17 نوع رایج دوربین کنترل سرعت در انگلستان

17 نوع رایج دوربین کنترل سرعت در انگلستان

دوربین‌های سرعت ده‌ها سال است که وجود دارند. چه آنها را به عنوان یک ابزار مهم ایمنی جاده یا یک مزاحم پول ساز ببینید، نمی توانید بدون عبور از دوربین سرعت در بریتانیا رانندگی کنید.

انواع مختلفی از دوربین های سرعت وجود دارد. این راهنمای Carwow به شما کمک می‌کند دوربین‌های کنترل سرعت، و نحوه ایمن و قانونی ماندن در جاده‌ها را درک کنید.

اولین بار چه زمانی دوربین های سرعت معرفی شدند؟

دوربین‌های سرعت برای اولین بار در سال 1992 در بریتانیا ظاهر شدند. اولین دوربین در پل توئیکنهام بود و تقریباً 23000 راننده را در ماه اول پس از نصب گرفت. اکنون حدود 7000 دوربین از انواع مختلف در سراسر جاده های بریتانیا وجود دارد.

انواع مختلف دوربین های کنترل سرعت

اگر فکر می‌کنید تنها انواع دوربین‌های سرعت در بریتانیا ثابت و متحرک هستند، دوباره فکر کنید. انواع شگفت‌انگیز دوربین‌های سرعت وجود دارد که برای گرفتن رانندگانی که سرعت غیرقابل توجهی دارند، آماده هستند.

1. دوربین های دیجیتال سرعت گاتسو

چیست؟

Gatsometer BV یا «Gatso» از زمانی که دوربین‌های سرعت در بریتانیا معرفی شدند، وجود داشته است و هنوز هم رایج‌ترین نوع آن در بریتانیا است.

چگونه کار می کند؟

دوربین گاتسو در ابتدا از فیلم برای ضبط هرگونه تخلف سرعت استفاده می‌کرد، در حالی که واحدهای جدید – که در سال 2007 معرفی شدند – اکنون دیجیتال هستند. آنها هرگز فیلم تمام نمی شوند، بنابراین اگر فلاش را مشاهده کردید، تصویر شما گرفته شده است. آن‌ها از فناوری رادار استفاده می‌کنند و دوربین آن‌ها دو تصویر از پشت خودروی شما می‌گیرد تا مدت زمانی را که شما برای طی کردن فاصله بین دو نقطه صرف کرده‌اید اندازه‌گیری کند.

به عنوان معیار ثانویه سرعت، خطوط سفید معمولاً در امتداد بخشی از جاده ای که گاتسو نظارت می کند، نقاشی می شود. این می تواند یافته های دوربین را تأیید کند.

یک گاتسو از جلوی خودروی شما تصویری نمی گیرد، بنابراین اگر به سمت خودرویی که در سمت دیگر جاده قرار دارد حرکت می کنید، تخلف سرعت را ثبت نمی کند.

در کجا یافت می شود؟

دوربین Gatso را می‌توان در سرتاسر بریتانیا یافت، با واحدهایی که به‌طور دائم در نقاط حادثه خیز قرار دارند. در حالی که Gatso به عنوان یک برند، انواع دیگری از دوربین های ترافیکی، از جمله دوربین های نور قرمز را تولید می کند، این شرکت مترادف با طراحی کلاسیک جعبه های برجسته دوربین های سرعت شده است.

2. دوربین های سرعت Truvelo Combi

چیست؟

Truvelo Combi یک دوربین سرعت رو به جلو است که از چهار حسگر برای اندازه‌گیری سرعت خودرویی که به آن نزدیک می‌شود، استفاده می‌کند.

چگونه کار می کند؟

بر خلاف Gatso، Truvelo تصویری از جلوی یک وسیله نقلیه می گیرد که می تواند به شناسایی افرادی که در آن زمان رانندگی می کردند کمک کند.

برای جلوگیری از خیره شدن راننده، از فلاش مادون قرمز استفاده می شود. این می تواند در واحد ادغام شود یا در کنار آن نصب شود. برای پشتیبان‌گیری از داده‌های دوربین، سه خط سفید درست در جلوی دستگاه در جاده نقاشی شده است. سرعت عبور وسیله نقلیه از این خطوط نشان دهنده سرعت حرکت آن در آن زمان است.

همانطور که با Gatso دریافت می‌کنید هیچ فلاش قابل مشاهده‌ای وجود ندارد، بنابراین همیشه نمی‌توان تشخیص داد که گرفتار شده‌اید یا خیر.

در کجا یافت می شود؟

دوربین‌های Truvelo در همپشایر و نورث همپتون‌شایر رایج هستند، اما به‌طور گسترده در سایر نقاط بریتانیا استفاده می‌شوند.

3. دوربین های سرعت Truvelo D-Cam

چیست؟

D-Cam را می توان در پیکربندی رو به جلو یا عقب نصب کرد و می تواند تا سه خط ترافیک را پوشش دهد. همچنین می‌توان از آن به عنوان دوربین نور قرمز استفاده کرد و رانندگانی را که از چراغ‌های راهنمایی می‌پرند، دستگیر کرد.

چگونه کار می کند؟

D-Camها می‌توانند حسگرهایی در جاده داشته باشند که رانندگان سرعت را تشخیص می‌دهند یا به پرتو لیزری که در جاده می‌تابد تکیه می‌کنند. دوربین‌های D-Cam فلاش نمی‌زنند.

در کجا یافت می شود؟

یورکشایر غربی و نورفولک، از جمله مکان‌های دیگر.

4. SPECS دوربین های سرعت متوسط

چیست؟

SPECS دوربین های سرعت متوسط سرعت شما را در فاصله تعیین شده، به جای اینکه با چه سرعتی از دوربین عبور می کنید. آن‌ها معمولاً در قطب‌هایی یافت می‌شوند که به بزرگراه‌ها و خطوط دوگانه‌ای، روی پل‌ها و ادغام در زیر بشکهای بزرگراه‌ها نگاه می‌کنند. SPECS محبوب ترین نوع دوربین سرعت متوسط ​​در بریتانیا است و معمولاً به خوبی علامت گذاری شده است.

چگونه کار می کند؟

دوربین‌های سرعت متوسط ​​از یک حسگر مادون قرمز استفاده می‌کنند که در همه شرایط آب‌وهوایی کار می‌کند و می‌تواند تا پنج خط را در یک زمان نظارت کند. حداقل دو دوربین با فاصله از هم وجود خواهد داشت که پلاک شماره شما را همراه با تاریخ و زمان ثبت می کنند و از این داده ها برای محاسبه میانگین سرعت شما استفاده می کنند. تمام وسایل نقلیه ای که از دوربین های سرعت متوسط ​​عبور می کنند پلاک آنها اسکن شده و سرعت آنها اندازه گیری می شود. دوربین های SPECS فلاش نمی زنند.

در کجا یافت می شود؟

دوربین‌های سرعت متوسط ​​SPECS عمدتاً در بزرگراه‌ها و اتوبان‌های دوگانه استفاده می‌شوند. با این حال، می‌توان از آنها در بخش‌هایی از جاده‌سازی و سایر بخش‌های جاده نیز استفاده کرد.

5. دوربین های سرعت متوسط ​​VECTOR

چیست؟

دوربین‌های VECTOR که توسط شرکتی مشابه دوربین‌های SPECS ساخته شده‌اند و ظاهری مشابه دارند، می‌توانند خطوط اتوبوس، چراغ‌های راهنمایی، اتصالات جعبه‌ها و مناطق شلوغ و همچنین محدودیت های سرعت. بردارهای زرد معمولاً دوربین‌های کنترل سرعت هستند، در حالی که آنهایی که رنگ خاکستری یا رنگ نشده معمولاً تخلفات ترافیکی بدون سرعت را اعمال می‌کنند.

چگونه کار می کند؟

بادامک‌های متوسط ​​VECTOR مانند سیستم SPECS کار می‌کنند. آنها چشمک نمی زنند.

در کجا یافت می شود؟

در سرتاسر کشور، یا در کنار جاده بر روی تیرها یا در رزروهای مرکزی نصب شده است.

6. دوربین سرعت متوسط ​​زیمنس SafeZone

چیست؟

یک دوربین سرعت متوسط ​​که به روشی مشابه SPECS کار می کند. SafeZone که کوچک و محجوب است، می‌تواند روی قطب نصب شود یا در زیرساخت‌های موجود، مانند پل‌ها، نصب شود.

چگونه کار می کند؟

به همان روش SPECS، با اندازه‌گیری سرعت شما در دو یا چند نقطه ثابت.

در کجا یافت می شود؟

Transport for London در سال 2015 با زیمنس قراردادی برای دوربین‌های SafeZone منعقد کرد، بنابراین انتظار داشته باشید که این دوربین‌ها را در پایتخت، در میان جاهای دیگر ببینید.

7. دوربین های سرعت متوسط ​​SpeedSpike

چیست؟

نوع دیگری از دوربین‌های سرعت متوسط ​​که بر اساس اصول مشابه سایر دوربین‌ها کار می‌کنند.

چگونه کار می کند؟

با اندازه گیری سرعت خود بر روی دو یا چند نقطه ثابت. سازندگانش ادعا می‌کنند که SpeedSpike می‌تواند 1000 دوربین را به هم متصل کند.

در کجا یافت می شود؟

مکان‌ها عبارتند از همپشایر و بدفوردشایر.

8. دوربین های سرعت SpeedCurb

چیست؟

SpeedCurb یک دوربین سرعت است که برای ثبت تخلفات سرعت در مکان‌های جداگانه استفاده می‌شود.

چگونه کار می کند؟

از مجموعه‌ای از حسگرهای تعبیه‌شده در جاده استفاده می‌کند که مدت زمانی را که یک وسیله نقلیه طی می‌کند تا از آن‌ها عبور کند، اندازه‌گیری می‌کند. اگر وسیله نقلیه از حد تعیین شده فراتر رود، SpeedCurb مجموعه ای از سه تصویر، دو تصویر از خودرو و یکی از پلاک را می گیرد. در صورت بروز اختلاف می توان از علائم سفید رنگ شده در جاده برای محاسبه سرعت خودرو نیز استفاده کرد.

این سیستم قادر است دو خط ترافیک را به طور همزمان کنترل کند و از قسمت عقب خودرو عکس می گیرد.

در کجا یافت می شود؟

واحدهای SpeedCurb در ارتفاعات بالای جاده روی تیرهای ساخته شده نصب شده اند. آنها را می توان در مناطق مسکونی و همچنین در مسیرهای دوگانه یافت.

9. دوربین های سرعت REDFLEX

چیست؟

REDFLEX یک دوربین سرعت همه کاره است که می تواند هم برای بررسی سرعت تک مکان و هم برای اندازه گیری میانگین سرعت استفاده شود. سیستم‌های REDFLEX می‌توانند برای تشخیص تخلفات چراغ راهنمایی و تقاطع جاده‌ها استفاده شوند.

چگونه کار می کند؟

REDFLEX از دو دستگاه رادار برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند و قادر است تا شش خط را به طور همزمان نظارت کند. این دوربین می‌تواند نقض سرعت در هر دو جهت سفر را تشخیص دهد و از یک دوربین با وضوح بالا استفاده می‌کند.
بسته به تنظیمات، دوربین‌های REDFLEX می‌توانند چندین تخلف ترافیکی مانند زمانی که خودرو از چراغ قرمز عبور می‌کند، تشخیص دهد.

در کجا یافت می شود؟

دوربین‌های REDFLEXred را می‌توان در تقاطع‌ها پیدا کرد در حالی که واحدهای REDFLEXspeed در بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی استفاده می‌شوند.

10. دوربین های سرعت HADECS3

چیست؟

مخفف سیستم دوربین اجرایی دیجیتال آژانس بزرگراه 3، اینها دوربین‌های ثابتی هستند که در بالا و کنار بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی A که توسط بزرگراه‌های ملی اداره می‌شوند، قرار گرفته‌اند.

چگونه کار می کند؟

دوربین‌های HADECS3 که توسط برخی از مقالات رسانه‌ای به دلیل اندازه کوچک و موقعیت بلند و افست، “دوربین مخفی” نامگذاری شده‌اند، می‌توانند برای تناسب با محدودیت‌های سرعت متغیر تنظیم شوند. آنها از رادار برای تشخیص سرعت وسایل نقلیه استفاده می کنند و چشمک نمی زنند.

در کجا یافت می شود؟

در سراسر شبکه راهبردی راهبردی بریتانیا (SRN) بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی A.

11. دوربین های کنترل سرعت

چیست؟

یک دوربین سرعت ثابت، از نظر ظاهر و عملکرد شبیه به یک GATSO.

چگونه کار می کند؟

دوربین‌های Peek رو به عقب هستند و وقتی راننده‌ای با سرعت زیاد را تشخیص می‌دهند، چشمک می‌زنند.

در کجا یافت می شود؟

لندن و برکشایر، در میان مکان‌های دیگر، و معمولاً در مناطق مسکونی.

12. دوربین های سرعت موبایل

چیست؟

دوربین سرعت موبایل را می توان از یک مکان به مکان دیگر جابجا کرد. برخی از مدل‌ها مبتنی بر نسخه‌های ثابت هستند، مانند واحدهای موبایل REDFLEX و Gatso، در حالی که برخی دیگر به‌طور خاص برای استفاده در حرکت طراحی شده‌اند.

چگونه کار می کند؟

اکثر دوربین‌های سرعت موبایل از پرتوهای رادار یا لیزر برای اندازه‌گیری سرعت استفاده می‌کنند. اسلحه های لیزری را می توان به سمت یک سطح صاف روی وسیله نقلیه مورد نظر نشانه رفت و در عرض حدود نیم ثانیه بازخوانی را فراهم کرد. آنها تا یک مایل دقیق هستند.

تفنگ‌های رادار امواج رادیویی را از وسیله نقلیه به واحد بازتاب می‌کنند و تا فاصله 300 یاردی خواندن دقیق را ارائه می‌دهند. حدود 3 ثانیه طول می‌کشد تا یک تفنگ رادار اطلاعات را دریافت کند.
هر دو نوع را می‌توان در حال حرکت استفاده کرد یا روی سه‌پایه در کنار جاده نصب کرد.

در کجا یافت می شود؟

دوربین‌های سرعت سیار تقریباً در همه جا قابل استفاده هستند، این دوربین‌ها ابزاری محبوب برای اجرای سرعت در امتداد بزرگراه‌ها هستند که می‌توان از داخل خودروهای پلیس استفاده کرد یا در کنار جاده یا داخل ون در مناطق پرخطر در کوتاه‌مدت نصب کرد.

13. دوربین های سرعت DS2

چیست؟

دوربین DS2 می‌تواند دو خط ترافیک را در جهت مخالف پوشش دهد.

چگونه کار می کند؟

دوربین از سه نوار پیزو در جاده استفاده می‌کند که وقتی ماشین یا وسیله نقلیه دیگری از روی آنها می‌گذرد، تغییر فشار را تشخیص می‌دهد. عبور از روی نوارها باعث فعال شدن دوربین می شود. از خطوط روی جاده می توان برای تعیین سرعت خودرو استفاده کرد و دوربین صفحه reg را می گیرد.

نیروهای پلیس می‌توانند از یک وانت دوربین سرعت سرنشین دار استفاده کنند، یا می‌توان ون را بدون مراقبت رها کرد زیرا دوربین به‌طور خودکار توسط نوارهای پیزو فعال می‌شود.

در کجا یافت می شود؟

این دوربین را می‌بینید که در مکان‌های زیادی در سراسر کشور استفاده می‌شود.

14. دوربین چراغ راهنمایی

چیست؟

دوربین چراغ راهنمایی روی مجموعه‌ای از چراغ‌ها نصب شده است، اما تصور نکنید که فقط می‌تواند رانندگان را در حال پریدن از چراغ‌های قرمز دستگیر کند. این نوع دوربین سرعت می‌تواند تشخیص دهد که شما خیلی سریع رانندگی می‌کنید.

چگونه کار می کند؟

از حلقه های زمین در جاده یا حسگر رادار برای راه اندازی دوربین استفاده می شود. اندازه گیری سرعت را می توان انجام داد تا شکستن حد مجاز و همچنین رانندگی از چراغ قرمز مجازات شود.

در کجا یافت می شود؟

این نوع دوربین در تقاطع هایی که توسط چراغ راهنمایی کنترل می شوند رایج است.

15. دوربین های سرعت موبایل Aecom

چیست؟

یکی از جدیدترین انواع دوربین‌های سرعت، Aecom می‌تواند بسیاری از تخلفات مختلف را تشخیص دهد – سرعت غیرمجاز تنها یکی است. همچنین می‌تواند افرادی را که کمربند ایمنی نبسته یا راننده‌ای که با تلفن همراه دستی تماس می‌گیرد، شناسایی کند.

چگونه کار می کند؟

دوربین‌های Aecom در داخل ون پلیس نصب شده‌اند. هنگامی که در کنار جاده پارک می شود، یک دروازه فلزی از دوربین ها در بالای وسیله نقلیه نصب می شود که آماده تشخیص رانندگانی است که قوانین را نقض می کنند. ترکیبی از دوربین‌های متعدد و فناوری هوش مصنوعی به سیستم Aecom اجازه می‌دهد کارهای بسیار بیشتری از گرفتن سریع‌ترها انجام دهد.

در کجا یافت می شود؟

این دوربین‌های پیچیده توسط پلیس وارویک‌شر ساخته شده‌اند، اما تعدادی دیگر از پلیس‌ها اکنون از دوربین‌های موبایل Aecom استفاده می‌کنند.

16. دوربین سرعت موبایل رنجر بلند

چیست؟

سرنخ در نام است. این یک نوع دوربین کنترل سرعت است که می تواند رانندگان را از مسافت دور دستگیر کند. وقتی دوربین را تشخیص می دهید و سرعت خود را بررسی می کنید، دیگر دیر شده است.
آن را به عنوان تفنگ تک تیرانداز برای اجرای سرعت در نظر بگیرید.

چگونه کار می کند؟

Long Ranger از یک لنز قدرتمند، شبیه به لنز زوم در یک دوربین معمولی استفاده می‌کند. این به دوربین برد موثر 1 کیلومتر یا بیشتر (بیش از نیم مایل) می دهد. از این دوربین‌ها می‌توان برای تشخیص دم‌بازها، افرادی که کمربند ایمنی نمی‌بندند، و کاربران تلفن همراه دستی و همچنین سرعت‌دهندگان استفاده کرد.

در کجا یافت می شود؟

Long Ranger با موفقیت در Gloucestershire مورد استفاده قرار گرفته است اما از آن زمان در سایر نقاط کشور به کار گرفته شده است.

17. تفنگ های سرعتی دستی

چیست؟

تفنگ‌های سرعت دستی آسان‌ترین نوع دوربین سرعت قابل حمل در بریتانیا هستند. نام خود توضیحی است – این اسلحه‌های سرعتی توسط کاربر نگه داشته می‌شوند و به سمت ترافیک عبوری برای گرفتن سرعت‌دهندگان نشانه می‌روند.

آخرین نسل اسلحه دستی، به نام LTI TruCam، اجرای محدودیت سرعت را به سطح دیگری می برد و می تواند شماره پلاک ها را در روز و شب از فاصله 750 متری بخواند. مانند بسیاری از انواع دیگر دوربین های سرعت مدرن، این اسلحه ها می توانند تخلفات دیگری مانند استفاده از تلفن همراه دستی را شناسایی کنند.

چگونه کار می کند؟

با یک حسگر لیزری برای تشخیص سرعت، و یک دوربین فیلمبرداری برای ضبط جزئیات خودروی دارای سرعت بالا و راننده آن، آخرین نسل تفنگ سرعت در روز یا شب کار می کند. نسل‌های قبلی فقط می‌توانستند رانندگانی را که سرعت می‌گرفتند در طول روز دستگیر کنند.

در کجا یافت می شود؟

پلیس نورثومبریا و پلیس وارویک شایر اولین پذیرندگان جدیدترین تفنگ‌های سرعتی دستی بودند. از آن زمان دیگر پاسبانی‌ها به دنبال آن هستند، بنابراین از دیدن این تفنگ‌های سرعتی دستی که در سراسر کشور استفاده می‌شوند، تعجب نکنید.

انواع سوالات متداول دوربین های سرعت

آیا همه دوربین های کنترل سرعت زرد هستند؟

اکثر دوربین‌های کنترل سرعت به رنگ زرد رنگ می‌شوند، زیرا وجود آن‌ها برای جلوگیری از سرعت غیرمجاز به همان اندازه که از حوادث غیرمجاز سرعت گرفته می‌شود. هیچ الزام قانونی برای رنگ زرد دوربین ها وجود ندارد، با این حال، بسیاری از دوربین های دروازه ای بالای سر، به غیر از آینه دید عقب، پس از عبور از آنها قابل مشاهده نیستند. برخی از جدیدترین تفنگ‌های سرعتی دستی به رنگ آبی هستند نه زرد.

آیا همه دوربین‌های سرعت فلش می‌زنند؟

خیر. برخی از طرح‌های قدیمی‌تر مانند سیستم‌های دوربین Gatso و Peek هنوز از فلاش مرئی استفاده می‌کنند، اما بسیاری از مدل‌های جدیدتر از نورهای مادون قرمز و فلاش‌هایی استفاده می‌کنند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

دوربین های سرعت چه بردی دارند؟

دوربین‌ها در یک مکان ثابت معمولاً بر روی بخش خاصی از جاده متمرکز می‌شوند که اغلب با علامت‌های سفید جاده مشخص می‌شوند. برخی از واحدهای لیزر متحرک تا دو مایل برد دارند، در حالی که اکثر دوربین ها قادر به گرفتن تصاویر واضح تا 1000 یارد هستند. دوربین‌های سرعت متوسط ​​مانند سیستم SPECS می‌توانند شما را تا مسافت 12 مایلی تحت نظر داشته باشند، و اگر از چندین دوربین استفاده شود، بسیار بیشتر است.

آیا دوربین های سرعت همیشه روشن هستند؟

نه لزوما. مقامات می‌توانند دوربین‌ها را خاموش کنند، اما به سختی می‌توان تشخیص داد که کدام یک فعال هستند و کدام یک نیستند.

آیا دوربین های سرعت به هر دو صورت کار می کنند؟

اکثر دوربین ها در یک جهت از سفر فوکوس می کنند. یک سیستم Gatso فقط بر روی یک خط در یک جهت متمرکز می‌شود، در حالی که واحدهای مدرن‌تر می‌توانند چندین خط و خودرو را نظارت کنند و دو واحد می‌توانند پشت به هم نصب شوند که امکان نظارت را در هر دو جهت فراهم می‌کند.

چگونه متوجه شوم که توسط دوربین سرعت گرفته شده است؟

فلاش همیشه به این معنی نیست که شما در حال سرعت گرفتن بوده اید و در بسیاری از موارد اولین چیزی که از آن مطلع می شوید زمانی است که یک اعلام تعقیب در نظر گرفته شده (NIP).

جریمه سرعت غیرمجاز چیست؟

این بستگی به میزان تجاوز شما از حد مجاز سرعت دارد. جریمه معمولی معمولاً سه امتیاز در گواهینامه شما و یک جریمه 100 پوندی است، اگرچه ممکن است به جای آن یک دوره آگاهی از سرعت به شما پیشنهاد شود. برای یک طرح کلی از آنچه ممکن است هنگام شکستن محدودیت سرعت اتفاق بیفتد ما را بخوانید. راهنمای جریمه سرعت سریع.

خروج از نسخه موبایل