Android 15 Beta 2 منتشر شده در Google I/O 2024: ویژگی های جدید، در دسترس بودن، نحوه نصب

Android 15 Beta 2 منتشر شده در Google I/O 2024: ویژگی های جدید، در دسترس بودن، نحوه نصب

10 ویژگی برتر Android 15 Beta 2

1) فضای خصوصی

Android 15 Beta 2 به شما امکان می دهد برنامه های حساس را قفل کنید پشت یک قفل و آنها را از کشوی برنامه، تنظیمات، اعلان ها و سایر قسمت ها پنهان کنید. می توانید قفل جداگانه ای برای فضای خصوصی نسبت به قفل دستگاه خود تنظیم کنید. این شبیه به پوشه امن در تلفن های سامسونگ است اما مستقیماً در سیستم عامل قرار می گیرد.

2) قفل تشخیص سرقت

Android می تواند یک حرکت سرقت را تشخیص دهد و هنگامی که انجام شد، دستگاه به طور خودکار قفل می شود. بنابراین، اگر شخصی هنگام استفاده از تلفن شما را ربود، دستگاه قفل خودکار می شود و دسترسی او به داده های شما را محدود می کند.

و اگر بخواهند اینترنت را خاموش کنند، دستگاه دوباره به «قفل دستگاه آفلاین» می‌رود.

3) ضبط جزئی صفحه

وقتی شما اگر می خواهید یک صفحه ضبط شده را با شخصی به اشتراک بگذارید، در اندروید این گزینه را خواهید داشت که فقط بخشی از صفحه را ضبط کنید. این به شما امکان می دهد از اشتراک گذاری اطلاعات حساس روی صفحه جلوگیری کنید.

4) مشاهده فعالیت برنامه های مخرب

در اواخر سال جاری، Google Play Protect برای شناسایی برنامه های مخربی که سعی می کنند پنهان بمانند و درگیر کلاهبرداری یا فیشینگ باشند، آماده خواهد بود.

5) Google Wallet مجوزها و بلیت‌ها را اسکن می‌کند 

می‌توانید کارت‌ها، کارت‌ها و بلیت‌ها را در تلفن خود اسکن کرده و به Google Wallet اضافه کنید. لازم نیست نگران حمل این چیزهای فیزیکی در حالی که بیرون هستید باشید. این ویژگی ابتدا به ایالات متحده می آید.

6) حفاظت از تماس کلاهبرداری

شما می توانید در Android 15 از قابلیت تشخیص کلاهبرداری داخلی و مسدود کردن آن استفاده کنید. این از Gemini Nano استفاده می کند. هوش مصنوعی روی دستگاه جزئیات بیشتر در مورد آن اواخر امسال فاش خواهد شد.

7) خلاصه و پاسخ‌های PDF

اگر کاربر پیشرفته Gemini هستید، گزینه‌ای به نام «از این PDF بپرسید» دریافت خواهید کرد. که به سوالات شما در مورد محتوای PDF پاسخ می دهد.

8) حل مسائل ریاضی با هوش مصنوعی

شما می توانید از Circle برای جستجوی یک مسئله پیچیده ریاضی استفاده کنید و مراحل حل آن را دریافت کنید. مستقیماً به شما پاسخی نمی دهد، اما به شما کمک می کند تا در نهایت به آنجا برسید. این ویژگی توسط مدل LearnLM AI (بخشی از Gemini) ارائه می‌شود.

9) Talkback تصاویر را توصیف می‌کند

10) Google Maps ویژگی‌های AR بیشتری دریافت می‌کند

در آنجا هنگامی که مکانی را جستجو می کنید، یک گزینه “تجربه AR” در Google Maps خواهد بود. با ضربه زدن روی این دکمه چیزهای مختلفی در مورد مکان از طریق AR به شما نشان می دهد. گوگل با سامسونگ و کوالکام برای توسعه چنین ویژگی های واقعیت توسعه یافته (XR) همکاری می کند.

دستگاه‌های پشتیبانی‌شده از Android 15 Beta 2

در حال حاضر، Google در حال عرضه نسخه بتا جدید برای انتخاب Pixel و دستگاه های شریک است. لیست دستگاه‌های پیکسل شامل:

  • Pixel 6
  • Pixel 6 Pro
  • Pixel 6a
  • Pixel 7
  • Pixel 7 Pro
  • Pixel 7a
  • Pixel 8
  • Pixel 8 Pro
  • Pixel 8a
  • Pixel Fold
  • Pixel Tablet

مارک‌های شریک شامل Xiaomi، OPPO، OnePlus، Realme، vivo، iQOO، Nothing، Honor، Lenovo، Sharp و Tecno هستند. می‌توانید از صفحه برنامه Android Beta دیدن کنید، ثبت‌نام کنید و ببینید آیا دستگاه شما واجد شرایط به‌روزرسانی است یا خیر.

نحوه نصب اندروید 15 بتا 2

قبل از ادامه، مطمئن شوید که از اطلاعات دستگاه خود پشتیبان تهیه کرده اید زیرا به روز رسانی ممکن است باگ باشد و برای خروج از برنامه بتا، باید دستگاه خود را بازنشانی کنید.

اما، اگر ثبت نام کرده اید و به به روز رسانی بتا علاقه مند هستید، باید به روز رسانی را از طریق هوا (OTA) دریافت کنید. یا یک پاپ آپ یا یک اعلان در مورد به روز رسانی دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید آن را در دستگاه Pixel بررسی کنید، به تنظیمات -> سیستم -> به‌روزرسانی سیستم -> بررسی به‌روزرسانی بروید.

خروج از نسخه موبایل