فناوری

Nothing Phone (2a) Plus در مقابل Samsung Galaxy A55 5G: پنج تفاوت کلیدی

Nothing Phone (2a) Plus در مقابل Samsung Galaxy A55 5G: پنج تفاوت کلیدی

هیچ چیز کمی قدرتمندتر Nothing Phone (2a) Plus را نشان نداده است، اما چگونه آن را با میان رده سامسونگ، Galaxy A55 5G مقایسه می کند؟

در حالی که ممکن است تنها 40 پوند بین این دو میان رده وجود داشته باشد، تفاوت های شگفت انگیزی بین این دو نه تنها از نظر طراحی و مواد، بلکه عناصری مانند فناوری دوربین و پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت وجود دارد. 

ما هنوز تلفن چیزی را به طور کامل بررسی نکرده ایم (2a) به علاوه، اما ما زمان زیادی را با Samsung Galaxy A55 5G. با این گفته، در اینجا نحوه مقایسه این دو بر روی کاغذ آمده است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام یک برای نیازهای شما بهترین است. 

Nothing Phone (2a) Plus دارای طراحی شفاف است

یکی از دلایل اصلی که ممکن است Nothing Phone (2a) Plus را نسبت به Samsung Galaxy A55 5G انتخاب کنید، طراحی آن است. 

مانند سایر تلفن‌های مجموعه Nothing، Phone (2a) Plus از طراحی شفاف پشتی نسبتاً منحصربه‌فردی بهره می‌برد که به شما نگاهی واضح به برخی از قسمت‌های داخلی تلفن می‌دهد. با Phone (2a) Plus، می‌توانید عناصری مانند سیم‌پیچ NFC و کابل‌کشی را ببینید که اجزا را به هم متصل می‌کند، همگی به شکلی نسبتاً سبک و با روکش فلزی. 

Nothing Phone (2a) Plus shining in the sunlight
Image بررسی های مورد اعتماد

اینترفیس Glyph نیز وجود دارد، مجموعه‌ای از LEDها در پنل پشتی که می‌توانند با الگوهای سفارشی روشن شوند تا وقتی صفحه گوشی شما پایین است، تماس‌های دریافتی، اعلان‌ها و موارد دیگر را به شما هشدار دهند. 

مطمئناً تأثیری در میانه دارد محدوده بازار در مقایسه با Galaxy A55 5G. در حالی که طراحی آن چندان شبیه به پرچمدار Galaxy S24 نیست. ، با طراحی نسبتاً استاندارد گوشی هوشمند، به همان اندازه از دیگر افراد متمایز نیست.

Samsung Galaxy A55 5G از مواد درجه یک تر ساخته شده است

Nothing Phone (2a) Plus ممکن است طراحی چشم نوازتری نسبت به این دو گوشی هوشمند داشته باشد، اما این گوشی میان رده سامسونگ است که از مواد درجه یک تر ساخته شده است. 

در واقع، با قاب آلومینیومی، پشت شیشه‌ای که توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود و صفحه‌نمایش محافظ گوریلا گلس Victus+، Galaxy A55 5G بیشتر شبیه یک پرچم‌دار در دست است تا یک میان‌رده. همچنین دارای IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

Samsung Galaxy A55 rear
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

Nothing Phone (2a) Plus یک محصول کاملاً مقرون به صرفه است، هر دو قاب و پنل پشتی کاملاً از پلاستیک ساخته شده اند و در قسمت جلویی نیز دارای استاندارد IP54 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است. 

این باعث می‌شود گوشی Nothing (2a) کمی سبک‌تر از گلکسی A55 5G باشد، وزن آن 190 گرم در مقایسه با 213 گرم است، اما وزن اضافه‌شده Galaxy A55 5G باعث می‌شود احساس اطمینان خاطری در دست داشته باشید. 

Nothing Phone (2a) Plus دارای دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی است

Samsung Galaxy A55 5G دارای ترکیبی قابل احترام از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، 12 مگاپیکسل 123 درجه f/2.2 فوق عریض و لنز 5 مگاپیکسلی f/2.4 ماکرو برای نمای نزدیک بهتر است. عملکرد – اگرچه دومی بسیار لنز است که شما اغلب از آن استفاده نمی کنید. 

Nothing Phone (2a) Plus، از طرف دیگر، دوربین ماکرو ناخواسته را برای لنزهای فوق عریض با وضوح بالاتر حذف می کند، در حالی که این تلفن دارای تنظیمات دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی است. 50 مگاپیکسل اصلی کاملاً شبیه به گلکسی A55 5G با دیافراگم f/1.9 و OIS است، اگرچه 50 مگاپیکسل 114 درجه فوق عریض دارای تعداد کمی پیکسل بیشتر است. 

Nothing Phone (2a) Plus rear cameras
اعتبار تصویر Trus نظرات

البته کیفیت دوربین بیشتر از تعداد مگاپیکسل است، اما به این معنی است که گوشی Nothing Phone می‌تواند از فناوری پیکسل‌بندی برای افزایش بیشتر جزئیات و جذب نور استفاده کند و در عین حال همان تصویر ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی A55 را تولید کند. 5G 

Samsung Galaxy A55 5G پشتیبانی نرم افزاری بهتری دارد

Nothing Phone (2a) Plus با سیستم‌عامل Nothing 2.6 این شرکت همراه با عناصر مفیدی مانند ادغام ChatGPT و ویجت News Reporter ارائه می‌شود. از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی A55 5G با OneUI 6، رویکرد مناسب سامسونگ برای سیستم عامل اندروید عرضه می شود. 

هر دو مزایا و معایب خود را دارند، اما یکی از زمینه‌هایی که در آن تفاوت دارند، پشتیبانی طولانی‌مدت است. در حالی که هیچ چیز سه ارتقاء سیستم عامل و چهار سال وصله امنیتی را ارائه نخواهد داد، سامسونگ در هر دو زمینه از آن پیشی می‌گیرد و گلکسی A55 5G چهار ارتقاء سیستم‌عامل و پنج سال وصله امنیتی دریافت می‌کند. 

این بدان معناست که Nothing Phone (2a) Plus روی اندروید 17 عرضه می‌شود، در حالی که گلکسی A55 5G به‌روزرسانی اندروید 18 را دریافت می‌کند. این ممکن است خیلی مهم نباشد اگر فقط قصد دارید گوشی را به مدت دو سال قبل از ارتقا نگه دارید، اما باعث افزایش طول عمر هر دو دستگاه می شود. 

Samsung Galaxy A55 5G on a block of wood
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

Nothing Phone (2a) Plus ارزان تر است

وقتی نوبت به قیمت بسیار مهم می رسد، Nothing Phone (2a) Plus مقرون به صرفه تر از دو میان رده با قیمت 399 پوندی برای نسخه 12 گیگابایتی/256 گیگابایتی این تلفن است. 

از طرف دیگر، Samsung Galaxy A55 5G با قیمت 439 پوند به فروش می رسد، اگرچه می توان آن را هر از چند گاهی با قیمت بسیار ارزان تری در فروش یافت زیرا از اوایل سال 2024 برای خرید در دسترس بوده است. 

The Nothing Phone (2a) Plus قرار است به طور انحصاری در Nothing Store Soho لندن در تاریخ 3 اوت منتشر شود، در حالی که آنهایی که در ایالات متحده هستند می توانند از طریق برنامه بتا ایالات متحده در 7 اوت سفارش دهند. برنامه های انتشار گسترده تر قرار است در ماه سپتامبر اعلام شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا