آشپزی

تیروکافتری (دیپ تند فتا)

تیروکافتری (دیپ تند فتا)

تیروکافترییکادویه، شور و تنددیپ فتا زده شده است که با مشتی مواد از جمله فلفل قرمز تفت داده شده، پنیر فتا، سرکه تهیه می شود. ، و روغن زیتون. ظرف 15 دقیقه آماده می شود و معمولاً با نان پیتا یونانی و تازه تهیه شده و گرم سرو می شود. ظرف مزه مدیترانه ای.

feta dip served in a bowl with drizzled olive oil and pita bread wedges
<em><strong><span><span> <span><b>دیپ فتا فرم گرفته با <b><span>نان پیتای خانگی<strong><em>
پرش به:

این دیپ فتای خوشمزه یونانی به نام کتیپیتی (Htipiti) نیز شناخته می شود و بسیار شبیه به ترکی دیپ ماست (حیدری) است. ). این یک غذای مهمانی عالی است زیرا بدون سروصدا و همچنین بسیار خوشمزه است. این دیپ کرکی و صاف زمانی که در یخچال قرار می گیرد سفت می شود و به اسپری تبدیل می شود. اگر می خواهید از آن به عنوان دیپ استفاده کنید، قبل از سرو آن را به دمای اتاق برسانید.

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • برای درست کردن تیروکافتری فقط به تعداد انگشت شماری مواد و یک غذاساز نیاز دارید.
  • در 15 دقیقه آماده می شود و بلافاصله خوشمزه می شود.
  • این دیپ تند/فتا تا پنج روز در یخچال نگهداری می‌شود و با ترکیب طعم‌ها خوشمزه‌تر می‌شود!
  • می‌توانید با تاپینگ‌ها نیز هر چقدر که دوست دارید خلاق باشید. برخی از ایده های رویه عبارتند از مخلوط زیتون، سبزی های خشک، فلکس چیلی، عسل، آجیل، روغن زیتون و گوجه گیلاسی بوداده.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Ingredients needed for making spicy whipped feta dip
تیروکافتری دیپ تند فتا 8
  • پنیر فتا – ماده اصلی پنیر فتا است پس سعی کنید از پنیر با کیفیت استفاده کنید که ترجیحاً با شیر گوسفند تهیه شده باشد. از بلوک‌هایی با بافت خامه‌ای استفاده کنید که در آب نمک در یخچال گذاشته شده است. از فتای خرد شده که معمولاً خیلی شور و خشک است دوری کنید.
  • ماست – من از ماست ساده یونانی یا طبیعی بدون شکر یا طعم میوه استفاده می‌کنم.
  • فلفل قرمز – رومانو یا فلفل دلمه ای برای این دستور غذا عالی است.
  • فلفل چیلی – فلفل چیلی قرمز یا سبز مقداری حرارت به این دیپ فتا می افزاید. مقدار آن را به سلیقه خود تنظیم کنید. اگر واقعاً تیروکافتری خود را داغ دوست دارید، مطمئن شوید که مقدار زیادی اضافه کنید زیرا لبنیات گرمای فلفل را خنثی می کند.
  • سرکه قرمز– می توانید آن را با همان مقدار آب لیمو جایگزین کنید.

دستورالعمل های گام به گام

این یک دستور العمل بسیار ساده است و برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

فلفل قرمز و چیلی را روی گریل یا در فر تفت دهید تا پوست آن ذغالی شود. کباب کردن آنها برای افزودن طعم دودی به دیپ ضروری است. قبل از پوست کندن اجازه دهید به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که دست زدن به آنها راحت شود خنک شوند.

A red pepper and a chili charred on a grill
تیروکافتری دیپ تند فتا 9

وقتی فلفل‌ها به اندازه‌ای خنک شدند که بدون اینکه انگشتانتان بسوزد، آن‌ها را پوست بگیرید و دانه‌ها را تمیز کنید. اگر می خواهید گرمای بیشتری در تیروکافتری خود دارید، دانه ها را از فلفل نگه دارید.

peeled and deseeded red pepper and chili on a plate
تیروکافتری دیپ تند فتا 10

فتا را به قطعات کوچکتر خرد کرده و به یک کاسه غذاساز مجهز به اتصال تیغه اضافه کنید. فلفل، فلفل قرمز، ماست، سیر، سرکه و روغن زیتون را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا صاف شود و در صورت نیاز کناره ها را بخراشید.

Feta, yoghurt, garlic and red pepper in a bowl of a food processor.
تیروکافتری دیپ تند فتا 11

پنیر فتا معمولاً شور است اما خوب است چاشنی آن را بررسی کنید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. اگر ماست خیلی غلیظ است و به اندازه کافی خامه ای نیست، ماست بیشتری اضافه کنید.

Tirokafteri (دیپ فتا زده شده تند) را در یک کاسه بریزید و با روغن زیتون و فلفل چیلی تزیین کنید. با نان مسطح دلخواهتان در کنار آن همراه با مزه/دیپ های دیگر مانند Cerkez Tavugu، آب سالمون دودی، و آرناووت سیگری .

A piece of pita bread dipped in Tirokafteri
تیروکافتری دیپ تند فتا 12

نکته برتر از سرآشپز

یک پنیر فتا رسیده با کیفیت خوب می تواند بسیار سفت باشد. با این حال، می توانید با اضافه کردن مقداری شیر هنگام مخلوط کردن فتا و ادویه ها، به آن قوام خامه ای دست پیدا کنید. در حین جوش زدن کمی شیر بریزید تا زمانی که شیر فتا خوب و یکدست شود.

سؤالات متداول دستور غذا

آیا می توانید دیپ فتا فرم گرفته را فریز کنید؟

بله، این دیپ تند فتا برای انجماد مناسب است. به سادگی باقیمانده آن را در یک ظرف دربسته قرار دهید و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

با چه چیزی سرو کنید دیپ فتا فرم گرفته؟

راههای زیادی برای لذت بردن از این غذای تند یونانی وجود دارد. می توانید از آن به عنوان اسپری برای روکش و ساندویچ استفاده کنید. یا آن را به عنوان دیپ به همراه مقداری سبزیجات خام یا بزلما (نان ترکی) سرو کنید. می توانید آن را به عنوان بخشی از تخته مزه سرو کنید یا می توانید از آن به عنوان سس برای شیش کباب بره استفاده کنید. ، بال مرغ تند یا سیب زمینی سرخ کرده.

چه نوع فتا برای این تیروکافتری بهتر است؟

من توصیه می کنم از یک بلوک کامل فتا برای این غوطه ور استفاده کنید، ترجیحاً در آب نمک مایع بسته بندی شده باشد. آب نمک مرطوب به فتا کمک می کند تا مرطوب بماند که برای غوطه وری صاف و خامه ای هنگام مخلوط شدن لازم است. من استفاده از کرامبل‌های فتا را پیشنهاد نمی‌کنم زیرا بافت خشک‌کننده‌ای دارند و پوره‌کردن فوق‌العاده صاف دشوار است.

برای سایر دستور العمل های مزه و دیپ عالی، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم همانقدر که از خوردن آن لذت می برید، از روند درست کردن اینتیروکاتری (آب فتای همزده تند) لذت ببرید! ?

خوشحالی! / افیه اولسون!

spicy greek feta dip served in a bowl with pita bread

تیروکافتری (دیپ تند فتا)

آیلا کلولی

Tirokafteri یک ادویه تند، شور و تند آب فتای زده شده  است که معمولاً به عنوان بخشی از غذای مزه مدیترانه ای سرو می شود.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 15 دقیقه

زمان کل 15 دقیقه

کورس پیش غذا، مخلفات، میان وعده

آشپزی یونانی، مدیترانه ای، ترکی

سرویس ها 6 افراد

کالری 129 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • فلفل قرمز و چیلی را روی گریل یا در فر تفت دهید تا پوست آن ذغالی شود. کباب کردن آنها برای افزودن طعم دودی به دیپ ضروری است. قبل از پوست کندن اجازه دهید به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که دست زدن به آنها راحت شود خنک شوند.

  • وقتی فلفل‌ها به اندازه‌ای خنک شدند که بدون اینکه انگشتانتان بسوزد، آن‌ها را پوست بگیرید و دانه‌ها را تمیز کنید. اگر می خواهید گرمای بیشتری در تیروکافتی خود دارید، دانه ها را از فلفل نگه دارید.

  • فتا را به قطعات کوچکتر خرد کرده و به یک کاسه غذاساز مجهز به ضمیمه تیغه اضافه کنید.

  • فلفل، فلفل قرمز، ماست، سیر، سرکه و روغن زیتون را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا صاف شود و در صورت نیاز کناره ها را بخراشید.

  • پنیر فتا معمولاً شور است اما خوب است چاشنی آن را بررسی کنید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. اگر ماست خیلی غلیظ است و به اندازه کافی خامه ای نیست، ماست بیشتری اضافه کنید.

  • دیپ تند فتا را در ظرفی بریزید و با روغن زیتون و فلفل چیلی تزیین کنید. با نان مسطح دلخواهتان در کنار آن همراه با مزه/دیپ های دیگر مانند Cerkez Tavugu و  Arnavut Cigeri.

یادداشت

  • این دستور برای سرو کردن به 6 نفر زمانی که به عنوان قسمتی از سینی مزه سرو می شود کافی است.
  • در 15 دقیقه آماده می شود و بلافاصله خوشمزه می شود.
  • این دیپ تند/فتا تا پنج روز در یخچال نگهداری می‌شود و با ترکیب طعم‌ها خوشمزه‌تر می‌شود!
  • از یک بلوک کامل فتا برای این غوطه ور استفاده کنید، ترجیحاً در آب نمک بسته بندی شده باشد. آب نمک مرطوب به فتا کمک می کند تا مرطوب بماند که برای غوطه وری صاف و خامه ای در هنگام مخلوط شدن لازم است.
  • می‌توانید با تاپینگ‌ها نیز هر چقدر که دوست دارید خلاق باشید. برخی از ایده های رویه عبارتند از مخلوط زیتون، سبزی های خشک، فلکس چیلی، عسل، آجیل، روغن زیتون و گوجه گیلاسی بوداده.
  • قبل از افزودن هر چاشنی بررسی کنید زیرا فتا معمولاً کاملاً شور است.
  • می توانید این دیپ خوشمزه را از قبل درست کنید، اما قبل از سرو حتما آن را به دمای اتاق برسانید. بافت در یخچال سفت می شود.

تغذیه

کالری: 129کیلو کالری کربوهیدرات: 4gپروتئین: 6gچربی: 10g چربی اشباع شده: 5gچربی غیراشباع چندگانه: 1gچربی تک غیراشباع: 3gکلسترول: 32میلی گرمسدیم: 389میلی گرمپتاسیم: 116میلی گرم فیبر: 1 gقند: 2gویتامین پاسخ: 850IUویتامین C: 36میلی گرم کلسیم: 188 میلی گرمآهن: 0.4میلی گرم

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا