OnePlus Nord 4 در مقابل Google Pixel 8a: تفاوت چیست؟

OnePlus Nord 4 در مقابل Google Pixel 8a: تفاوت چیست؟

OnePlus به تازگی OnePlus Nord 4 را معرفی کرده است، یک میان رده جدید که قرار است در هفته های آینده وارد بازار شود – اما چگونه آن را با پادشاه بازار میان رده یعنی Pixel 8a مقایسه می کند؟< /strong>

در حالی که Pixel 8a بدون شک یکی از بهترین میان رده‌ها در در بازار، به نظر می‌رسد OnePlus Nord 4 می‌تواند با طراحی منحصربه‌فرد تمام فلزی، صفحه‌نمایش سطح بالا، شارژ سریع و موارد دیگر، با گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه Google مبارزه کند.

در اینجا نحوه مقایسه OnePlus Nord 4 در برابر Google Pixel 8a بر اساس مشخصاتی که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که پول نقدی که به سختی به دست آورده اید را خرج کنید. 

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های Nord 4 و Pixel 8a، موادی است که گوشی‌ها از آن ساخته شده‌اند.

Pixel 8a از ترکیب پلاستیک، آلومینیوم و شیشه مانند اکثر تلفن‌های هوشمند میان‌رده دیگر استفاده می‌کند و در رنگ‌های پاستلی زیبا از جمله Obsidian، Aloe، Porcelain و Bay در دسترس است.

از طرف دیگر، OnePlus Nord 4 اولین گوشی در عصر 5G است که بدنه فلزی کاملی مانند گوشی های اواسط دهه 2010 ارائه می دهد. 

OnePlus Nord 4

این شرکت متوجه شد که چگونه می‌تواند نیازهای افزایش یافته اتصال 5G را برآورده کند و در عین حال بدنه فلزی (عمدتاً) را ارائه می‌کند که در سه رنگ از جمله Obsidian Midnight، Mercurial Silver و رنگ سبز کلاسیک OnePlus به شکل Oasis Green، با وجود Mercurial در دسترس است. نقره ای دارای یک روکش ماشینی زیبا برای شخصیت بیشتر است. 

این یک پیروزی کامل برای OnePlus نیست، زیرا Pixel 8a با وجود شاسی فلزی خود، مقاومت IP67 بهتری در برابر گرد و غبار و آب در مقایسه با IP65 Nord 4 ارائه می‌کند، اما خیلی هم دور از دسترس نیست. 

Pixel 8a دارای هوش مصنوعی بیشتری است

OnePlus Nord 4 دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های هوش مصنوعی است که برخی از آنها در تلفن‌های قبلی OnePlus از جمله OnePlus 12 و OnePlus Open دیده نشده است. 

اینها شامل خلاصه صوتی هوش مصنوعی است که ضبط‌های طولانی را خلاصه می‌کند، خلاصه AI Note که می‌تواند تکه‌های طولانی متن را خلاصه کند، AI Translate برای ترجمه مبتنی بر متن و Magic Eraser 2.0 برای حذف عناصر از عکس‌ها، با سایر ویژگی‌های ویرایش عکس در آینده به روز رسانی. 

Google Pixel 8a

این یک شروع بسیار خوب است، اما گوگل برای مدت طولانی‌تری نسبت به رقبا در هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، و این بدان معناست که Pixel 8a مملو از ویژگی‌ها و عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی است. این از حالت‌های عکس مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Super Res Zoom تا ویژگی‌های ویرایش مانند Magic Eraser و Best Take را در بر می‌گیرد، اما فراتر از آن است.

عمده عملکردهای مشابه Nord 4 و سپس برخی از آنها را با دقت چشمگیری در هنگام رونویسی ضبط شده ارائه می دهد. از هوش مصنوعی برای انجام اقداماتی مانند شناسایی خودکار موسیقی‌هایی که در طول روز می‌شنوید، استفاده می‌کند، می‌تواند با شما تماس بگیرد (وابسته به منطقه) و موارد دیگر. 

این به اندازه کافی قابل توجه است، اما Nord 4 همچنین حاشیه های نسبتاً ضخیمی را که اغلب در فضای میان رده می بینیم، با چیزی شبیه به یک گوشی پرچمدار – به هر حال در سه لبه از چهار لبه، حذف می کند. /p>

صفحه‌نمایش Pixel 8a کمی قدیمی به نظر می‌رسد، عمدتاً به این دلیل که حاشیه‌های آن بسیار ضخیم‌تر از صفحه نمایش OnePlus است، اما همچنین با مشخصات خود از Nord 4 عقب‌تر است. به طور خاص، Pixel 8a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با مشخصات کلیدی از جمله وضوح +FHD، نرخ به روز رسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2000 نیت است.

Pixel 8a پشتیبانی طولانی مدت بهتری دارد

اگر نقطه‌ای وجود دارد که Pixel 8a در بازار میان‌رده متمایز است، پشتیبانی بلندمدت آن است. در حالی که اکثر میان رده‌ها بین 3 تا 5 به‌روزرسانی سیستم‌عامل را ارائه می‌دهند، که 5 مورد آن بسیار نادر است، میان‌رده‌های Google هفت ارتقاء سیستم‌عامل فوق‌العاده را دریافت خواهند کرد – طولانی‌ترین در صنعت، همراه با تعهدات اخیر گوشی‌های هوشمند سامسونگ.

این درخشش را از Nord 4 می‌گیرد، علی‌رغم ارائه 4 ارتقاء سیستم‌عامل و 6 سال وصله‌های امنیتی در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود، اما همچنان یک وعده نرم‌افزاری درازمدت رقابتی است. 

Google Pixel 8a

حتما بخوانید : پردازنده‌های Intel Xeon W9-3575X 44 Core “340W” و Xeon W7-2595X 26 Core “250W” محک‌گذاری شدند، اولین آزمایش Sapphire Rapids Refresh

خروج از نسخه موبایل