فناوری

اینتل تلاش های برون سپاری را افزایش می دهد، 3 نانومتر به TSMC تحویل داده می شود و تامین کنندگان جدیدی را برای بسته بندی پیشرفته اضافه می کند

اینتل تلاش های برون سپاری را افزایش می دهد، 3 نانومتر به TSMC تحویل داده می شود و تامین کنندگان جدیدی را برای بسته بندی پیشرفته اضافه می کند

اینتل به دنبال افزایش تلاش های برون سپاری است زیرا این شرکت TSMC را برای نیازهای نیمه هادی اصلی خود انتخاب می کند و در عین حال تامین کنندگان جدید تایوان را نیز اضافه می کند.

اینتل بیشتر به تامین کنندگان تایوان وابسته می شود زیرا شرکت ظاهراً از خدمات بخش خود فاصله می گیرد

خب، به نظر می رسد تیم آبی تصمیم گرفته است رقابت بازار را جدی بگیرد. به همین دلیل است که آنها تصمیم گرفته اند فعلا به IFS اعتماد نکنند و به سمت جایگزین های “به خوبی تثبیت شده” در بازارها حرکت کنند. قبلاً گزارش داده بودیم که چگونه شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی نسل بعدی Falcon Shores اینتل برای توسعه به TSMC تحویل داده می‌شوند، به ویژه با استفاده از فرآیند 3 نانومتری، که نشان می‌دهد اینتل واقعاً اتکای خود را به غول تایوان افزایش داده است. ناگفته نماند توسعه کاشی محاسباتی Arrow Lake در فرآیند 3 نانومتری TSMC، که در واقع یک تغییر عظیم است.

پس از نیمه هادی ها، Taiwan Economic Daily گزارش داد که اینتل به تامین کنندگان تایوانی مانند Egis Technology و Alchip نزدیک شده است. ، که به همراه KYEC در طراحی IP تخصص دارد تا تلاش های برون سپاری خود را به سایر بخش های زنجیره تامین، به ویژه بسته بندی های پیشرفته، گسترش دهد. با توجه به اینکه Egis قبلاً با اینتل در همکاری در زمینه فناوری بسته‌بندی 2.5 بعدی مشغول است، به نظر می‌رسد اینتل مشتاق است یک قدم جلوتر حرکت کند و از IP بسته‌بندی شریک خود در محصولات اصلی خود استفاده کند.

Intel 18A، گره پردازشی پیشرو اینتل Foundry، در مسیر تولید در سال 2025 قرار دارد. RibbonFET و PowerVia، مشتریان ریخته گری، مقیاس و کارایی پردازنده بیشتری را برای پیشبرد آینده محاسبات هوش مصنوعی باز می کنند. (اعتبار: Intel Foundry)

این حرکت نشان می‌دهد که اینتل به سمت چیزی بسیار بزرگ‌تر پیش می‌رود، احتمالاً یک حرکت طولانی‌تر، که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای مدت زمان بیشتری در بازار مرتبط باقی بمانند. به نظر می رسد تیم آبی متوجه شده است که وابستگی به بخش های خود برای آینده پایدار نیست و این موانع بزرگی را در قالب استفاده بیشتر از منابع مالی ایجاد می کند که به رقبا برتری می دهد زیرا با برون سپاری فرآیندها، بخش بزرگی از فرآیند توسعه به شرکای شخص ثالث واگذار می شود.

d8a7db8cd986d8aad984 d8aad984d8a7d8b4 d987d8a7db8c d8a8d8b1d988d986 d8b3d9bed8a7d8b1db8c d8b1d8a7 d8a7d981d8b2d8a7db8cd8b4 d985db8c d8af 66b724c4748d8

اینتل بودجه “برون سپاری” خود را در سه ماهه گذشته به شدت افزایش داده است، با توجه به اینکه شرکت 19 میلیارد دلار در این فرآیند خرج کردند، و آنها هنوز به دنبال توقف نباشید با وضعیت مالی رو به زوالی که شرکت با آن مواجه است، تنها راه خروج از آن، رقابتی‌تر و جذاب‌تر کردن پیشنهادات موجود آن است، به همین دلیل فرض بر این است که محصولات Falcon Shores AI اینتل پیشرفتی برای این شرکت خواهد بود. قلمرو هوش مصنوعی و همینطور پردازنده های موردانتظار Arrow Lake در بخش مصرف کننده.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا