آشپزی

لاهانا سرماسی – رول کلم ترکی

لاهانا سرماسی – رول کلم ترکی

رول‌های کلم ترکی (معروف به لاهانا سرماسی یا دولماسی) یک غذای خوش‌طعم است که از برگ‌های کلم پر شده از مخلوط گوشت و بلغور تند تشکیل شده است. می توانید این رول های کلم شکم پر را از قبل آماده کرده و قبل از سرو برای مهمانان شام دوباره گرم کنید. غذای عالی برای سرگرمی!

lahana Sarmasi on a plate with lemon slices
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 15
پرش به:

اگر برگ انگور شکم پر گوشت (Dolmas) را دوست دارید، قطعا این را دوست خواهید داشت غذای دنج و راحت هم برای تهیه این دستور العمل آسان کلم شکم پر، تنها چیزی که نیاز دارید مشتی موادی است که ممکن است از قبل در دست داشته باشید.

لاهانا سارما چیست؟

لاهانا سرماسی – دلماسی یک غذای زمستانی بسیار پرطرفدار در ترکیه است و همچنین می‌توان آن را با استفاده از همان پر کردن یپرک سرما-دلما (برگ انگور پر شده).

انواع مختلفی از چاشنی وجود دارد که می توانید برای رول های کلم استفاده کنید. این نسخه ساده با گوشت چرخ کرده، بلغور و ادویه های گرم درست می شود.

کلم یکی از محبوب ترین سبزیجات است. از این رو لاهانا سرما در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان، صربستان و بلغارستان و همچنین در لبنان(Malfouf)و یونان(Lahanodolmathes) بسیار رایج است.

Lahana Sarmasi turkish cabbage rolls served with yoghurt
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 16

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • دستور پخت لاهانا سارما به اندازه کافی برای یک وعده غذایی در هفته آسان است، اما برای پذیرایی از مهمانان شام نیز بسیار تاثیرگذار است.
  • برای تهیه این غذای زمستانی خوشمزه و دلپذیر به چند ماده اولیه نیاز دارید.
  • لاهانا دولماسی با تصاویر و دستورالعمل های مرحله به مرحله بسیار آسان درست می شود.
  • این سرمه کلم ترکی علاوه بر خوشمزه بودن، بسیار سالم است. سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است.
  • می توانید لاهانا سرماسی را از قبل درست کنید و قبل از سرو به آرامی گرم کنید. وقتی دوباره گرم می شود طعم بهتری دارد!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Labelled picture of ingredients for Lahana sarmasi
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 17
  • کلم – کلم سفید یا کلم گلوله توپ برای این دستور غذا بهتر عمل می کند، اما می توانید از کلم سبز یا دلبر نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که آنها بزرگ هستند، برگ ها خیلی محکم بسته بندی نشده اند، و تعداد زیادی برگ پهن بزرگ و مناسب برای پر کردن به شما می دهد.
  • گوشت چرخ کرده – من معمولا از گوشت چرخ کرده گوساله یا بره با حداقل 30 درصد چربی استفاده می کنم، اما می توانید از گوشت چرخ کرده بدون چربی استفاده کنید و به روغن زیتون اضافه کنید تا سبک تر و سالم تر شود. از طرف دیگر، می توانید از گوشت گوسفند یا گاو ریز خرد شده استفاده کنید.
  • بلغور– در غذاهای ترکی و خاورمیانه بسیار استفاده می شود. برای بهترین نتیجه از بلغور درشت یا متوسط ​​استفاده کنید. می توانید آن را با برنج برای نسخه بدون گلوتن جایگزین کنید.
  • رب گوجه‌فرنگی اصلی آشپزی ترکی است. طعم اومامی و همچنین رنگ قرمز روشن را به ظروف اضافه می کند. می توانید آن را در مغازه های ترکیه یا خاورمیانه پیدا کنید. همچنین می توانید آن را از آمازون .
  • رب فلفل قرمز – رب فلفل قرمز ترکی یک خمیر غنی و خوشمزه است که با فلفل قرمز آبدار و تند درست می شود و من اغلب از آن با دستور العمل های ترکی خود استفاده می کنم. می توانید آن را از فروشگاه های ترکیه یا خاورمیانه یا به صورت آنلاین از آمازون .

چگونه رولت کلم ترکی درست کنیم؟

چرخاندن برگ های کلم ممکن است کمی زمان بر باشد، اما درست کردن آنها بسیار آسان است. برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله و نکات ساده را دنبال کنید:

برگ های کلم را آماده کنید

اولین لایه بیرونی برگ‌های کلم را بردارید زیرا اغلب سفت و دارای کثیفی هستند. هسته را با استفاده از یک چاقوی تیز برش دهید و تا جایی که می توانید عمیق شوید.

کلم را به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که کمی نرم شود در یک قابلمه بزرگ با آب جوش قرار دهید و برگ ها را شل کنید تا انعطاف پذیر شود. از پختن بیش از حد برگها خودداری کنید زیرا گرد کردن آنها دشوار خواهد بود.

ساقه سفت یا قسمت سخت وسط برگ‌های کلم را ذخیره کنید زیرا خوشمزه هستند در کاپوسکا (کلم ترکی) خورش). همچنین می توانید از آنها برای پوشاندن کف تابه خود استفاده کنید.

به‌عنوان روش دیگر، می‌توانید برگ‌های کلم را جدا کرده و آن‌ها را به صورت دسته‌ای برای چند دقیقه سفید کنید تا کمی نرم و انعطاف‌پذیر شوند.

Blanched cabbage leaves for Lahana Sarmasi
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 18

کلم ها را به یک صافی منتقل کنید و اجازه دهید تا خنک شوند تا به راحتی در دست بگیرید. برگ ها را جدا کرده و به آماده سازی فیلینگ ادامه دهید.

پر کردن

را آماده کنید

گوشت چرخ کرده، پیاز خرد شده، بلغور، رب گوجه فرنگی و فلفل، نمک، فلفل دلمه‌ای، فلفل تازه آسیاب شده، سبزی خرد شده، نعناع خشک، روغن زیتون و ½ فنجان آب شیر را در یک کاسه بزرگ بریزید.

>

the filling ingredients are placed in a bowl
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 19

آنها را با قاشق یا دست به خوبی مخلوط کنید.

the ingredients are mixed well
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 20

برگ های کلم را حلقه حلقه کنید

برگ‌های کلم را به اندازه‌های معقولی که می‌توانید بغلتانید برش دهید (تصاویر زیر را به عنوان راهنما بررسی کنید).

فر هلندی یا یک تابه با پایه سنگین را با پوشاندن کف آن با ساقه‌های کلم سفت یا برگ‌های دور ریخته شده برای جلوگیری از سوختن یا چسبیدن دلمه آماده کنید.

درعوض، می‌توانید از گوجه‌فرنگی‌های ورقه‌شده یا بره‌ای برای اضافه کردن طعم بیشتر به غذای خود استفاده کنید.

Lamb chops are placed to the bottom of a Dutch oven

یک تکه کلم بردارید و آن را روی یک سطح صاف یا تخته برش، سمت درشت به سمت بالا قرار دهید. حدود یک قاشق غذاخوری از قیمه گوشت و بلغور را به انتهای برگ نزدیک به خود اضافه کنید.

a spoonful of filling is placed on cabbage leaf
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 21

برگ کلم را بپیچید تا کاملا روی قیمه را بپوشاند.

rolling the leave up to cover the filling
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 22

هنگام چرخاندن دو طرف آن را تا کنید.

the sides are tucked in while rolling it
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 23

برگ های گرد شده کلم را به آرامی فشار دهید تا محکم شوند. آنها را خیلی سفت غلتان نکنید، زیرا بلغور در حین پختن به فضا نیاز دارد تا منبسط شود.

the rolled cabbage leaf is gently squeezed to secure it
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 24

با باقی مانده برگ کلم تکرار کنید. همانطور که کلم شکم پر را رول می کنید، آنها را به اجاق هلندی آماده یا تابه با پایه سنگین اضافه کنید تا لایه هایی از رول های کلم تشکیل شود.

the stuffed cabbage leaves are arranged on the bottom of the pan شکل>

سس را آماده کرده و دلمه را بپزید

در یک قابلمه، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی و نمک را با هم مخلوط کرده، آب داغ را اضافه کنید و آن را به جوش آورید. از روی حرارت بردارید. سس را روی برگ های کلم پر شده بریزید. تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و آن را به جوش آورید.

حرارت را کم کنید و به آرامی حدود 45 دقیقه بجوشانید تا بیشتر سس کاملاً جذب شود و بلغور پخته شود. همچنین، مطمئن شوید که برگها فوق العاده نرم و مایل به زرد هستند.

repeat until you run out of cabbage leaves
لاهانا سرماسی رول کلم ترکی 25

هر از چند گاهی بررسی کنید که آیا آب باقی مانده است یا خیر و اگر برگ های کلم باید بیشتر بپزند، در صورت لزوم هر بار آب گرم بیشتری به آن اضافه کنید.

برگ‌های کلم پر شده را به مدت نیم ساعت در فر هلندی استراحت دهید تا مایع باقی‌مانده را قبل از سرو غذا جذب کند.

نکات برتر از سرآشپز

  • مناگر پس از اتمام برگ‌های کلم، مواد پرکننده باقی مانده است، می‌توانید از آن برای پر کردن سبزیجات دیگر استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید آن را در تابه‌ای بپزید و هر تکه یا تکه‌های سختی که از برگ‌های کلم باقی مانده است، بسیار شبیه به کاپوسکا است. ظرف.
  • برگ ها را با پر کردن زیاد پر نکنید زیرا برنج در حین پخت منبسط می شود.
  • می‌توانید برگ‌های کلم را به جای جوشاندن فریز کنید تا نرم شوند. به سادگی کلم را برای چند روز در فریزر پیچیده شده در یک فیلم غذا قرار دهید. برگها پس از ذوب شدن به طور طبیعی نرم می شوند.

سؤالات متداول دستور غذا

چگونه باقیمانده غذاها را نگهداری کنیم؟

می‌توانید باقیمانده‌ها را در ظرف دربسته در یخچال تا 5 روز نگهداری کنید. همچنین، می‌توانید آنها را فریز کرده و تا 3 ماه نگه دارید.

آیا می توانید آن را از قبل درست کنید؟

می توانید این غذا را از چند روز قبل درست کنید و برای بعد نگهداری کنید. روز بعد طعم بهتری خواهد داشت زیرا طعم ها کنار هم قرار می گیرند. فقط قبل از سرو، ظرف را به آرامی روی حرارت ملایم با کمی آب گرم کنید تا گرم شود.

برای دستور العمل های ترکی خوشمزه تر، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه اینلاهانا سرماسی – رولت کلم ترکی لذیذبه همان اندازه که از خوردن آنها لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

Turkish Cabbage rolls served with lemon slices

لاهانا سرماسی – رولت کلم ترکی

آیلا کلولی

رولت کلم ترکی (لاهانا سرماسی یا دولماسی در ترکی) یک غذای خوش طعم است که از برگ های کلم پر شده از مخلوط گوشت و بلغور تند تشکیل شده است.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 45 دقیقه

زمان پخت 45 دقیقه

زمان کل 1 ساعت 30 دقیقه

دوره دوره اصلی

آشپزی ترکی

سرویس ها 6 افراد

کالری 366 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

آماده کردن برگ های کلم

  • اولین لایه بیرونی را بردارید برگ های کلم به دلیل اینکه اکثراً سفت و دارای کثیفی هستند. هسته را با استفاده از یک چاقوی تیز برش دهید و تا جایی که می توانید عمیق شوید.

  • کلم ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که کمی نرم شوند در یک قابلمه بزرگ با آب جوش قرار دهید و برگ ها را شل کنید تا انعطاف پذیر شوند. از پختن بیش از حد برگها خودداری کنید زیرا گرد کردن آنها دشوار خواهد بود. ساقه سفت یا قسمت سخت وسط برگ کلم را به دلیل خوشمزه بودن آنها در کاپوسکا (خورش کلم ترکی) ذخیره کنید. /a>.
  • درعوض، می‌توانید برگ‌های کلم را جدا کرده و به مدت چند دقیقه آن‌ها را به صورت دسته‌ای سفید کنید تا کمی نرم و قابل انعطاف شوند.

  • کلم ها را در یک صافی بریزید و بگذارید خنک شوند تا به راحتی در دست بگیرید.

  • برگ ها را جدا کرده و به تهیه فیلینگ ادامه دهید.

پر کردن را آماده کنید

  • گوشت چرخ کرده، پیاز خرد شده، بلغور، گوجه فرنگی و رب فلفل را بچینید. ، نمک، فلفل دلمه ای، فلفل تازه آسیاب شده، سبزیجات خرد شده، نعناع خشک، روغن زیتون و ½ فنجان آب شیر در یک کاسه بزرگ.

  • آنها را با قاشق یا دست به خوبی مخلوط کنید.

    /li>

برگ های کلم را حلقه حلقه کنید

  • Cut the cabbage leaves into reasonable sizes that you can roll (check the pictures above as a guide).

  • Prepare a Dutch oven or a heavy-based pan by covering the bottom with the tough cabbage stems or any discarded leaves to avoid the dolmas burning or sticking. Alternatively, you can use sliced tomatoes or lamb chops.

  • Take a piece of cabbage and place it on a flat surface or a cutting board, coarse side up.

  • Add about one tablespoon of the meat and bulgur stuffing to the end of the leaf closest to you.

  • Roll up the cabbage leaf to completely cover the stuffing. Fold in the sides as you roll.

  • Gently squeeze the rolled cabbage leaves to secure them. Don’t roll them too tight, as the bulgur needs space to expand while cooking.

  • Repeat with the remaining cabbage leaves.

  • As you roll the stuffed cabbage, add them to your prepared Dutch oven or heavy-based pan to form layers of cabbage rolls.

Prepare the Sauce and Cook the Dolmas

  • In a saucepan, combine olive oil, tomato paste, and salt, add in the hot water and bring it to a boil. Remove from the heat.

  • Pour the sauce over the stuffed cabbage leaves.

  • Place the pan over medium heat and bring it to a boil.

  • Lower the heat and gently simmer for about 45 minutes until most of the sauce has been absorbed completely and the bulgur filling is cooked through. Also, make sure the leaves are super tender and yellowish in color.

  • Check from time to time if there is any water left and if cabbage leaves need to cook more, add more hot water little by little each time if necessary.

  • Allow the stuffed cabbage leaves to rest for half an hour in the Dutch Oven to absorb any remaining liquid before serving the dish.

یادداشت

  • If you have any leftover filling after finishing the cabbage leaves, you can use it for stuffing other vegetables. Alternatively, you can cook it in a pan with any trimmings or hard bits left from the cabbage leaves, very similar to Kapuska dish.

  • Don’t stuff the leaves with too much filling as the rice will expand while cooking.

  • You can freeze the cabbage leaves instead of boiling them to soften them up. Simply place the cabbage in the freezer wrapped in a cling film for a few days. The leaves will soften naturally after they are thawed.
  • Allow the stuffed cabbage leaves to rest for half an hour in the Dutch Oven to absorb any remaining liquid before serving the dish.
  • You can store the leftovers in an airtight container refrigerated for up to 5 days. Alternatively, you can freeze them and keep them for up to 3 months.

Nutrition

Calories: 366kcalCarbohydrates: 40gProtein: 18gFat: 16gSaturated Fat: 6gPolyunsaturated Fat: 1gMonounsaturated Fat: 8gTrans Fat: 1gCholesterol: 47mgSodium: 907mgPotassium: 725mgFiber: 11gSugar: 7gVitamin A: 671IUVitamin C: 66mgCalcium: 110mgIron: 4mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : گووچ (کاسرول بره ترکی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا