اخبار روزاقتصاد

50 کشور بریکس با ادغام سیستم پرداخت جدید، دلار آمریکا را کاهش می دهند

50 کشور بریکس با ادغام سیستم پرداخت جدید، دلار آمریکا را کاهش می دهند

  • گسترش بریکس نشان دهنده یک تغییر بزرگ به سمت دلارزدایی است که چالش های اقتصادی قابل توجهی را برای ایالات متحده ایجاد می کند
  • ادغام بلاک چین در سیستم پرداخت جدید BRICS می‌تواند امور مالی جهانی را بازتعریف کند، اما چالش‌ها همچنان باقی است.

دنبال کردن CNF اخیر به روز رسانی نشان می دهد که حدود 50 کشور به اتحاد بریکس قبل از اجلاس آتی در ماه اکتبر ابراز علاقه کرده اند. در حال حاضر، اتحاد بریکس – متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی – به طور پیوسته تلاش‌های خود را برای دلارزدایی پیش می‌برد، دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهانی رد کرده و از سیستم‌های پرداخت تحت کنترل غرب مانند سوئیفت دور شده است.

با گنجاندن اخیر کشورهایی مانند آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، BRICS اکنون بیش از 40 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و کنترل بخش قابل توجهی از تولید جهانی نفت و مواد معدنی حیاتی را در اختیار دارد. با توجه به این علاقه مشترک، با بریکس که در موضعی ضدغربی مستقر شده است، اقتصاد ایالات متحده با یک مسیر اقتصادی “وخیم” روبرو است که می تواند به طور قابل توجهی بر تولید ناخالص داخلی و کسری آن تأثیر بگذارد.

سیستم پرداخت BRICS: نقش بیت کوین در امور مالی آینده

به طور خاص، انتخابات ریاست جمهوری 2024 سیاست های مالی بسیار متفاوت، اما به شدت نگران کننده ای را به همراه خواهد داشت. تکرار بیانیه لینکدین از دکتر آندری گویزدالسکی، سازنده اکوسیستم وب 3 پایدار و یکی از بنیانگذاران WAWEB3:

غرب نمی تواند به سادگی از افزایش جهانی بیت کوین چشم پوشی کند. از آنجایی که BRICS ممکن است به پذیرش بیت کوین فکر کند، کشورهای غربی باید موضع خود را تعیین کنند. آیا آنها با پذیرش و ادغام بیت کوین در سیستم های خود از منحنی پیشی گرفته اند؟ یا خطر کنار گذاشتن خود را از آینده مالی جهانی؟

علاوه بر این، به گفته والنتینا ماتوینکو از روسیه، BRICS پرداخت می تواند یکی از موضوعات اصلی بحث در این اجلاس باشد. یوری اوشاکوف، دستیار کرملین اخیراً تأیید کرده است که سیستم پرداخت BRICS یک ابتکار مهم در راستای هدف اصلی آن است.

ما بر این باوریم که ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل BRICS یک هدف حیاتی برای آینده است، هدفی که بر اساس ابزارهای پیشرفته مانند فناوری های دیجیتال و بلاک چین باشد. هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که برای دولت‌ها، مردم عادی، و کسب‌وکارها مناسب است و همچنین مقرون‌به‌صرفه و عاری از سیاست است.

با این حال، انتقال به بیت کوین برای سیستم پرداخت BRICS بدون چالش نیست. برای مثال، دفتر کل شفاف بیت کوین ممکن است با رویه های مالی مبهم برخی از کشورهای بریکس تضاد داشته باشد و این سوال را در مورد اینکه آیا این کشورها مایل به پذیرش فساد ناپذیری فناوری بلاک چین هستند یا خیر، ایجاد می کند.

از امروز، بیت کوین با قیمت 59,392.77 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 0.42% کاهش یافته است و >2.74% در هفته گذشته. نمودار قیمت BTC را در زیر ببینید.

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا