بدنام – اما Pixel 9 Pro Fold ظاهری کاملاً متفاوت ارائه می دهد.

لبه‌های مسطح جایگزین منحنی‌های دستگاه نسل اول می‌شوند و آن را با بقیه دستگاه‌های به‌روز شده مطابقت می‌دهند مجموعه Pixel 9 و رقبای تاشو مانند Samsung Galaxy Z Fold 6 و OnePlus Open. 

نوار دوربین نیز راه Dodo را طی کرده است، و با یک محفظه شیک‌تر دوربین جایگزین شده است که نباید مانند دستگاه نسل اول در جیب‌ها گیر کند – به هر حال، در تجربه بازبینان ما! 

Pixel 9 Pro Fold نه تنها طراحی تازه‌ای را در مقایسه با OG تاشو ارائه می‌کند، بلکه نمایشگرهای بزرگ‌تری هم روی جلد و داخلی دارد. 

صفحه نمایش نسبتاً کوتاه و اسکوات 5.8 اینچی با ابعاد 17.4:9 با یک صفحه نمایش بزرگتر و بلندتر 6.3 اینچی 20:9 جایگزین شده است – به طور تصادفی مانند Pixel 9 Pro. 

Google Pixel 9 Pro Fold official render
Google Pixel 9 Pro Fold

همچنین افزایش روشنایی بسیار زیادی را ارائه می‌کند، از حداکثر روشنایی 1550 نیت به 2700 نیت، که استفاده از آن را در نور شدید آفتاب آسان‌تر می‌کند، و همچنین محافظ Gorilla Glass Victus 2 ارتقا یافته را ارائه می‌دهد. 

نمایشگر داخلی نیز رفتار مشابهی داشته است، به طوری که Google صفحه مستطیل شکل اصلی را با یک صفحه نمایش مربعی 8 اینچی کنار گذاشته و آن را به یکی از بزرگترین صفحه نمایش های تاشو در بازار در حال حاضر تبدیل کرده است – و با حداکثر روشنایی 2700 نیت، 80 درصد روشن تر از نسل اول تاشو است. 

همچنین برای اولین بار از LTPO پشتیبانی می‌کند و به صفحه‌نمایش داخلی اجازه می‌دهد تا حداکثر 1 هرتز کاهش یابد تا در طول عمر باتری صرفه‌جویی شود، و وضوح کمی افزایش یافته تا با ابعاد بزرگ‌تر آن نیز مطابقت داشته باشد. 

Google Pixel 9 Pro Fold پردازنده سریع تری دارد

این مورد عملا ارائه شده است، اما به هر حال قابل ذکر است: Google Pixel 9 Pro Fold یک پردازنده ارتقا یافته دارد. این نیز یک جهش یک نسل نیست. Pixel Fold در ژوئن 2023 قبل از ، بنابراین Tensor G2 – مشابه چیپست پیکسل 7. 

این بدان معناست که Tensor G4 Pixel 9 Pro Fold باید تجربه بسیار بهبود یافته ای را ارائه دهد، هم از نظر قدرت پردازش خام و هم از نظر هوش مصنوعی – بیشتر در مورد دومی در یک ثانیه. 

این رم بدون توجه به نوع تاشوی که انتخاب می‌کنید، با همان 12 گیگابایت رم جفت می‌شود، جالب است که کمی کمتر از رم 16 گیگابایتی Pixel 9 Pro، و 256 یا 512 گیگابایت حافظه بسته به نوع انتخابی شما. 

Google Pixel 9 Pro Fold از Google Gemini روی دستگاه پشتیبانی می‌کند

Google Pixel Fold دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی است، از ابزارهای ویرایش عکس مانند Magic Eraser و Magic Unblur، و همچنین ویژگی‌های مفیدی که کارهایی مانند شناسایی خودکار موسیقی‌هایی را که در طول روز می‌شنوید انجام می‌دهند – اما Google Pixel 9 Pro Fold واقعاً همه چیز را به سطح بعدی می برد.

Google Pixel Fold next to Trusted Reviews coaster on wood table.
Google Pixel Fold

در سالی که رقبایی مانند سامسونگ و اپل به طور همه جانبه از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کردند، Google واقعاً نیاز داشت تا کاری خاص انجام دهد تا برجسته شود. این به شکل پشتیبانی روی دستگاه برای Google Gemini است که به شما امکان می‌دهد از دستیار بدون اتصال به اینترنت استفاده کنید و همچنین بسیار هوشمندتر است. 

علاوه بر پرس و جوهای دانش عمومی و تولید متنی که قبلاً از Gemini دیده‌ایم، می‌تواند عناصر درون تصاویر را تشخیص دهد. این بدان معنی است که می توانید کارهایی مانند گرفتن عکس از یک گیاه در حال مرگ و درخواست راهنمایی در مورد نحوه ذخیره آن انجام دهید. 

همچنین ویژگی جدیدی به نام Pixel Screenshots را ارائه می‌کند که در آن می‌توانید اطلاعات را ذخیره کنید و بعداً در مورد آن از Gemini سؤال کنید، که امکان بازیابی سریع جزئیات تأیید سفارش و موارد مشابه را فراهم می‌کند.

همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید ویرایش عکس وجود دارد، از جمله «افزودن من»، راهی برای گنجاندن همه – از جمله عکاس – در یک سلفی گروهی، و تلفن همچنین می‌تواند به تماس‌های تلفنی گوش دهد و پس از آن خلاصه‌ای ایجاد کند. .   

Google Pixel 9 Pro Fold وعده نرم افزاری بسیار طولانی تری دارد

Google Pixel Fold یک وعده نرم‌افزاری درازمدت متوسط ​​دارد و Big G متعهد به سه به‌روزرسانی نرم‌افزاری و پنج سال وصله‌های امنیتی برای تاشو است. 

با این حال، گوگل وعده نرم افزاری خود را تنها چند ماه پس از راه اندازی Pixel Fold افزایش داد، به این معنی که Pixel 9 Pro Fold جدیدتر برای مدت طولانی تری پشتیبانی خواهد شد. 

Google Pixel 9 Pro Fold render
Google Pixel 9 Pro Fold

در واقع، با هفت ارتقای عظیم سیستم عامل برای رساندن آن به اندروید 21، یکی از طولانی‌ترین وعده‌های نرم‌افزاری در حال حاضر است – اگرچه با Galaxy Z Fold 6 رقیب به سبک کتاب سامسونگ مطابقت دارد. 

این بدان معناست که Google Pixel 9 Pro Fold باید به مرور زمان بهتر شود و از کاهش ویژگی‌های جدید و ارتقای سیستم عامل به محض ظاهر شدن آنها بهره مند شود. البته در مورد Pixel Fold هم همینطور است، اما احتمالاً با Android 16 به پایان می رسد. 

Google Pixel Fold مقرون به صرفه تر است

این واقعیت که Google Pixel Fold یک سال از عمر آن می گذرد و اکنون با یک مدل جدیدتر و براق تر جایگزین شده است به این معنی است که اکنون مقرون به صرفه تر است – به هر حال، به طور نسبی برای یک تاشو. 

در حالی که Pixel 9 Pro Fold با همان قیمت 1749 پوند/1749 دلار تاشوی نسل اول به فروش می رسد، Fold اصلی را می توان با قیمتی کمتر از ، و ما انتظار داریم که در هفته های آینده با عرضه مدل جدیدتر کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد. 

با این حال، اگر مدل جدیدتر وسوسه می‌شوید، می‌توانید Pixel 9 Pro Fold را هم‌اکنون پیش‌سفارش دهید و عرضه آن برای 4 سپتامبر 2024 برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا