ورزش

شخصاً منتقد جواد نکونام هستم اما سر هوادار استقلال کلاه نمی‌رود/ فرهاد مجیدی دنبال برگشتن به استقلال نیست

شخصاً منتقد جواد نکونام هستم اما سر هوادار استقلال کلاه نمی‌رود/ فرهاد مجیدی دنبال برگشتن به استقلال نیست

رضا حسن‌زاده بازیکن و کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اوضاع و احوال استقلال ظرف روزهای گذشته پس از شکست مقابل استقلال خوزستان اظهاراتی را مطرح کرد.

وضعیت استقلال در روزهای پس از شکست مقابل استقلال خوزستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قطعاً من هم از شکست استقلال خوشحال نیستم اما نمی‌توان با یک باخت این همه حواشی را برای سرمربی ایجاد کرد. بحث مطرح شدن مهلت سه بازی برای سرمربی تیم از سوی هیئت مدیره اتفاق خوبی نیست. این شرایط باید برعکس باشد و آنها نباید تمرکز سرمربی تیم را به هم بزنند. الان جواد نکونام برای سه بازی آینده‌اش به جای اینکه تمرکز بیشتری داشته باشد از یک طرف نگران شرایط خودش است و این وضعیت را بحرانی‌تر می‌کند.

یعنی شما مشکلی با این وضعیت ندارید؟

من خودم شخصاً منتقد جواد نکونام هستم. من در این فوتبال بزرگ شده‌ام و زیر و بم اتفاقات آن را می‌دانم اما برایم عجیب است تا امروز که دوازدهم شهریور است مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره پشت تریبون باشگاه، حمایت چندانی از سرمربی تیمشان نکرده‌اند.

شخصاً منتقد جواد نکونام هستم اما سر هوادار استقلال کلاه نمی‌رود/ فرهاد مجیدی دنبال برگشتن به استقلال نیست
تصویری که پس از انتشار شایعات اخیر در صفحه فرهاد مجیدی منتشر شد

خبر دارید که این روزها حرف از بازگشت فرهاد مجیدی به کادر فنی استقلال مطرح شده و انتشار پست‌ها و یا مطالبی مرتبط با اتفاقات اخیر در صفحه شخصی سرمربی سابق استقلال بیشتر به این موضوع دامن زده است؟

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بوده و توانسته این تیم را بدون باخت قهرمان کند بنابراین کارنامه او مشخص است که کارش را بلد است. اما فرهاد را خوب می‌شناسم او جوان تیمی بوده که من در آن فوتبال بازی می‌کردم. او اهل ماهی گرفتن از آب گل آلود نیست. هر دوی این عزیزان یعنی جواد و فرهاد سرمایه‌های استقلال هستند شاید اگر جواد هم از استقلال برود جای دیگر سرمربی شود اما به طور کلی آنهایی که شاگرد ناصر حجازی و منصور پورحیدری بوده‌اند از این قبیل کارها نمی‌کنند.

درباره شرایط بازی در اهواز و ورزشگاه فولاد مقابل استقلال خوزستان صحبتی دارید؟

معمولا ما انتظار داریم در سه چهار هفته اول که تیم‌ها هنوز خودشان را پیدا نکرده‌اند نتایج خوب را بگیریم و اصطلاحاً امتیاز جمع کنیم اما بحث بازی مقابل استقلال خوزستان در ورزشگاه فولاد تا حدی متفاوت بود.

از چه نظر متفاوت بود؟

اینکه جواد نکونام در آن شهر و تیم سال‌ها سرمربیگری کرده بود و کاملا با جو آن استادیوم آشنایی داشت. وقتی جواد می‌دانست که قرار است در آن استادیوم او را به حاشیه ببرند بنابراین نباید در این شرایط غافلگیر می‌شد. به نظرم جواد بی‌تجربگی کرد. او می‌دانست در فولاد چه وضعیتی انتظارش را می‌کشد.

از رویکرد کادر فنی نسبت به نتایج استقلال در نشست های خبری رضایت دارید؟

قطعاً من هم مثل همه استقلالی‌ها دوست دارم تیم‌مان بهترین نتیجه را بگیرد. به یاد دارم افشین قطبی که سرمربی پرسپولیس بود در یک بازی تیمش چهار گل خورد اما وقتی به نشست خبری رفت واقعیت‌ها را گفت ایراد کارش را بیان کرد و مشکلات را گردن این و آن یا چمن خراب و داوری بد و زمین کج نینداخت. اتفاقاً همه هم پسندیدند و چون واقعیت را گفت با باخت پرسپولیس با گل زیاد کنار آمدند. اما حالا شما حساب کنید با این همه نفرات و امکانات که برای استقلال مهیا شده نباید این همه ایرادات را پنهان کرد و همه چیز را گردن این و آن انداخت. نکته دیگری که می‌خواهم بگویم کاملاً به موضوع اول مرتبط است.

چه موضوعی؟

اینکه هوادار استقلال دوست دارد تیمش خوب بازی کند. حتی اگر می‌بازد دوست دارد سرمربی تیمش ایراد کارش را بپذیرد نه اینکه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. این را به شکل واضح می‌گویم؛ «سر هواداران استقلال کلاه نمی‌رود!» یعنی اینکه هوادار استقلال از صفر تا ۱۰۰ بحث فنی و غیر فنی فوتبال را می‌فهمد. شانه خالی کردن از مسئولیت باخت یا بد بازی کردن تیم حکایت همان ضرب المثل “جلوی قاضی و معلق بازی” است. خوب نیست که ما به شعور هواداران توهین کنیم. این قشر که حتی از بچه‌های ۱۴ ساله به بالا هم می‌توانند ترکیب استقلال را بچینند، سرشان کلاه نمی‌رود.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا