فناوری

MSI تا اواسط آگوست مشکلات ناپایداری CPU نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل را با پچ میکروکد جدید برطرف می کند.

MSI تا اواسط آگوست مشکلات ناپایداری CPU نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل را با پچ میکروکد جدید برطرف می کند.

MSI در حال کار بر روی بایوس جدیدی است تا مشکل بی ثباتی را که کاربران با پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل با آن مواجه هستند، حل کند.

به‌روزرسانی جدید بایوس برای پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل از MSI در دست ساخت است، تا اواسط آگوست، ETA است

بلافاصله پس از اذعان اینتل به مشکلات ناپایداری Raptor Lake و تراشه‌های Refresh CPU Core i9، MSI به‌روزرسانی‌هایی را در مورد پیشرفت‌های اخیر در شرکت ارائه کرد. امروز، MSI مطبوعاتی منتشر کرد. انتشار بیان می کند که آنها از نزدیک با اینتل همکاری می کنند تا مشکلات بی ثباتی را درک کنند و پیشرفت را زیر نظر دارند. علاوه بر این، اعلام کرد که یک بایوس به روز شده را در اختیار کاربران قرار می دهد و به دنبال آن به روز رسانی میکروکد که اینتل قرار است در اواسط آگوست منتشر کند.

با توجه به ناپایداری پردازنده‌های دسکتاپ نسل اخیر Intel® Core™ 13th /14th ، MSI از نزدیک با اینتل همکاری کرده است تا متوجه شود. وضعیت و از نزدیک پیشرفت را زیر نظر دارد. ما در اسرع وقت پس از انتشار میکروکد جدید در اواسط ماه اوت، بایوس به روز شده را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

از طریق MSI

این روابط عمومی حاوی اطلاعات قابل توجهی نبود که دلایل اصلی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم. علت اصلی فقط با یک به‌روزرسانی ساده بایوس از بین نمی‌رود، زیرا این مشکل به عوامل متعددی مربوط می‌شود که حداقل ولتاژ کاری را تا حدی افزایش می‌دهند که ادامه کار برای CPU ناامن می‌شود و در نتیجه یخ می‌زند و از کار می‌افتد.< /p>

منبع تصویر: MSI.com

با این حال، اینتل این اطلاعات خاص را در پست Reddit خود فاش نکرد و صرفاً سرزنش کرد “ولتاژ عملیاتی بالا” برای وقوع چنین مشکلاتی. این آزمایشگاه ایگور بود که مشکل را از طریق یک گزارش ارتباطی فاش شده توضیح داد، که حاوی اطلاعات تا حدودی دقیق در مورد اینکه چرا ولتاژها از سطح ایمن بالاتر می‌رفتند. با این وجود، اینتل در حال کار بر روی یک وصله میکروکد است که قرار است درخواست‌های VID بالاتر از 1.55 ولت را محدود کند، که باز هم تعمیر کامل را تضمین نمی‌کند.

اینتل همچنان باید به نظارت و تجزیه و تحلیل خود پس از انتشار میکروکد ادامه دهد تا زمانی که مشکلات ناپایداری به طور کامل کاهش یابد. قبلاً، اینتل تولیدکنندگان مادربرد را مقصر دانسته بود حتی پس از اذعان به اینکه علت اصلی چنین بی ثباتی ها را پیدا نکرده است. تا به امروز، اگر نگاهی به پست Reddit خود بیندازیم، به نظر نمی رسد اینتل در مورد علت اصلی آن اطمینان داشته باشد. فروشندگان مادربرد مانند MSI قبلاً چند جایگزین ارائه کرده بود. برای جلوگیری از ناپایداری از طریق چند بار بهینه سازی بایوس، اما از آنجایی که این افزایش ولتاژ را برطرف نمی کند، این کاملا به اینتل بستگی دارد که یک راه حل دائمی برای حفظ اعتبار خود پیدا کند.

msi d8aad8a7 d8a7d988d8a7d8b3d8b7 d8a2daafd988d8b3d8aa d985d8b4daa9d984d8a7d8aa d986d8a7d9bed8a7db8cd8afd8a7d8b1db8c cpu d986d8b3d984 d8b3 66a3967670ce1

در حال حاضر، تراشه‌های نسل چهاردهم و سیزدهم رده بالا مانند Core i9-14900K و Core i9-13900K و برخی از Core i7 پردازنده‌های رایجی هستند که با چنین مشکلاتی مواجه هستند. . خوشبختانه، هیچ گزارشی مبنی بر اینکه Core i5s تحت تأثیر این مشکل ناپایداری قرار گرفته است، وجود ندارد. قبل از اینکه اینتل میکروکد خود را منتشر کند، در روزهای آینده منتظر چنین به روز رسانی های بیشتری باشید.

منبع خبر: MSI

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا