چطوری میشه

HTTP/2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم؟

HTTP/2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم؟

HTTP/2 ارتقاء قابل توجهی برای فناوری است که به وب سایت ها قدرت می دهد. سرعت و عملکرد را برای بازدیدکنندگان سایت شما افزایش می دهد.

این نسخه جدید HTTP مزایای بسیاری را ارائه می دهد. این باعث می شود صفحات وب سریعتر و کارآمدتر بارگیری شوند.

در این مقاله، توضیح خواهیم داد که HTTP/2 چیست و چرا اهمیت دارد. همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن را در سایت وردپرس خود فعال کنید.

در پایان، می‌دانید که چگونه از HTTP/2 برای بهبود عملکرد سایت خود استفاده کنید.

What is HTTP/2 and how to start using it in WordPress
HTTP2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم 1

HTTP/2 چیست؟

HTTP/2 نسخه اصلاح شده پروتکل HTTP اصلی است. این توسط کارگروه مهندسی اینترنت (IETF) توسعه یافته است و بر اساس یک پروتکل آزمایشی SPDY توسعه یافته توسط گوگل است.

HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن) مانند زبانی است که به رایانه ها اجازه می دهد در اینترنت با یکدیگر صحبت کنند. زمانی که از وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها استفاده می‌کنید، اطلاعات چگونه ارسال می‌شود.

وقتی از وب سایت وردپرس بازدید می کنید، مرورگر وب خود پیامی به نام “درخواست” به سروری که وب سایت را ذخیره می کند ارسال می کند. درخواست اطلاعات خاصی مانند متن، تصاویر یا ویدیوهای صفحه را می‌خواهد.

نکته: به مقاله ما در چگونه وردپرس در پشت صحنه کار می کند برای جزئیات بیشتر.

سرور درخواست کاربر را دریافت کرده و پاسخی را ارسال می کند. این پاسخ مانند بسته ای است که حاوی اطلاعاتی است که کاربر درخواست کرده است. این شامل مواردی مانند متنی است که می بینید، تصاویری که به آنها نگاه می کنید یا حتی ویدیوهایی که در وب سایت تماشا می کنید.

HTTP 0.9 برای اولین بار در سال 1991 راه اندازی شد. یک ویرایش قابل توجه برای آن، HTTP 1.1، در سال 1999 منتشر شد و اکثر وب سایت ها تا سال 2015 که پروتکل HTTP/2 راه اندازی شد، روی آن کار می کردند.

HTTP/2 توسط همه نرم افزارهای وب سرور مدرن پشتیبانی می شود (به عنوان مثال، Apache، < یک href="https://www.wpbeginner.com/glossary/nginx/" title="NGINX">Nginx، Litespeed، و غیره) و مرورگرها، اگرچه بسیاری از وب‌سایت‌ها در صورت اجرا همچنان بر روی HTTP 1.1 اجرا می‌شوند. گواهی SSL نصب نشده باشد.

IETF در حال حاضر نسخه آتی HTTP/3 را پیشنهاد می کند. به جای TCP از QUIC (اتصالات اینترنت UDP سریع) استفاده می کند و انتظار می رود بسیار سریعتر از HTTP/2 باشد.

تفاوت بین HTTP2 و HTTP چیست؟

پروتکل HTTP 1.1 درخواست های داده را بدون اولویت ارسال کرد. این بدان معناست که اگر یک وب سایت مرجعی به یک فایل جاوا اسکریپت در سر داشته باشد، قبل از هر محتوای دیگری بارگذاری می شود.

این باعث می‌شود یک وب‌سایت برای کاربران کندتر به نظر برسد، زیرا نمی‌توانند محتوایی را که انتظار دیدن دارند ببینند.

پروتکل HTTP/2 از یک جریان تک باینری برای ارسال و دریافت درخواست‌ها با پشتیبانی اولویت‌بندی استفاده می‌کند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان می توانند به سرور بگویند کدام داده را ابتدا ارسال کند.

پروتکل HTTP/2 همچنین از فشرده‌سازی برای هدرهای HTTP و مالتی پلکسی استفاده می‌کند که عملکرد بارگذاری صفحه را بیشتر بهبود می‌بخشد.

پروتکل جدیدتر همچنین با پشتیبانی از فشار سرور HTTP/2 ارائه می‌شود. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا داده ها را بدون درخواست آنها به مرورگرهای کاربران ارسال کنند.

به طور خلاصه، HTTP/2 سریعتر از HTTP 1.1 است و به طور قابل توجهی سرعت و عملکرد وردپرس شما را بهبود می بخشد.

برای استفاده از HTTP/2 در وردپرس به چه چیزی نیاز دارید؟

ابتدا، به یک شرکت میزبانی نیاز دارید که آخرین نرم افزار سرور را با پشتیبانی HTTP/2 ارائه دهد. همچنین باید گواهی SSL را در وب سایت وردپرس خود نصب کنید.

اکثر شرکت‌های هاست برتر وردپرس از نرم افزارهای پیشرفته وب سرور استفاده کنید.

توصیه می کنیم از Bluehost استفاده کنید که از آخرین نرم افزار وب سرور آپاچی با پشتیبانی از HTTP/2 که به طور پیش فرض فعال است استفاده می کند.

خوشبختانه، افراد Bluehost به کاربران WPBeginner تخفیف انحصاری با نام دامنه رایگان و گواهی SSL ارائه می دهند.

سایر شرکت‌های میزبانی که توصیه می‌کنیم عبارتند از SiteGround، Hostinger، و موتور WP. همه آنها گواهینامه های SSL رایگان و آخرین نرم افزار سرور را با پشتیبانی HTTP/2 ارائه می دهند.

چگونه HTTP/2 را در وردپرس فعال کنیم

تنها مورد نیاز برای فعال کردن پشتیبانی HTTP/2 در وردپرس، نصب گواهی SSL است.

این یک الزام رسمی نیست. با این حال، مرورگرهای اصلی مانند Google Chrome از HTTP/2 در URL های ناامن پشتیبانی نمی کنند.

اگر وب سایت شما از SSL استفاده می کند، URL های شما دارای پیشوند https:// مانند این خواهند بود:

بازدید از وب‌سایت شما همچنین یک نماد قفل را در نوار آدرس مرورگر نشان می‌دهد.

Secure website padlock
HTTP2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم 2

اگر وب سایت شما از گواهی SSL استفاده نمی کند، می توانید از ارائه دهنده هاست وردپرس خود بخواهید که آن را برای شما نصب کند.

به کمک بیشتری نیاز دارید؟ آموزش ما را در مورد نحوه در وردپرس از HTTP به HTTPS بروید.

وقتی SSL را فعال کردید، وب سایت وردپرس شما تقریباً مطمئناً از طریق پروتکل HTTP/2 ارائه می شود.

آزمایش پشتیبانی HTTP/2 برای وب سایت شما

دو راه برای تست اینکه آیا وب سایت وردپرس شما صفحات را از طریق HTTP/2 ارائه می دهد وجود دارد.

ابتدا، می توانید به HTTP2.Pro مراجعه کرده و وارد شوید آدرس وب سایت شما این ابزار آنلاین رایگان به شما می گوید که آیا وب سایت شما از HTTP/2 پشتیبانی می کند یا خیر.

HTTP/2 support check
HTTP2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم 3

یک راه موثر دیگر برای بررسی اینکه آیا وب‌سایت شما صفحاتی را در HTTP/2 ارائه می‌کند یا خیر، استفاده از ابزارهای برنامه‌نویس Chrome است.

به سادگی یک پنجره مرورگر جدید در Google Chrome باز کنید و از وب سایت خود بازدید کنید. پس از آن، یک برگه مرورگر جدید باز کنید و chrome://net-export URL را در نوار آدرس وارد کنید.

Start logging to disk
HTTP2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم 4

سپس Chrome از شما می خواهد که یک فایل JSON را در رایانه خود ذخیره کنید.

پس از ذخیره فایل، به نمایشگر netlog مراجعه کنید< /a> برنامه و روی دکمه “انتخاب فایل” کلیک کنید.

Choose file to view in netlog viewer app
HTTP2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم 5

برای ادامه، فایل netlog را که قبلا دانلود کرده اید انتخاب کنید.

سپس برنامه فایل را در قالبی قابل خواندن ارائه می کند. روی تب HTTP/2 در ستون سمت چپ کلیک کنید، و تمام وب‌سایت‌هایی را که بازدید کرده‌اید و از پروتکل HTTP/2 به‌عنوان h2 استفاده می‌کنند، به شما نشان می‌دهد.

Websites using HTTP/2 protocol
HTTP2 چیست و چگونه آن را در وردپرس فعال کنیم 6

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری HTTP/2 و نحوه فعال کردن آن در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای سرعت و عملکرد وردپرس ما را ببینید. /a> یا انتخاب متخصص ما از بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا