فناوری

تراشه‌های هوش مصنوعی بلک‌ول NVIDIA با چند ماه تأخیر گزارش شده‌اند و مقصر یک نقص طراحی است

تراشه‌های هوش مصنوعی بلک‌ول NVIDIA با چند ماه تأخیر گزارش شده‌اند و مقصر یک نقص طراحی است

بر اساس گزارش‌ها، تراشه‌های هوش مصنوعی بلک‌ول NVIDIA ماه‌ها به تعویق افتاده‌اند، زیرا منابع صنعتی نقل می‌کنند که معماری قربانی “نقص طراحی” شده است.

ممکن است اولین انویدیا بلک ول تا سال 2025 ادامه یابد، زیرا این شرکت با یک مانع بزرگ در تولید انبوه مواجه می شود

به نظر می‌رسد “موفق ترین محصول” ممکن است با تأخیر قابل توجهی مواجه شود و اثرات شدیدی در زنجیره تامین ایجاد کند. اطلاعات گزارش می دهد که انتظار می رود تراشه های هوش مصنوعی بلک ول NVIDIA به مدت سه ماه یا بیشتر با استناد به منابعی در زنجیره تامین توسط این شرکت به پیش رانده شوند.

در حالی که این رسانه دلیل خاصی را ذکر نکرده است، گفته می شود که NVIDIA با مشکلات طراحی تراشه های Blackwell AI خود مواجه است و قبلاً وضعیت را به شرکای اصلی خود مانند متا، مایکروسافت و گوگل اطلاع داده است. .

خب، با توجه به اینکه غول‌های فناوری فوق‌الذکر میلیاردها تراشه‌های هوش مصنوعی بلک‌ول را سفارش داده‌اند، تأخیر مطمئناً تأثیر نامطلوبی خواهد داشت، نه تنها بر روابط مشتری، بلکه بر کسب قدرت محاسباتی که گفته می‌شود. با محصولات هوش مصنوعی نسل بعدی NVIDIA به دست آمده است.

در ابتدا، گزارش شد که محصولات تیم گرین Blackwell AI در سه ماهه چهارم 2024 در بازارها عرضه می شود، به نظر می رسد اولین تراشه ها ممکن است تا اواخر سال 2024 عرضه شوند، اما این شرکت همچنان در حال پذیرش سفارشات است و اخیراً تأیید کرد که این هفته ارسال پردازنده های گرافیکی Blackwell خود را برای نمونه برداری در سراسر جهان آغاز خواهد کرد. این شرکت همچنین دارای گزارش شده است سفارشات Blackwell خود را در TSMC 25٪ افزایش داد در حالی که سرورهای 1.8 میلیون دلاری NVL36 دارای چندین GB200 هستند. تراشه ها بیشترین فروش را تشکیل می دهند.

d8aad8b1d8a7d8b4d987d987d8a7db8c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8a8d984daa9d988d984 nvidia d8a8d8a7 da86d986d8af d985 66ae3e8715d46

از نظر داستان واقعی پشت نقص طراحی، Ctee گزارش می دهد که متحد اصلی NVIDIA، TSMC یک نقص طراحی در Blackwell مرتبط با تکنیک “Interconnect” دیده شده است، اما از آنجایی که منابع معتبر هنوز این موضوع را تأیید نکرده اند، ما به نتیجه گیری عجولانه نخواهیم رسید. با تاخیر Blackwell، یک اثر ترکیبی ایجاد می‌کند، به این معنی که استقرار خوشه‌های هوش مصنوعی بزرگ توسط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت تا اواسط سال 2025 امکان‌پذیر نخواهد بود و مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند.

ما هنوز شاهد تایید این توسعه توسط خود NVIDIA نیستیم. از این رو، هنوز باید منتظر ماند و دید صنعت چگونه به آن واکنش نشان می دهد. با توجه به اینکه بلک ول تاخیری را می بیند، با توجه به اینکه AMD Instinct MI400 Iineup در نظر گرفته شده است برای راه اندازی تا سال 2026. GPU های آینده Falcon Shores AI اینتل سال آینده نیز آغاز به کار خواهد کرد. ما برای نظر دادن با NVIDIA تماس گرفتیم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا