فناوری

Samsung Galaxy Z Flip 6 در مقابل Galaxy Z Flip 5: کدام را باید بخرید؟

Samsung Galaxy Z Flip 6 در مقابل Galaxy Z Flip 5: کدام را باید بخرید؟

پس از عرضه اخیر سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6، ممکن است از خود بپرسید که آیا ارزش ارتقاء آن نسبت به نسل قبلی خود، گلکسی زد فلیپ 5 را دارد یا خیر.

برای اینکه به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا به جدیدترین گوشی تاشو ارتقا دهید یا خیر، ما مشخصات و نظرات خود درباره Galaxy Z Flip 6 را با Galaxy Z Flip 5 مقایسه کرده‌ایم. 

برای کشف تفاوت‌های بین دو گوشی سامسونگ به خواندن ادامه دهید.

طراحی

در مقایسه با نسخه قبلی خود، لولای Samsung Galaxy Z Flip 6 تا قوی تر و مقاوم تر در برابر ضربه باشد. در واقع، کم بانتون در بررسی خود گفت که این تلفن تاشو با ثبات ترین است که او آزمایش کرده است، به لطف لبه های آلومینیومی صاف و مستحکم و مکانیزم محکم تر. 

با این وجود، Lewis Painter ویرایشگر موبایل در بررسی خود از Galaxy Z Flip 5 که گوشی دارای “مقدار مقاومت مناسب” است و به خود اجازه می دهد با یک دست باز شود و در صورت لزوم نیمه تا شده بماند. 

در حالی که هیچ یک از گوشی‌ها از مقاومت کامل در برابر گرد و غبار و آب برخوردار نیستند، Z Flip 6 با هدف بهبود یافته رده بندی IP48، به این معنی که هم در عمق یک متری آب تا 30 دقیقه مقاوم است و هم می تواند ذرات بزرگتر از 1 میلی متر را از ورود به داخل جلوگیری کند. در عوض Z Flip 5 فقط دارای رتبه IPX8 است، به این معنی که اطلاعاتی برای تعیین مقاومت آن در برابر گرد و غبار وجود ندارد.

Left ImageRight Image

صفحه نمایش

Z Flip 5 پس از عرضه، اولین گوشی تاشو سامسونگ بود که دارای صفحه نمایش پوششی 3.4 اینچی قابل استفاده بود که Z Flip 6 آن را حفظ کرده است. با این حال، اندازه کوچک هر دو کاملاً محدود کننده به نظر می رسد، به خصوص در مقایسه با ، زیرا شما فقط می توانید چند برنامه انتخابی را برای استفاده در صفحه بارگیری کنید.

نه تنها این، بلکه برای اینکه تعداد کمی از برنامه‌ها روی صفحه نمایش کار کنند، برای فعال کردن این ویژگی باید عمیقاً در آزمایشگاه‌های سامسونگ جستجو کنید.

Left ImageRight Image

هر دو Z Flips دارای صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی AMOLED و تاشو هستند و Z Flip 6 دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی نرم تر در مقایسه با 60 هرتز Z Flip 5 است.

دوربین

Z Flip 6 ارتقاء قابل توجهی از دوربین به Z Flip 5 داشته است و دارای همان لنز اصلی 50 مگاپیکسلی است که در Galaxy S24. ما دریافتیم که این لنز در اکثر موقعیت‌های نوری عملکرد قابل‌توجهی دارد، اگرچه تصاویر ممکن است کمی بیش از حد پردازش شده به روش واقعی سامسونگ ظاهر شوند.

Z Flip 6 همچنین دارای یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی است که اگرچه در مقایسه با لنز اصلی ضعیف است و در نور روشن بهترین عملکرد را دارد، اما همچنان می‌تواند رنگ‌ها را به خوبی تطبیق دهد. 

Ultrawide shot taken on Galaxy Z Flip 6
عکس فوق‌العاده در Galaxy Z Flip 6 گرفته شده است

Z Flip 5 از همان تنظیمات دوربین قبلی خود با لنزهای 12 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی فوق عریض عقب برخوردار است. اگرچه این ممکن است به طور قابل توجهی کمتر از Z Flip 6 به نظر برسد، اما شایان ذکر است که ما هنوز هر دو لنز قادر به ثبت تصاویر با جزئیات زیاد و رنگ‌های زنده، به خصوص در نور شدید هستند.

اما در هر دو گوشی، ماهیت تاشوی آنها به این معنی است که گرفتن تصاویر حتی ساده تر است. با تا کردن Z Flip 5 یا 6، می توانید سه پایه موقت خود را بسازید و از صفحه پوشش برای بررسی قاب خود استفاده کنید. همچنین پشتیبانی از ژست‌ها برای فعال کردن شاتر از راه دور پس از آماده شدن شما نیز وجود دارد.

عملکرد

به طور طبیعی به عنوان گوشی جدیدتر، گلکسی زد فلیپ 6 بر روی Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy، در حالی که Z Flip 5 روی Snapdragon 8 Gen 2 Galaxy اجرا می شود. به طور کلی، ما متوجه شدیم که هر دو گوشی در استفاده عمومی بسیار سریع هستند، برنامه‌ها فوراً بارگیری می‌شوند و حتی در هنگام اجرای بازی‌های AAA پرقدرت، حداقل تأخیر دارند. 

همانطور که در زیر نشان داده شده است، تست‌های بنچمارک ما نشان داد که Z Flip 5 در سال 1991 در مقایسه با Z Flip 6 در سال 1910 امتیاز تک هسته‌ای بالاتری دارد. با این حال، Z Flip 6 دارای امتیاز چند هسته‌ای بالاتر در 6264 است در حالی که Z Flip 5 تنها با 5046 کمتر است.

هر دو گوشی در دوره‌های طولانی‌تری گرم می‌شوند، که هر دو را برای گیمرهای اختصاصی موبایل مناسب‌تر نمی‌کند.

عمر باتری

هیچ‌کدام از گوشی‌ها ظرفیت باتری بالایی ندارند، اگرچه سلول Z Flip 6 با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت در مقایسه با Z Flip 5 با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعت کمی بزرگ‌تر است.

اگرچه این تفاوت ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما ما تحت تأثیر توانایی Z Flip 6 در حفظ باتری قرار گرفتیم. در واقع، پس از استفاده معمولی با حدود سه ساعت استفاده از صفحه نمایش، متوجه شدیم که گوشی روز را در حدود 35-40٪ به پایان رساند. نه تنها این، بلکه زمانی که Z Flip 6 در حال استفاده فعال نیست، با باتری آن محافظه کار است. 

این به ویژه در مقایسه با زمان ما با Z Flip 5 جالب است. ما متوجه شدیم که در یک روز معمولی با سه ساعت تماشای صفحه نمایش، گوشی روز را با تنها 15 درصد باتری باقی مانده به پایان می رساند. 

حکم

با توجه به چیپست به روز شده، عمر باتری طولانی مدت و تنظیمات دوربین ارتقا یافته، ما مشکلی در توصیه گلکسی Z Flip 6 جدیدتر به Z Flip 5 نخواهیم داشت. اگرچه نمایشگرهای آنها یکسان است، Z Flip 6 همچنین دارای دوام بیشتر با رتبه IP48 است. می‌توانید قیمت‌های این دو مدل را در زیر مقایسه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا