خودرو

RAC می گوید قیمت سوخت را کاهش دهید

RAC می گوید قیمت سوخت را کاهش دهید

  • RAC از خرده فروشان سوخت می خواهد تا قیمت ها را کاهش دهند
  • می گوید کاهش قیمت نفت به رانندگان منتقل نمی شود
  • RAC می گوید کاهش وظیفه سوخت در پاییز معکوس خواهد شد
  • متوسط ​​قیمت سوخت باید 136p باشد نه 142p فعلی
  • بریتانیا دارای بالاترین قیمت دیزل در اروپا است
  • خرده فروشان می گویند قیمت سوخت تا حد امکان پایین است

RAC از خرده فروشان سوخت خواسته است که فوراً قیمت سوخت را کاهش دهند تا هزینه های عمده فروشی کمتر را به رانندگان منتقل کنند. در حالی که قیمت نفت از ماه جولای کاهش یافته است، قیمت پمپ بنزین و گازوئیل سرسختانه باقی می‌ماند. بالا.

RAC می‌گوید خرده‌فروشان به جای انتقال پس‌انداز به مصرف‌کنندگان، سود را به جیب می‌زنند. برای بدتر شدن اوضاع برای رانندگان خودرو، سازمان خودروسازی معتقد است کاهش موقت 5p در وظیفه سوخت در بودجه آینده معکوس خواهد شد.

طبق گزارش RAC Fuel Watch، قیمت عمده فروشی بنزین در هفته گذشته به طور متوسط ​​103p در هر لیتر بود. حتی با در نظر گرفتن سود خرده فروش 10p در هر لیتر، که 2p بیشتر از میانگین بلندمدت است، RAC معتقد است قیمت پمپ باید حدود 136p با احتساب مالیات بر ارزش افزوده باشد. در عوض، میانگین قیمت 142p است.

RAC نیز مبالغ خود را با قیمت پمپ های دیزل انجام داده است و بر این باور است که قیمت پمپ 139p همچنان باعث می شود خرده فروشان 10p در هر لیتر سود سالم به جیب بزنند. در عوض، میانگین هزینه 147p است.

قیمت‌های مقرون به صرفه‌ترین بنزین یا گازوئیل را در پمپ بنزین‌های نزدیک محل فعلی یا آدرس انتخابی خود بررسی کنید.

سیمون ویلیامز، رئیس سیاست RAC گفت: “بزرگترین امتناع خرده فروشان از کاهش قیمت هایشان به سطوح منصفانه تر، ادامه دادن به گرانی برای رانندگان است. تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که قیمت پمپ‌ها در اکثر مناطق پیشرو باید برای بنزین و گازوئیل حدود 6 درصد کاهش یابد. با کاهش قیمت‌های عمده فروشی، رانندگان نباید قیمت‌های پیش‌فروشی را تا این حد بالا ببینند.»

تحقیقات RAC منعکس کننده کارهای انجام شده توسط سازمان رقابت و بازار (CMA) است که نشان می دهد خرده فروشان سوخت در سال 2023 بیش از 1.6 میلیارد پوند از مشتریان هزینه کرده اند. تحقیقات بیشتر توسط RAC نشان می دهد که بریتانیا افتخار مشکوک داشتن را داشته است. گران ترین دیزل اروپا در 16 هفته از 17 هفته گذشته.

خرده فروشان می گویند قیمت سوخت تا حد امکان پایین است

انجمن خرده فروشان بنزین (PRA) هر گونه پیشنهاد سودجویی را رد می کند: گوردون بالمر، مدیر اجرایی PRA، گفت: «خرده فروشان سخت تلاش می کنند تا قیمت سوخت را در یک بازار شدید رقابتی تا حد امکان پایین نگه دارند. “برای پیشینه، PRA با دولت در مورد این موضوع شفاف بوده و پیشنهاد داده است که با RAC ملاقات کند، اما این پیشنهاد هنوز پذیرفته نشده است.”

خبرهای بد بیشتری برای رانندگان خودرو وجود دارد زیرا RAC معتقد است کاهش موقت 5p در عوارض سوخت، که در سال 2022 معرفی شد، در بودجه اکتبر، اولین دولت جدید کارگر، لغو خواهد شد. این چهارشنبه، نخست وزیر سر کیر استارمر از رد افزایش تعرفه سوخت خودداری کرد و به مردم هشدار داد که انتظار یک بودجه “دردناک” را داشته باشند.

PRA از دولت خواسته است که وظیفه سوخت را در سطح فعلی خود نگه دارد. “هر گونه افزایشی که توسط دولت در پمپ انجام می شود، هزینه ها را هم برای مشاغل و هم برای رانندگان افزایش می دهد و باعث افزایش تورم می شود.”

با این حال، RAC معتقد است که خرده‌فروشان بنزین باید مسئولیت قیمت‌های بالا را بپذیرند نه اینکه این رقم را به تغییرات احتمالی در عوارض سوخت اشاره کنند. ویلیامز گفت: “اگر قیمت ها در هفته آینده به طور چشمگیری کاهش پیدا نکند، ما معتقدیم که دولت و CMA باید تمام خرده فروشان بزرگ را گرد هم بیاورند تا توضیح دهند.”

«برای تغییر این وضعیت باید اقدامات سختی انجام شود زیرا رانندگان هر بار که پر می‌شوند به شدت ضرر می‌کنند. قیمت‌های مصنوعی بالای پمپ نیز به سطح بالاتر تورم کمک می‌کند – بنابراین اگر قیمت‌ها به جایی که باید نزدیک‌تر بودند، تورم کمتر می‌شد و به نفع وام‌گیرندگان و اقتصاد گسترده‌تر بود.

به فروش ماشین قدیمی خود فکر می کنید؟ نمایندگی‌های معتمد ما برای وسیله نقلیه شما پیشنهاد می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند بهترین قیمت را انتخاب کنید، در حالی که همان روزی که خودروی قدیمی‌تان جمع‌آوری شد، مبلغ را دریافت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا