اخبار روزفناوری

شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Intel Gaudi 3 شاهد اولین پذیرش بزرگ توسط IBM بودند که انتظار می‌رود تا اوایل سال 2025 در دسترس باشند

شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Intel Gaudi 3 شاهد اولین پذیرش بزرگ توسط IBM بودند که انتظار می‌رود تا اوایل سال 2025 در دسترس باشند

اینتل دارای اعلام کرد یک همکاری بزرگ با IBM در شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Gaudi 3، که اولین پذیرش “رسمی” شتاب‌دهنده هوش مصنوعی توسط یک ارائه دهنده خدمات ابری اصلی.

اینتل با آی‌بی‌ام در زمینه هوش مصنوعی همکاری می‌کند زیرا شرکت شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Gaudi 3 و پردازنده‌های نسل پنجم Xeon را سفارش می‌دهد

[اعلامیه مطبوعاتی]: آی‌بی‌ام و اینتل برای استقرار شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی IntelGaudi 3 به عنوان یک سرویس در هدف IBM Cloud. این پیشنهاد، که انتظار می‌رود در اوایل سال 2025 در دسترس باشد، با هدف کمک به مقیاس مقرون‌به‌صرفه‌تر تخصصی AI و ایجاد نوآوری مبتنی بر امنیت و انعطاف پذیری این همکاری همچنین امکان پشتیبانی از Gaudi 3 را در بستر هوش مصنوعی و داده IBM watsonx فراهم می کند. IBM Cloud اولین ارائه‌دهنده خدمات ابری (CSP) است که Gaudi 3 را پذیرفته است و این پیشنهاد برای هر دو محیط ترکیبی و داخلی در دسترس خواهد بود.

باز کردن پتانسیل کامل هوش مصنوعی نیازمند یک اکوسیستم باز و مشارکتی است که راه حل های انتخابی و در دسترس را در اختیار مشتریان قرار دهد. با ادغام شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Gaudi 3 و پردازنده‌های Xeon با IBM Cloud، ما در حال ایجاد قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید و پاسخگویی به تقاضا برای راه‌حل‌های محاسباتی هوش مصنوعی مقرون‌به‌صرفه، ایمن و نوآورانه هستیم

– جاستین هاتارد، معاون اجرایی و GM، مرکز داده اینتل و هوش مصنوعی

چرا مهم است: ​در حالی که هوش مصنوعی مولد پتانسیل تسریع تحول را دارد، توان محاسباتی مورد نیاز بر اهمیت در دسترس بودن، عملکرد، هزینه، کارایی انرژی و امنیت به‌عنوان اولویت‌های اصلی شرکت‌ها تأکید می‌کند. از طریق این همکاری، اینتل و آی‌بی‌ام قصد دارند هزینه کل مالکیت را کاهش دهند تا هوش مصنوعی را افزایش دهند و در عین حال عملکرد را افزایش دهند.

Gaudi 3، که با نسل پنجم Xeon ادغام شده است، از بارهای کاری هوش مصنوعی سازمانی در ابر و مراکز داده پشتیبانی می‌کند و به مشتریان امکان مشاهده و کنترل روی پشته نرم‌افزارشان را می‌دهد، حجم کار و مدیریت برنامه‌ها را ساده‌تر می‌کند. هدف IBM Cloud و Gaudi 3 این است که به مشتریان کمک کنند تا حجم کاری هوش مصنوعی سازمانی را مقرون به صرفه‌تر کنند و در عین حال عملکرد، امنیت و انعطاف‌پذیری را در اولویت قرار دهند.

برای بارهای کاری استنتاج هوش مصنوعی، IBM قصد دارد پشتیبانی از Gaudi 3 را در watsonx AI و پلتفرم داده، به مشتریان watsonx منابع زیرساخت هوش مصنوعی اضافی برای مقیاس‌بندی حجم کاری هوش مصنوعی خود در محیط‌های ابری ترکیبی ارائه می‌کند، و به بهینه‌سازی استنباط مدل قیمت/عملکرد کمک می‌کند.

نحوه کار: آی‌بی‌ام و اینتل برای کمک به مشتریان در سراسر صنایع، از جمله صنایعی که به شدت تحت نظارت هستند، همکاری می‌کنند، از قابلیت‌های امنیتی و انطباق IBM Cloud برای ارائه سرویس Gaudi 3 و دسترسی بیشتر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. به شرکت ها.

  • مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری: IBM Cloud و Intel راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کنند که به مشتریان امکان می‌دهد منابع محاسباتی را در صورت نیاز تنظیم کنند، که این پتانسیل را دارد که منجر به صرفه‌جویی در هزینه و کارایی عملیاتی شود.
  • عملکرد و امنیت پیشرفته: ادغام Gaudi 3 در سرورهای مجازی ابری IBM برای VPC به شرکت‌های مبتنی بر x86 کمک می‌کند تا برنامه‌ها را سریع‌تر و ایمن‌تر از قبل از ادغام اجرا کنند و تجربه کاربر را افزایش دهند.​< /li>

چه خبر است: اینتل و IBM همکاری طولانی مدتی دارند، از توسعه رایانه شخصی IBM تا ایجاد راه‌حل‌های هوش مصنوعی سازمانی با Gaudi 3. IBM Cloud با Gaudi 3 به طور کلی ارائه خواهد شد. در ابتدای سال 2025 در دسترس است. منتظر به روز رسانی های بیشتر از اینتل و IBM در ماه های آینده باشید.

[توجه روزنامه نگار]: شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Gaudi 3 اینتل در بازارها به همان شکلی که توسط Team Blue تبلیغ شده بود عمل نکرده است، با توجه به اینکه این شرکت با رقابت شدیدی از سوی AMD و AMD مواجه است. NVIDIA، و با وجود ارائه قیمت جذاب ، اینتل هنوز تا به حال استقبال گسترده ای را از بازارها ندیده است. مشارکت IBM ممکن است اعتماد صنعت را به محصولات اینتل بازگرداند، اما Team Blue راه درازی در پیش دارد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا