چطوری میشه

Content Decay چیست؟ (و نحوه رفع آن)

Content Decay چیست؟ (و نحوه رفع آن)

آیا نگران کاهش عملکرد برخی از محتوای وب سایت خود هستید؟ این می تواند نشانه ای از زوال محتوا باشد.

کاهش محتوا کاهش ترافیک ارگانیک و رتبه بندی جستجو در طول زمان است. تا زمانی که محتوا را به روز نکنید، همچنان رتبه و ترافیک را از دست خواهید داد.

در این مقاله، خرابی محتوا و نحوه یافتن و رفع آن را توضیح خواهیم داد.

Content decay explainer for beginners
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 1

در اینجا مروری سریع از موضوعاتی است که در این راهنما پوشش خواهیم داد:

کاهش محتوا چیست؟

«تخریب محتوا» کاهش ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی جستجو برای یک قطعه خاص از محتوا را در طول زمان توصیف می‌کند.

هر بار که محتوای جدیدی را در وب سایت وردپرس خود منتشر می کنید ، موتورهای جستجو آن را می خزند. سپس، پس از مدتی، این محتوا ممکن است شروع به رتبه بندی برای عبارات جستجوی خاص کند و ترافیک جدیدی را به وب سایت شما وارد کند.

با این حال، گاهی اوقات، این ترافیک ممکن است شروع به کاهش کند و محتوای خاصی در رتبه بندی جستجو کاهش یابد. حتی اگر خود محتوا را تغییر ندهید، ممکن است این اتفاق بیفتد.

درک این نکته مهم است که پوسیدگی محتوا لزوماً به معنای مقالات قدیمی در وب سایت شما نیست. یک مقاله قدیمی ممکن است مرتباً و به طور مداوم ترافیک را به وب سایت خود بیاورید.

گفته شد، با گذشت زمان، محتوا تمایل دارد از بافت خارج شود و بر اساس بازار فعلی ارتباط خود را از دست بدهد. الگوریتم‌های موتورهای جستجو می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که کاربران به‌روزترین اطلاعات را دریافت می‌کنند، بنابراین مهم است که محتوای شما به‌روز بماند.

در همان زمان، برخی از محتوای جدیدتر ممکن است شروع به پوسیدگی کنند. این محتوای پوسیده می‌تواند بر کسب‌وکار، فروش و سود شما تأثیر بگذارد، اگر کنترل نشود.

چه چیزی باعث تخریب محتوا در وب سایت شما می شود؟

چندین عامل می توانند باعث خراب شدن محتوای یک وب سایت شوند. در اینجا برخی از مهمترین دلایل کاهش محتوا آورده شده است:

  • محتوای بهتر از رقبا – رقبای شما ممکن است با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه با محتوای دقیق تر و مفیدتر.
  • عدم علاقه – کلمه کلیدی دیگر مانند گذشته جستجو نمی شود. ممکن است به دلایل مختلفی حجم جستجو کاهش یابد.
  • آدمخواری کلمه کلیدی – وبلاگ وردپرس ممکن است محتوای مشابهی داشته باشد که یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد، که ترافیک جستجوی شما را تقسیم می کند. ممکن است گوگل نتواند هدف جستجو را حدس بزند و آن را با محتوای مناسب مطابقت دهد.
  • تغییر در هدف جستجو – ممکن است دلیل اینکه افراد کلمه کلیدی را جستجو می کنند تغییر کرده باشد. به عنوان مثال، ممکن است مقاله ای در مورد انواع مختلف پنل های خورشیدی داشته باشید، اما قصد کاربر اکنون به خرید پنل خورشیدی تغییر کرده است.
  • ویژگی های جستجو– Google به طور مداوم نتایج جستجو را برای مطابقت با هدف کاربر تغییر می دهد. برای مثال، نتایج خرید، قطعه های ویژه، مکان ها و سایر ویژگی های جستجو می توانند ترافیک جستجو را به آن قطعه ها منحرف کنند.
  • پیشرفت های فناوری – تکنولوژی در طول زمان تغییر می کند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی جهان را در معرض طوفان قرار می دهد و کسب و کارها مجبور به سازگاری هستند. اینجا در WPBeginner، ما شروع به پذیرش فناوری جدید و ابزارهای هوش مصنوعی برای ارائه تجربه کاربری بهتر.

با این حال، قبل از اینکه بتوانید بفهمید چه چیزی باعث کاهش محتوای شما شده است، باید ببینید کدام قسمت از محتوای وب سایت شما خراب شده است.

نحوه یافتن محتوای پوسیده در وردپرس

کاهش محتوا به تدریج و در طول زمان اتفاق می افتد، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان سایت بلافاصله متوجه آن نمی شوند.

با این حال، اگر علامت نزنید، سایر مقالات ممکن است شروع به پوسیدگی کنند. به زودی با تعداد زیادی پست و صفحه مواجه خواهید شد که همگی خراب شده اند و رفع آنها زمان زیادی را از شما می گیرد.

اگر تیک نزنید، فروپاشی محتوا می‌تواند منجر به مرگ رتبه‌بندی جستجوی شما شود. در اینجا چند نکته تخصصی از خود نیل پاتل بزرگ آورده شده است.

در اینجا بزرگترین چیزهایی که باید جستجو کنید برای اطلاع از اینکه آیا یک قطعه از محتوا نیاز به بازخوانی دارد یا نه:

1. اطلاعات جدید در دسترس می شود. مطمئن شوید که به طور منظم (یعنی هر شش ماه یا بیشتر) مقالات را با مطالعات جدید، تحقیقات جدید و به روزترین بک لینک ها به روز کنید. موضوعات می توانند به سرعت در طول زمان تغییر کنند.

2. وقتی بی ربط می شود. اگر پست شما بسیار خاص بود (به عنوان مثال، X نقاط تعطیلات از راه دور برای مسافر کووید-آگاه)، ممکن است نیاز به اصلاح کامل یا حتی بازنشستگی داشته باشد.

3. زمانی که شروع به کم کاری می کند. اگر پست شما برای مدتی منتشر شده باشد، ممکن است متوجه شوید که نمایش ها و کلیک ها کاهش می یابد. همچنین ممکن است متوجه شوید که برای کلمات کلیدی کمتری نسبت به قبل رتبه بندی می کنید.

neil patelنیل پاتل – کارشناس بازاریابی دیجیتال و کارآفرین

با این گفته، اکنون دو راه برای یافتن محتوای خراب در وب سایت خود به شما نشان می دهیم.

روش 1: یافتن محتوای پوسیده با استفاده از SEO All in One (توصیه می شود )

ساده ترین راه برای یافتن محتوای پوسیده در وردپرس استفاده از همه در یک سئو برای وردپرس. این بهترین افزونه سئوی وردپرس موجود در بازار و به شما امکان می دهد وب سایت خود را به راحتی برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

All in One SEO plugin
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 2

All in One SEO یک ابزار آمار جستجو دارد که به شما کمک می کند وب سایت خود را به کنسول جستجوی Google متصل کنید. سپس داده ها را از کنسول جستجوی گوگل واکشی می کند و آن را در قالبی خوانا ارائه می کند. این شامل داده‌هایی می‌شود که نشان می‌دهد محتوای شما در یک دوره زمانی چقدر در جستجو کاهش یافته است.

ابتدا، باید همه را نصب و فعال کنید در One SEO برای وردپرس. برای جزئیات بیشتر، می توانید آموزش ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.

توجه: برای باز کردن قفل ویژگی آمار جستجو، حداقل به طرح Elite افزونه نیاز دارید.

پس از فعال سازی، افزونه جادوگر راه اندازی را راه اندازی می کند. به سادگی دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا افزونه را با تنظیمات بهینه تنظیم کنید.

All in One SEO wizard
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 3

در مرحله بعد، باید وب سایت وردپرس خود را به حساب کنسول جستجوی Google خود متصل کنید. برای جزئیات بیشتر، می‌توانید آموزش ما را در چگونه سایت وردپرس خود را به Google Search Console اضافه کنیم.

هنگامی که وب سایت خود را به حساب کنسول جستجوی خود اضافه کردید، گام بعدی اتصال All in One SEO به کنسول جستجوی Google است.

شما باید به صفحه All in One SEO » آمار جستجو بروید و روی دکمه «اتصال به کنسول جستجوی Google» کلیک کنید.

Connecy Google Search Console
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 4

این شما را به حساب Google خود می برد و از شما خواسته می شود به افزونه اجازه دسترسی به داده های کنسول جستجوی خود را بدهید.

برای ادامه، کافیست روی دکمه «مجاز» کلیک کنید.

Allow permission
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 5

اگر چندین وب سایت در حساب کنسول جستجوی Google خود دارید، از شما خواسته می شود یک سایت را انتخاب کنید.

پس از آن، برای ادامه، کافیست روی دکمه “اتصال کامل” کلیک کنید.

Complete connection
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 6

پس از اتصال، می‌توانید داده‌های کنسول جستجوی Google را با بازدید از صفحه All in One SEO » آمار جستجو در داشبورد مدیریت وردپرس خود مشاهده کنید.

نمای کلی سریع عملکرد سایت خود را در جستجوی Google خواهید دید.

Search Statistics overview
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 7

در مرحله بعد، باید به برگه «رتبه‌بندی محتوا» بروید.

از اینجا، فهرستی از محتوای خود را در جستجوی Google با امتیازهای ضرر یا افزایش، درصد افت و آخرین اطلاعات به‌روزرسانی شده مشاهده خواهید کرد.

Content rankings in AIOSEO
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 8

برای اینکه بفهمید کدام قسمت‌های محتوا بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توانید فهرست را بر اساس مقادیر «از دست دادن» و «افت» مرتب کنید.

مقدار Loss رتبه بندی محتوای شما را بر حسب امتیاز نشان می دهد، در حالی که مقدار Drop مزایا و سودها را به صورت درصد نشان می دهد.

Sort content by loss points or drop percentage
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 9

می‌توانید محتوایی را ببینید که در 12 ماه گذشته بیشترین افت را در رتبه‌بندی داشته‌اند. محتوایی که بیشترین افت یا از دست دادن امتیاز را داشته باشد، محتوایی است که بیشترین کاهش را داشته است.

همچنین می‌توانید آمار سریعی درباره یک پست یا صفحه مشاهده کنید، از جمله لینک های داخلی، لینک های خروجی و لینک های وابسته. اگر ماوس خود را روی آن قرار دهید، پیوندهایی برای ویرایش یا مشاهده یک پست به شما نشان می دهد.

Edit post
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 10

این به شما امکان می دهد یک پست را مشاهده کنید تا ببینید چرا ممکن است رد شده باشد و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

همچنین، هنگامی که روی یک پست در گزارش در SEO All in One کلیک می‌کنید، داده‌های سئوی زیادی در مورد صفحه دریافت می‌کنید.

به عنوان مثال، می توانید تجزیه و تحلیل عنوان، امتیاز TruSEO، سرعت بارگذاری صفحه و تغییرات پیشنهادی را که SEO All in One توصیه می کند، مشاهده کنید.

Content rankings report data in All in One SEO
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 11

استفاده از این توصیه‌ها راهی عالی برای کمک به رسیدگی به محتوای در حال زوال شماست.

روش 2: پیدا کردن محتوای پوسیده با استفاده از کنسول جستجوی Google

این روش به آسانی SEO All in One نیست. با این حال، به شما کمک می کند تا خرابی محتوا را پیدا کنید، و سپس می توانید به صورت دستی آن را رفع کنید.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید وب‌سایت وردپرس خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید و به آن زمان بدهید تا داده‌ها را جمع‌آوری کند. برای جزئیات بیشتر، می‌توانید راهنمای ما را در نحوه اتصال وب سایت خود به Google Search Console.

پس از آن، باید وارد داشبورد کنسول جستجوی Google خود شوید و به برگه «عملکرد» بروید.

از اینجا، باید روی برچسب “محدوده تاریخ” کلیک کنید.

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود. فقط به تب “مقایسه” بروید و سپس یک محدوده تاریخ سفارشی را برای مقایسه خود انتخاب کنید.

Open date range in Google Search Console performance
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 12

برای این مثال، ما 6 ماه گذشته را با 6 ماه قبل مقایسه می کنیم. همچنین می توانید با انتخاب تاریخ، محدوده های سفارشی را انتخاب کنید.

برای ادامه روی دکمه “اعمال” کلیک کنید.

Compare performance in Google Search Console
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 13

کنسول جستجو اکنون مقایسه ای از عملکرد سایت شما در نتایج جستجو برای دوره انتخابی را به شما نشان می دهد.

حتماً تمام کادرهای بالای ستون‌های نمای کلی عملکرد را علامت بزنید تا بتوانید موقعیت‌ها، نمایش‌ها، کلیک‌ها و نرخ کلیک (CTR).

Check all fields
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 14

بعد از آن، به بخش جدول داده‌ها بروید و به نمای «صفحات» بروید. این به شما امکان می دهد دقیقاً ببینید چه محتوایی خراب شده است.

در نتایج، می‌توانید ستون «تفاوت موقعیت» را مرتب کنید تا محتوایی را پیدا کنید که بیشترین افت را در رتبه‌بندی جستجو داشته است.

Position difference
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 15

نکته: اگر نمی‌توانید ستون تفاوت موقعیت را ببینید، از کلید جهت‌نمای راست صفحه‌کلید خود برای پیمایش در ستون‌ها به صورت افقی استفاده کنید.

به طور مشابه، می‌توانید محتوا را بر اساس تفاوت برداشت یا تفاوت CTR مرتب کنید. این ممکن است به شما کمک کند محتوایی را پیدا کنید که کمتر در جستجو ظاهر می شود یا نرخ کلیک کاهش یافته است.

همچنین می‌توانید به برگه «پرسمان‌ها» بروید تا ببینید رتبه‌بندی سایت شما برای کدام کلمات کلیدی در حال کاهش است.

Find decayed keywords in Queries
Content Decay چیست و نحوه رفع آن 16

همچنین می‌توانید روی دکمه «صادر کردن» در بالا کلیک کنید تا این داده‌ها را در قالب CSV بارگیری کنید، سپس می‌توانید آن را در نرم‌افزار صفحه‌گسترده دلخواه خود باز کنید.

نحوه رفع پوسیدگی محتوا در وب سایت خود

اکنون که می دانید چه محتوایی در وب سایت وردپرس شما خراب شده است، وقت آن است که آن را برطرف کنید.

قبل از انجام این کار، باید بفهمید که چه چیزی باعث سقوط یک محتوا در رتبه‌بندی یا از دست دادن نرخ کلیک ارگانیک آن شده است.

می‌توانید کلمات کلیدی را جستجو کنید که از آن محتوا برای رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل نتایج استفاده می‌شود.

شایع‌ترین علت کاهش محتوا، محتوای جدیدتر و دقیق‌تر است که از محتوای شما بالاتر است. برای رفع این مشکل، باید محتوای خود را به‌روزرسانی کنید تا بهتر شود.

در اینجا چند نکته سریع برای جامع‌تر کردن محتوای شما وجود دارد:

  • پست خود را برای سئو بهینه کنید – در حالی که پست وبلاگ خود را برای سئو بهینه می کنید، می توانید پست خود را نیز به روز کنید تا محتوای جدید و مفیدتری را اضافه کنید. ممکن است قبلاً از قلم افتاده باشد.
  • جاسازی یک ویدئو – افزودن تصاویر و ویدئوها برای ایجاد تعامل با کاربران عالی است.
  • افزودن فهرست مطالب – این به کاربران کمک می کند تا به راحتی مطالب طولانی تر را پیمایش کنند. Google همچنین می‌تواند فهرست مطالب موجود در قطعه برجسته را انتخاب کند.
  • افزودن نشانه گذاری طرحواره پرسش های متداول – پاسخ دادن به سؤالات عمومی کاربر در بخش سؤالات متداول می تواند به خوانندگان شما کمک کند و محتوای شما را در نتایج جستجوی سؤالات متداول Google نشان دهد.

گاهی اوقات، دلیل کاهش محتوا می تواند عدم علاقه کاربر یا عدم تطابق هدف جستجو با محتوای شما باشد.

در این صورت، ممکن است محتوای خود را تغییر دهید تا هدف مخاطبان جدید را برطرف کنید. از طرف دیگر، می توانید آن را برای موضوع مشابهی که هنوز حجم جستجو دارد بازنویسی و بهینه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، می‌توانید آموزش ما را در چگونه برای وبلاگ وردپرس خود تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد کاهش محتوا و نحوه رفع آن در سایت وردپرس خود بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای کامل سئوی وردپرس یا انتخاب های متخصص ما برای بهترین افزونه های وردپرس برای رشد وب سایت شما.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا