صحت ادعاهای هکرها ثابت نشده است: Airtel نقض اطلاعات 375 میلیون کاربر هندی را رد کرد

صحت ادعاهای هکرها ثابت نشده است: Airtel نقض اطلاعات 375 میلیون کاربر هندی را رد کرد

ایرتل ایندیا به شدت ادعاهای مربوط به نقض گسترده داده ها را رد کرده است که ادعا می کند داده های 375 میلیون کاربر هندی برای فروش در وب تاریک قرار گرفته است. ایرتل مجدداً تاکید کرده است که اطلاعات خصوصی کاربرانش امن است و همه این ادعاها جعلی هستند.

“ما می توانیم تحقیقات اولیه اولیه را تایید کنیم. یکی از سخنگویان ایرتل به 91mobiles گفت که هیچ گونه نقض داده ای در سیستم Airtel صورت نگرفته است.

Per Dark Web Informer در X.com، عاملی به نام xenZen مدعی فروش مجموعه داده ای از 375 میلیون کاربر Airtel India در انجمنی به نام BreachForums که شامل جزئیاتی مانند name، اطلاعات خانواده، اطلاعات تماس، اطلاعات Aadhaar و غیره است.

اتفاقاً، فروشنده ادعا کرد که پشت درز اطلاعات اخیر وزارت امور خارجه هند نیز بوده است. این نشت در اواخر ماه گذشته مشاهده شد و طبق گزارش ها شامل حدود 200000 پرونده اطلاعات کاربر از پورتال eMigrate این وزارتخانه بود. با این حال، صحت ادعاهای هکر در هر دو مورد ثابت نشده است.

اگرچه سخت‌ترین روش‌های امنیتی برای ایمن نگه‌داشتن اطلاعات خصوصی وجود دارد، نقض داده‌ها ممکن است رخ دهد و در اینجا کاری است که می‌توانید برای ایمن نگه‌داشتن خود انجام دهید.

کارهایی که باید انجام دهید اگر داده‌های شخصی شما به‌صورت آنلاین به خطر بیفتد.

  • اول از همه، با بررسی سایت‌هایی مانند آیا Pwned شده ام.
  • گذرواژه حساب های آنلاین در معرض خطر را تغییر دهید.
  • تنظیم 2 احراز هویت عاملی با استفاده از Google Authenticator، Microsoft Authenticator، Twilio Authy یا ابزارهای داخلی در این پلتفرم‌ها.
  • مراقب حساب‌های مالی و دفترچه حساب خود باشید.< /li>
  • درگیر پیام‌ها و ایمیل‌های فیشینگ یا هرزنامه نباشید.

<پانویس>

< meta content="2024-07-04T17:19:00+05:30"/>

خروج از نسخه موبایل