خودرو

15 راه برای گرفتن بیمه ارزان تر خودرو

15 راه برای گرفتن بیمه ارزان تر خودرو

اگر بعد از بازکردن اخطار تمدید بیمه اتومبیل خود نفس شدیدی کشیدید، تنها نیستید. طبق آمار رسمی انجمن بیمه‌گران بریتانیا، حق بیمه‌ها در سال گذشته 25 درصد افزایش یافت و در سال 2024 به افزایش خود ادامه می‌دهد.

با چنین افزایش‌های عظیمی، همه ما به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستیم، اما همه آنها قانونی نیستند و می‌توانید پوشش خود را لغو کنید و در دادگاه به پایان برسانید.

ما از کارشناسان 15 نکته برتر را برای کمک به صرفه جویی در هزینه بیمه خود، رد برخی از افسانه ها و نگه داشتن شما در سمت راست قانون خواسته ایم.

1. قیمت بیمه خودرو

را مقایسه کنید

در اطراف خرید کنید. تصور نکنید که شرکت بیمه خودرو شما با دادن این امتیاز به وفاداری شما پاداش می دهد. پایین ترین نقل قول آنها ممکن است سعی کنند از “اینرسی” شما برای بیرون کشیدن پول بیشتری از شما استفاده کنند، یا شاید کارگزار دیگر نتواند انتخاب گسترده ای از سیاست ها را ارائه دهد، که همه این موارد حق بیمه شما را بالا می برد.

سرمایه گذاری چند دقیقه ای برای وارد کردن جزئیات خود در یک سایت مقایسه معمولاً باعث صرفه جویی در مقدار مناسبی می شود یا حداقل به شما اطمینان می دهد که قیمت پیشنهادی شما رقابتی است.

2. قیمت های بیمه را زودتر مقایسه کنید

گرفتن مظنه ها خوب و زود به صرفه است، زیرا الگوریتم های شرکت های بیمه نشان می دهد که افرادی که سازماندهی شده اند ادعاهای کمتری دارند. تام بنکس، سخنگوی سایت مقایسه Go.Compare، گفت: “تحقیقات ما نشان می دهد که اگر تا آخرین زمان صبر کنید دقیقه – زمانی که تمدید شما سررسید می شود – ممکن است در نهایت هزینه بیشتری بپردازید. ارزان ترین زمان برای خرید بیمه خودرو 27 روز قبل از موعد تمدید است. انجام این کار می تواند به طور متوسط ​​بیش از 44٪ از شما صرفه جویی کند، بنابراین ارزش سازماندهی را دارد.”

3. از تجربه خود استفاده کنید

قابل درک است که شرکت‌های بیمه می‌خواهند قبل از اینکه حق بیمه را قیمت‌گذاری کنند، تصویری از نوع راننده‌ای ایجاد کنند. یک پاداش بدون ادعا (NCB ) روش پذیرفته شده برای اثبات این است که شما یک نوع قابل اعتماد هستید، اما اگر نتوانسته اید NCB خود را ایجاد کنید، بسیاری از شرکت ها از شما خواهند پرسید که آیا قبلاً تحت پوشش سیاست دیگری بوده اید یا خیر. این می تواند برای یک ماشین شرکتی یا به عنوان یک راننده نامگذاری شده در خط مشی شخص دیگری باشد. اگر بتوانید ثابت کنید که ادعایی نداشته اید، ممکن است از تخفیف برخوردار شوید.

4. بیمه چند خودرو

اگر بیش از یک خودرو در خانه دارید، سیاست‌ها را در یک بسته چند خودرویی با هم ترکیب کنید. شرکت بیمه می‌داند که شما می‌توانید هر بار فقط یکی از ناوگان کوچک خود را رانندگی کنید، بنابراین ممکن است حق بیمه را تخفیف دهید.

این کار باعث کاهش هزینه سرپرست شما نیز می‌شود، اما هر سال قیمت‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که واقعاً معامله خوبی است، و به خاطر داشته باشید که ادعا می‌تواند تأثیر بیشتری بر قیمت داشته باشد. اگر نگران توانایی های رانندگی افراد تحت پوشش، مانند نوجوانان هستید، این می تواند به ویژه مرتبط باشد.

بیمه چند خودرو می تواند بیمه شما را کاهش دهد هزینه ها عکاس: پیت گیبسون

5. فروش شیرین کننده ها

هنگامی که قیمت‌های خود را با هم مقایسه می‌کنید، به موارد اضافی کوچکی که بیمه‌گر ممکن است برای شیرین کردن معامله استفاده کند، نگاهی بیندازید. این می تواند چیزی مانند تعویض کلید یا پوشش قانونی باشد، اما سوپرمارکت هایی مانند Tesco نیز وجود دارند که ممکن است امتیاز باشگاه وفاداری را ارائه دهند که شما با پول خرید خود مبادله کنید. بررسی کنید که آیا برای توجیه حق بیمه اضافی اضافه می شود.

6. مازاد بیمه

زیاد در بیمه شما مبلغی است که در صورت ادعا باید پرداخت کنید. بنابراین، اگر سپر خود را روی پایه دروازه خراش دهید و تعمیر آن 500 پوند هزینه دارد، ممکن است از شما خواسته شود که 250 پوند اول را بپردازید.

شرکت بیمه بر اساس سن، تجربه و خودرویی که می‌خواهید پوشش دهید، حداقلی را اعمال می‌کند، اما می‌توانید با قبول مازاد بالاتر، مثلاً 500 پوند، حق بیمه را کاهش دهید.

مطمئن شوید که ابزار لازم برای پرداخت مازاد بیشتر را دارید، در غیر این صورت ممکن است در صورت نیاز به ادعا، بدون خودرو بمانید.

7. فقط کار

بیمه‌گران از داده‌های تاریخی می‌دانند که رانندگان در مشاغل خاص بیشتر از مشاغل دیگر ادعا می‌کنند. اما خطوط بین شرح شغل های مختلف کمی مبهم است، به این معنی که می توانید چند عنوان مختلف را امتحان کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند.

تام بنکس از Go.Compare، گفت: «وقتی نوبت به توصیف حرفه شما می‌رسد، ممکن است گزینه‌های متعددی وجود داشته باشد که دقیق باشند – و می‌تواند ارزش آزمایش را داشته باشد که چگونه اینها بر حق بیمه شما تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، یک «آشپز» ممکن است حق بیمه متفاوتی را به یک «آشپز» بپردازد، بنابراین تا زمانی که هنوز صادق باشید، گزینه‌های موجود را امتحان کنید.»

آشپز یا آشپز؟ این می تواند بر حق بیمه شما تأثیر بگذارد

8. فقط پارک

اگر ماشین شما در شب بیرون از جاده رها شود، احتمال آسیب دیدن یا سرقت آن بیشتر است. بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که سطل‌ها را از خیابان خارج کنید تا بتوانید در آنجا پارک کنید، یا حتی از شر زباله‌های موجود در گاراژ خلاص شوید تا بتوانید ماشین خود را کنار بگذارید.

تام بنکس گفت: “جایی که ماشین خود را یک شبه نگهداری می کنید، بر هزینه بیمه شما تاثیر دارد، اما مهم است که با بیمه گر خود صادق باشید. به طور معمول، پارک کردن در یک گاراژ یا پارکینگ ممکن است گزینه ایمن‌تر تلقی شود – و بنابراین حق بیمه خود را کاهش دهید – بنابراین اگر به این فضاها دسترسی دارید، از آنها استفاده کامل کنید.”

9. بیمه ماشین کلاسیک

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که ماشینی دارید که فقط برای لذت از آن استفاده می کنید، مانند خودروی کلاسیک، پس می‌توانید به خط‌مشی‌های “ارزشمند” دسترسی داشته باشید که معمولاً بسیار ارزان‌تر از آنچه انتظار دارید.

اکثر خط‌مشی‌های «کلاسیک» از زمانی شروع می‌شوند که خودروها حداقل 20 سال سن داشته باشند، اما کارگزاران متخصص اگر مدل‌های جوان‌تر را برای رفت‌وآمد یا سفرهای کاری استفاده نمی‌کنند و شما به خودروی دیگری دسترسی دارید، پوشش می‌دهند.

اندرو اوانسون از متخصص پوشش کلاسیک لنکستر گفت: “توصیه من این است که تلفن را بردارید و با یک کارگزار صحبت کنید. برای این سیاست‌ها، باید مشخصاتی از افراد ایجاد کنیم. اگر کسی علاقه مند است که از ماشین برای لذت استفاده می کند، پس بیمه گذاران آن را دوست دارند.”

10. درایورهای اضافی

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما افزودن یک درایور اضافی به خط‌مشی‌تان در واقع می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند – اما تنها در صورتی که ریسک کمتری نسبت به شما در نظر گرفته شود. این تئوری این است که اگر آنها در حال رانندگی هستند، احتمال کمتری برای ادعا وجود دارد – بنابراین اضافه کردن مادر کتابدار شما ممکن است چند دلار صرفه جویی کند. تام بنکس گفت: «اگر راننده باتجربه و سابقه پاکی داشته باشد، اضافه کردن یک راننده نام‌گذاری شده می‌تواند به کاهش حق بیمه شما کمک کند. با این حال، همیشه در مورد اینکه محرک اصلی کیست صادق باشید.»

11. Go Pay As You Go

اگر لازم است به شخص جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر اجازه دهید گاهی اوقات ماشین شما را رانندگی کند، ممکن است به جای اضافه کردن آنها به بیمه برای کل سال، استفاده از بیمه نامه روزانه «پرداخت در حین کار» ارزان‌تر باشد.

این برای زمانی ایده‌آل است که بچه‌های شما از دانشگاه برمی‌گردند، مثلاً اگر به کسی رانندگی می‌آموزید. بیمه‌گران متخصص حتی چند ساعت را پوشش می‌دهند و برخی قراردادهای ماهانه را ارائه می‌دهند. مزیت اضافه شده این است که بر روی بی ادعای شما تأثیری نخواهد گذاشت، اگر ضربه ای داشته باشند.

12. مسافت پیموده شده سالانه

بیمه خودرو از شما خواسته می‌شود مسافت پیموده شده که فکر می کنید هر سال آن را طی خواهید کرد. دست بالا نگیرید – سوابق MoT و خدمات خود را بررسی کنید تا مسافت واقعی را که در سال‌های گذشته طی کرده‌اید مشاهده کنید تا به رقم دقیقی دست پیدا کنید، البته دوران قرنطینه را نادیده می‌گیرید، زمانی که ما زیاد رانندگی نمی‌کردیم.

اکثر مظنه‌ها به‌طور پیش‌فرض 10000 مایل خواهند بود، اما اگر کمتر از این باشد، می‌توانید پس‌انداز کنید. هر چند وسوسه نشوید که بلوف بزنید – بیمه‌گران بررسی خواهند کرد که آیا ادعایی دارید.

مسافت پیموده شده سالانه خود را بررسی کنید

13. به سود و کارمزد نگاه کنید

اگر خط‌مشی شما گران است، ممکن است وسوسه شوید که گزینه «پرداخت ماهانه» را انتخاب کنید تا آن را قابل کنترل‌تر کنید. اما بررسی کنید که چه مقدار اضافی از نظر بهره و هزینه برای شما هزینه خواهد داشت – ممکن است اخاذی باشد. سایر ارائه دهندگان ممکن است هزینه های سالانه گران تری داشته باشند اما به صورت ماهانه ارزان تر باشند. سایت‌های مقایسه مانند Go.Compare به شما این امکان را می‌دهند که هزینه‌ها را به هر صورت فهرست کنید.

اگر گزینه ماهانه را انتخاب می‌کنید، پس از دریافت اسناد پوشش، وسوسه نشوید که پرداخت‌ها را نادیده بگیرید. هنگامی که پرداخت را متوقف کنید، پوشش متوقف می شود و دیگر تحت پوشش قرار نخواهید داشت. ماشین شما همچنین در رایانه‌های ANPR پلیس به‌عنوان بیمه‌نشده نشان داده می‌شود و شما را می‌کشند.

14. قرعه کشی کدپستی

منطقی است که بیمه کردن خودرو در یک منطقه روستایی دورافتاده به جای یک شهر داخلی ارزان‌تر است، بنابراین تغییر آدرس خود به محل اقامت خود در کشور برای صرفه‌جویی در هزینه می‌تواند وسوسه انگیز باشد. اما اگر توسط پلیس متوقف شوید یا نیاز به ادعایی داشته باشید و مجبور شوید توضیح دهید که چرا ماشین در شب در یک خیابان فرعی در فاصله 300 مایلی خانه فرضی شما پارک شده است، با انواع مشکلات مواجه می شوید.

تام بنکس گفت: “مهم است که هنگام ارائه جزئیات خود دقیق و راستگو باشید – بنابراین برای مثال، باید از کدپستی محل سکونت خود که ماشین شما در آن نگهداری می شود به جای جایی که کمتر اقامت می کنید استفاده کنید، در غیر این صورت خطر بی اعتبار شدن را دارید. خط مشی شما.”

15. موارد اضافی – همه چیز را در مورد آنها بخوانید

همه بیمه نامه ها یکسان نیستند، بنابراین مهم است که بررسی کنید که فقط برای چیزهایی که نیاز دارید و ارزش دارید، پرداخت می کنید. به عنوان مثال، در صورت داشتن یک ماشین مدرن که در صورت نیاز به تعویض قفل و ارائه کلیدهای جدید، ممکن است هزاران هزار هزینه داشته باشد، پوشش تعویض کلید ممکن است ارزشمند باشد. همچنین ممکن است از طریق سایر بیمه‌نامه‌ها یا حتی حساب بانکی‌تان، هزینه‌های حقوقی و خرابی‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهید.

می‌توانید امتیازات خدمات مشتری بیمه‌گر و هزینه ایجاد هرگونه تغییر در بیمه‌نامه را در میان مدت نیز در نظر بگیرید. برخی از آنها در صورت خرید یک شماره ثبت نام گرامی یا نقل مکان، تا 50 پوند هزینه دریافت می کنند، حتی اگر به خطر ادعا اضافه نکند.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان مورد اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا