فناوری

ارسال جهانی CPU مشتری شاهد کاهش 5 درصدی سه ماهه است، ارقام سالانه هنوز نشانه‌هایی از رشد بلندمدت را نشان می‌دهند.

ارسال جهانی CPU مشتری شاهد کاهش 5 درصدی سه ماهه است، ارقام سالانه هنوز نشانه‌هایی از رشد بلندمدت را نشان می‌دهند.

انتظار می‌رود که محموله‌های CPU مشتری جهانی شاهد کاهش ماهانه سه ماهه باشند، اما بازارهای CPU در چشم‌انداز وسیع‌تر قوی و صعودی به نظر می‌رسند.

کاهش سه ماهه محموله‌های CPU مشاهده می‌شود که احتمالاً با کمبود تقاضای مصرف‌کننده و مشکلات بی‌ثباتی اینتل مرتبط است

گزارشی از محقق بازار تحقیقات Jon Peddie (JPR) فاش می‌کند که محموله‌های CPU مصرف‌کننده جهانی در مسیر درستی برای رشد مداوم هستند. با این حال، در سه ماهه آینده سال 2024، ارقام کاهش جزئی را شاهد خواهند بود و در مقایسه سه ماهه به میزان 5 درصد کاهش خواهند یافت.

در حالی که JPR دلیل این افت را فاش نکرده است، ما مطمئناً می توانیم آن را با عدم اطمینان در بازارها، به ویژه با مشکلات ناپایداری CPU اینتل ظاهر شد که مصرف کنندگانی را که به دنبال محصول جدیدی در بازار بودند سردرگم کرده است.< /p>

اعتبار تصویر: JPR

با این حال، علیرغم افت موقت، فاش شده است که بازارهای CPU با نگاهی به بازه زمانی بالاتر، به طور پیوسته رشد می کنند و صنعت CPU مشتری جهانی سال به سال 10.7 درصد افزایش یافته است، که هنوز یک دستاورد بزرگ است. JPR افت کوتاه مدت بازار را با هیاهوی هوش مصنوعی و نحوه درگیر شدن همه شرکت ها در دستیابی به محصولات درجه سرور مرتبط می داند، به همین دلیل است که محموله های CPU سرور نسبت به سه ماهه گذشته 3.8 درصد افزایش یافته است.

مرکز داده همچنان تمام اخبار را دریافت می کند و نسبت قیمت به درآمد سهم تامین کنندگان را افزایش می دهد. بازار رایانه های شخصی مشتری هنوز شناور خود را پیدا نکرده است و همچنان بالا و پایین می پرد اما نه به شیوه ای فصلی قابل پیش بینی — حداقل هنوز.

– دکتر جان پدی، رئیس JPR

اعتبار تصویر: JPR

از نظر تقسیمات فرعی در بخش CPU، محموله‌های نوت‌بوک 24 درصد از کل رقم را تشکیل می‌دهند، در حالی که بقیه بخش در اختیار بازار دسکتاپ قرار گرفته است. در شرایط QoQ، محموله‌های دسک‌تاپ افزایش جزئی 3 درصدی را تجربه کردند که نشان می‌دهد این بخش پس از سه ماهه رکود همچنان مثبت است.

d8a7d8b1d8b3d8a7d984 d8acd987d8a7d986db8c cpu d985d8b4d8aad8b1db8c d8b4d8a7d987d8af daa9d8a7d987d8b4 5 d8afd8b1d8b5d8afdb8c d8b3d987 d985 66b87627e8f23

با نسل بعدی سری Ryzen 9000 AMD و پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake-S اینتل که وارد بازار شده‌اند، ما انتظار داریم که ارقام به شدت رشد کنند زیرا تبلیغات مصرف کنندگان در اطراف آنها واقعاً بسیار زیاد است.

منبع خبر: JPR

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا