آشپزی

دال پالاک (دال اسفناج)

دال پالاک (دال اسفناج)

دال پالاک (یا دال اسفناج) یک کاری هندی راحت و خوشمزه است که با عدس قرمز، اسفناج و ادویه جات درست می شود. این غذای فوق العاده سالم و مغذی یک وعده غذایی مناسب در روز هفته و همچنین یک غذای راحت برای شب های سرد زمستان است. روش مورد علاقه من برای سرو آن همراه با برنج قارچ (قارچ پیلاو)، مرغ تنوری، پیاز رایتا، و نان کیما نان.

dal palak served with mushroom rice
دال پالاک دال اسفناج 13
پرش به:

این کاری کلاسیک هندی با طعم عدس و اسفناج پر از طعم است و تنوع زیادی دارد. من از عدس قرمز برای این دستور غذا و همچنین برای دستور العمل های ترکی خود مانند Mercimek Corbasi (سوپ عدس ترکی) استفاده می کنم. و Mercimek Kofte (گلوله های عدسی). در صورت تمایل می توانید از نخود کبوتر خرد شده یا دال زرد ماه استفاده کنید. .

dal palak served with temper
دال پالاک دال اسفناج 14

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • برخی دستور العمل ها نیاز به پختن عدس جداگانه دارند، اما هنگام استفاده از عدس قرمز می توانید از این مرحله اضافی صرف نظر کنید.
  • ساختن آن با تصاویر و دستورالعمل های گام به گام بسیار آسان است.
  • این کاری کلاسیک هندی ارزان، فیبر بالا، کم چربی، پر از مواد مغذی و همچنان بسیار خوشمزه است.
  • این غذای راحتی است که تمام خانواده آن را دوست دارند.

دال پالک چیست؟

Dal Palak یک غذای کاری هندی است که با عدس، اسفناج، ادویه جات ترشی جات، پیاز، آب گوشت و گوجه فرنگی درست می شود. همچنین به نام دال اسفناج نیز شناخته می شود و یکی از محبوب ترین دستور العمل های هندی است که با عدس درست می شود.

این غذای سالم و مفید نیز ارزان و فوق العاده خوشمزه است. دستور پخت دال پالک از منطقه ای به منطقه دیگر و همچنین نام آن متفاوت است. نسخه من دارای برخی مواد غیر سنتی مانند برگ کاری و شیر نارگیل است زیرا من عاشق غنای آنها به این غذای دلچسب کاری هستم.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

labelled picture of ingredients for dal palak
دال پالاک دال اسفناج 15
  • عدس – من از عدس قرمز برای این دستور استفاده می‌کنم زیرا به سرعت پخته می‌شود، در حین پخت ذوب می‌شود و بافت ضخیم‌تری به کاری می‌دهد. برخی از عدس‌های قرمز در حین پختن مایعات بیشتری جذب می‌کنند، بنابراین ممکن است مجبور شوید مقدار مایه را تنظیم کنید. می توانید عدس قرمز را با دال مونگ زرد یا چانا دال جایگزین کنید.
  • خمیر سیر و زنجبیل – این یک ماده عالی برای دستور العمل های آسیایی است . طعم تند و رنگ شگفت انگیزی به کاری دال و اسفناج می دهد. همچنین می توانید از سیر و زنجبیل رنده شده استفاده کنید و یک قاشق چای خوری زردچوبه به آن اضافه کنید.
  • اسفناج – من در این دستور غذا از اسفناج بچه استفاده کرده ام، شما می توانید از اسفناج معمولی و همچنین سبزیجات دیگر مانند کلم پیچ یا شنبلیله استفاده کنید.
  • قیمه – من ترجیح می دهم از قیمه یا کره شفاف استفاده کنم زیرا طعم غذا را افزایش می دهند. برای تهیه این غذا می توانید از روغن نباتی یا روغن زیتون استفاده کنید.
  • شیر نارگیل – اختیاری است، اما اگر مقداری در دست دارید، اکیداً توصیه می‌کنم از آن استفاده کنید. شیر نارگیل با افزودن شیرینی به غذاهای تند کاری تعادل خوبی ایجاد می کند.

چگونه دال پالاک را با گوجه فرنگی و پیاز درست کنیم؟

تهیه این کاری خوشمزه ساده است. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

فر هلندی یا تابه ای را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و شروع به تفت دادن پیاز خود با قیمه کنید. در اینجا به کمی صبر نیاز دارید زیرا می خواهیم پیازها را به آرامی سرخ کنیم که حدود 8 تا 10 دقیقه طول می کشد.

Sautéing the onions with ghee
دال پالاک دال اسفناج 16

رب سیر و زنجبیل را در پیازها بریزید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. ادویه ها و ادویه ها را اضافه کنید و حدود 45 ثانیه تفت دهید تا معطر شوند.

the spices and garlic&ginger paste are added to the onions
دال پالاک دال اسفناج 17

گوجه فرنگی، فلفل قرمز و برگ کاری را اضافه کنید.

the tomatoes, chilies and curry leaves are added to the pan شکل>

آنها را چند دقیقه دیگر بپزید و مدام هم بزنید تا نسوزند.

the coconut milk is added to the pan
دال پالاک دال اسفناج 18

عدس، آب گوشت و شیر نارگیل را اضافه کنید. آن را خوب هم بزنید، آن را به جوش بیاورید و روی حرارت ملایم حدود 40 دقیقه یا تا زمانی که عدس نرم شده و سس غلیظ شود بجوشانید.

 the stock is added to the pan
دال پالاک دال اسفناج 19

اسفناج را اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر بپزید.

the spinach is added to the curry
دال پالاک دال اسفناج 20

اگر خیلی غلیظ است، قوام را با مایه بیشتری تنظیم کنید یا اگر کاری را خیلی آبکی بپزید طولانی‌تر بپزید. چاشنی را بررسی کنید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

می‌توانید کاری را قبل از سرو برای طعم‌دهنده‌های اضافی ملایم کنید.

برای تهیه تمپر، یک قاشق غذاخوری گیلاس را در تابه ذوب کنید و سپس 1 سیر ریز خرد شده را تفت دهید تا کمی قهوه ای شود.

temper made with ghee, garlic, chili and cumin seeds
دال پالاک دال اسفناج 21

½ قاشق چایخوری پاپریکا یا ½ فلفل قرمز خشک، ½ قاشق چایخوری دانه زیره و ½ قاشق چایخوری آسافوتیدا را اضافه کنید، 30 ثانیه تفت دهید و قبل از سرو به کاری خود اضافه کنید.

dal palak served with temper
دال پالاک دال اسفناج 22

چه چیزی را با دال پالک سرو کنیم؟

این کاری سالم و طعم‌دار وقتی با یک کاسه برنج زرد (زردچوبه هندی) سرو شود بهترین است. برنج پیلاو)، برنج قارچ (قارچ پیلاو)، یا بریانی گوشت گوسفندی حیدرآبادی. می توانید مقداری نان تخت خوشمزه مانند نان کیما نان، روغنی نان پاکستانی، یا نعن سیر. /p>

دیگر مخلفات جانبی برای سرو دال پالاک، ترد پیاز باجی (پیاز پاکورا)، خنک کننده یک href=”https://cookingorgeous.com/blog/onion-raita/”>پیاز رایتا، یا رنگارنگ سالاد نخود هندی (سالاد چانا).

نکات برتر از سرآشپز

  • این دستور العمل خوشمزه دال پالک (دال اسفناج) را با جایگزین کردن روغن با روغن و استفاده از آب سبزیجات به یک غذای گیاهی/وگان مناسب تبدیل کنید.
  • می توانید کاری را برای طعم دهنده های اضافی ملایم کنید. برای پخت، یک قاشق غذاخوری گیلاس را در تابه ذوب کنید و سپس 1 سیر ریز خرد شده را تفت دهید تا کمی قهوه ای شود. ½ قاشق چایخوری پاپریکا یا ½ فلفل قرمز خشک، ½ قاشق چایخوری دانه زیره و ½ قاشق چایخوری آسافوتیدا را اضافه کنید، 30 ثانیه تفت دهید و قبل از سرو به کاری خود اضافه کنید.

سؤالات متداول دستور غذا

چگونه باقیمانده ها را نگهداری کنیم؟

باقیمانده ها تا 5 روز در یخچال در ظرف دربسته نگهداری می شوند.

آیا دال پالک سالم است؟ ?

بله، با تغذیه عدس و اسفناج، این غذای خوشمزه سرشار از پروتئین و فیبر است که آن را به یک مکمل متعادل و سالم برای رژیم غذایی شما تبدیل می کند.

آیا می توانید دال پالک را منجمد کنید ?

بله، می توانید باقیمانده ها را تا 3 ماه منجمد کنید.
برای گرم کردن مجدد دال پالک یخ زده، آن را یک شب در یخچال ذوب کنید و سپس بسته به مقدار آن را به مدت 1 تا 3 دقیقه در مایکروویو گرم کنید.

برای دستور العمل های خوشمزه تر تهیه شده با اسفناج، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند درست کردن این غذای دلچسب هندی “دال پالک” به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

dal palak - spinach dal

دال عدس قرمز با اسفناج

آیلا کلولی

دال پالک (یا دال اسفناج) یک کاری هندی سالم و در عین حال آرامش بخش و خوشمزه است که با عدس قرمز، اسفناج و ادویه جات تهیه می شود.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 20 دقیقه

زمان آشپزی 40 دقیقه

زمان کل 1 hr

دوره دوره اصلی

آشپزی آسیایی، هندی

سرویس ها 4 افراد

کالری 352 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • گیاه را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید.

  • پیاز را تفت دهید تا قهوه ای شود و سیر و رب زنجبیل را با آن مخلوط کنید.

  • زردچوبه، گارام ماسالا، فلفل سیاه تازه آسیاب شده، نمک را اضافه کنید و سریع به مدت یک دقیقه تفت دهید. .

  • گوجه فرنگی، فلفل قرمز و برگ کاری را اضافه کنید، چند دقیقه دیگر بپزید.

  • شیر نارگیل را هم بزنید، عدس و آب گوشت را اضافه کنید.

  • آن را به جوش آورده و اجازه دهید به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که عدس ها روی حرارت ملایم بجوشد. سس نرم شده و غلیظ می شود، هر از گاهی هم بزنید تا مطمئن شوید که به تابه نچسبد.

  • اسفناج را اضافه کنید، 5 دقیقه دیگر تفت دهید و چاشنی را بررسی کنید.

  • در صورت نیاز مقداری نمک اضافه کنید و گشنیز خرد شده را برای تزئین بپاشید.

یادداشت

  • این دستور العمل خوشمزه دال پالک (دال اسفناج) را با جایگزین کردن روغن با روغن و استفاده از آب سبزیجات به یک غذای گیاهی/وگان مناسب تبدیل کنید.
  • می توانید دال پالک را برای افزودن طعم دهنده های اضافی ملایم کنید.
  • اسفناج ها را زیاد نپزید، فقط چند دقیقه بپزید تا پژمرده شوند تا رنگ و مواد مغذی خود را از دست ندهند.
  • باقیمانده ها تا پنج روز در یخچال و تا 3 ماه در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شوند.

 
 

تغذیه

کالری: 352کیلو کالری کربوهیدرات: 38gپروتئین: 16gچربی: 17g چربی اشباع شده: 12gچربی غیراشباع چندگانه: 1gچربی تک غیراشباع: 2gکلسترول: 13میلی گرمسدیم: 780میلی گرمپتاسیم: 1119میلی گرم فیبر: 15 gقند: 6gویتامین پاسخ: 5452IUویتامین C: 75میلی گرم کلسیم: 114 میلی گرمآهن: 7mg

This post use affiliate links. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا