ورزش

منچستریونایتد – لیورپول؛ جنگ هلندی/ اولین نبرد در دوران پساکلوپ

منچستریونایتد – لیورپول؛ جنگ هلندی/ اولین نبرد در دوران پساکلوپ

از ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه اولدترافورد میزبان یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل خواهد بود. منچستریونایتد و لیورپول در دیداری از هفته سوم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

منچستریونایتد؛ آقای اریک به خودت بیا!

پیش از این و وقتی که دیدار جام خیریه برگزار می‌شد هم اشاره کردیم که قهرمانی در جام‌حذفی دلیل ماندن اریک تن‌هاخ بود. از طرفی مدیران منچستریونایتد می‌دانند این سرمربی هلند توانایی ساختن تیمی متفاوت را دارد، اما شاید رقبای قدرتمند مانع از پیش‌روی شیاطین‌سرخ شوند. با این حال تن‌هاخ این فصل هم مانده، اما برای سومین فصل متوالی در هفته دوم طعم شکست را چشید. در سومین هفته هم به مانعی سخت برخورده که لیورپول آماده این روزا با یک سرمربی جدید است. منچستریونایتد چیزی را از دست نداده و ابتدای فصل است. شاید یک برد در دیدار حیثیتی مقابل لیورپول، دوباره یونایتد را آماده رقابت با بزرگان کند.

لیورپول؛ اشلوت دوست‌داشتنی

تیم آرنه اشلوت نه تنها ۲ هفته اول رقبا را شکست داده، بلکه عملکردی داشته که هواداران را خوشحال کند. نمایش‌های جذاب و تیمی سرحال، از لیورپول یک مدعی قهرمانی خواهد ساخت. سرمربی جدید و هلندی هم می‌داند جای کسی نشسته که بی‌نهایت در لیورپول محبوب بوده و میراثی را گرفته که باعث شده بدون تغییر با آن کارش را شروع کند. لیورپول پرستاره این روزها که در بازی قبلی حتی داروین نونیس و کودی خاکپو را هم روی نیمکت داشت، حالا فدریکو کیزا را هم به خط آتش خودش اضافه کرده و بی‌نهایت خطرناک خواهد بود. اشلوت اولین تجربه‌اش در نبرد بزرگ اولدترافورد را اگر با برد پشت سر بگذارد، بیش از پیش محبوب خواهد شد.

آخرین جدال
آخرین بازی بین دو تیم در لیگ برتر، ۷ آوریل ۲۰۲۴ در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد که با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت. برای منچستریونایتد، فرناندش و ماینو و برای لیورپول، دیاس و صلاح گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۱۴) در ۱۳۰ سالی که از نخستین بازی منچستریونایتد – لیورپول گذشته، این دو تیم ۲۱۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که شیاطین‌سرخ ۸۳ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۷۱ برد کسب کرده‌اند و ۶۰ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۶۴) در ۶۴ نبرد لیگ برتری منچستریونایتد و لیورپول، شیاطین‌سرخ ۲۹ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۱۹ برد داشته‌اند و ۱۶ بازی هم مساوی شده است.
۶) در ۶ بازی آخر این دو تیم در لیگ برتر که در اولدترافورد برگزار شده، لیورپول ۲ برد کسب کرده، منچستریونایتد یک مرتبه پیروز شده و ۳ مرتبه هم بازی این دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.
۴) با این که این اولین نبرد لیگ برتری بین اریک تن‌هاخ و آرنه اشلوت است، اما این دو سرمربی در هلند ۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم هرکدام ۲ برد بوده است.
۰) لیورپول در کنار آرسنال تنها تیم‌های لیگ برتری هستند که در ۲ هفته نخست گلی دریافت نکرده‌اند.
۲) اریک تن‌هاخ برای سومین فصل سرمربی منچستریونایتد است و نکته منفی این که همیشه هفته دوم تیمش شکست خورده.

مصدومان و محرومان
اریک تن‌هاخ این فصل را هم با بدشانسی شروع کرده است. در اردوی منچستریونایتد، لنی یورو، میسون مانت، ویکتور لیندلوف، لوک شاو، راسموس هویلون و تایرل مالاسیا به‌دلیل مصدومیت به این بازی حساس نمی‌رسند. اما بین لیورپولی‌ها فقط کرتیس جونز شاید به‌خاطر مصدومیت در اولدترافورد غایب باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
اونانا، مزراوی، مگوایر، مارتینس، دالو، کاسمیرو، ماینو، دیالو، فرناندش، گارناچو و زیرکزی
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، خراون‌برخ، مک‌آلیستر، سوبوسلای، صلاح، دیاس و ژوتا

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا