اخبار روزاقتصاد

BRICS News: 126 کشور درباره دور شدن از دلار آمریکا، پرداخت‌های رمزنگاری شده را بررسی کردند

BRICS News: 126 کشور درباره دور شدن از دلار آمریکا، پرداخت‌های رمزنگاری شده را بررسی کردند

  • BRICS این هفته میزبان ششمین مجمع بین المللی شهرداری خود بود که بیش از 5000 شرکت کننده از 126 کشور در این رویداد در مسکو، روسیه شرکت کردند.
  • دلارزدایی در لیست اولویت کشورها قرار خواهد گرفت زیرا کشورهای بیشتری فراتر از آمریکای شمالی و اروپا به دنبال شکستن قبض آمریکا در امور مالی جهانی هستند.

BRICS روز به روز قوی‌تر می‌شود و همچنان کشورهای در حال توسعه بیشتری را جذب می‌کند که از تداوم تسلط چند اقتصاد به بهای ضرر اکثریت خسته شده‌اند. این امر اجلاس این هفته در مسکو را مهم‌تر کرد و دلارزدایی در صدر فهرست اولویت‌ها قرار گرفت.

ششمین مجمع بین المللی شهرداری BRICS در 27 تا 28 آگوست این هفته در مسکو روسیه برگزار شد. طبق media، بیش از 5000 رهبر از 120 کشور جهان به رهبران 80 منطقه روسیه پیوستند.

سرگئی چرمین، رئیس روابط بین‌الملل مسکو، در اظهار نظر درباره این رویداد گفت که این رویداد به شرکت کنندگان اجازه داد تا اولویت‌های خود را در مبارزه برای برابری جهانی هماهنگ کنند.

«این مجمع به ما اجازه می‌دهد تا روابط را نه تنها بین پایتخت‌های بریکس و مسکو، بلکه بین شرکای خود در تمام قاره‌ها تقویت کنیم. امروز بیش از 60 هیئت رسمی در این مراسم حضور دارند. <…> برای ما، این حضور گواه علاقه همکاران ما به فناوری‌هایی است که مسکو در حوزه شهرداری اجرا می‌کند.

این انجمن به شرکت کنندگان اجازه داد تا در مورد برخی از چالش هایی که در کشور خود با آن روبرو هستند بحث کنند و راه حل ها و هم افزایی را با هم بیابند. این موضوع به مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل، علم و فناوری، آموزش و غیره پرداخت. شرکت کنندگان همچنین در مورد روندهای نوظهور مانند هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، تغییرات آب و هوایی و موارد دیگر بحث کردند. با این حال، حرکت جهانی پول یکی از بزرگترین موضوعات بود.

دلارزدایی BRICS—آیا Crypto بعدی است؟

همانطور که گزارش شده، BRICS بزرگترین منتقد سیستم های مالی جهانی مبتنی بر دلار آمریکا بوده است. اعضای موسس این بلوک، به‌ویژه روسیه و چین، برای دهه‌ها با ایالات متحده در تضاد بوده‌اند و در جبهه‌های فنی، نظامی و اقتصادی رقابت می‌کنند. آمریکا برای سرکوب این کشورها به تکیه بر موقعیت پول خود ادامه داده است و آنها اکنون در حال مقابله با آن هستند.

روسیه محرک اصلی جنبش دلارزدایی بریکس است. این کشور اروپای شرقی از اکثر سیستم‌های انتقال وجه جهانی، از جمله سوئیفت، به دلیل تحریم‌های بیش از 5000 تحمیلی توسط ایالات متحده و متحدانش اخراج شده است. همانطور که اخیراً گزارش شده، در حال کار بر روی یک سیستم مبتنی بر رمزنگاری برای دور زدن این محاصره است.

وقتی آغاز شد، بریکس فقط یک بلوک اقتصادی متشکل از پنج کشور با چشم انداز دنیای پس از دلار آمریکا بود. با این حال، در اوایل سال جاری، پنج نفر دیگر، از جمله مصر و امارات متحده عربی، به آن پیوستند و اکنون به یک جنبش غیرقابل توقف تبدیل شده است. برخی گزارش‌ها نشان داده‌اند که نزدیک به 50 مورد کشورها برای پیوستن به BRICS ابراز علاقه کرده اند و بیش از نیمی از آنها به طور رسمی درخواست های خود را ارسال کرده اند.

یکی دیگر از موارد مشترک کشورهای BRICS، تمایل آنها به ارزهای دیجیتال است. روسیه قرار است رمزارز را برای پرداخت های فرامرزی به طور کامل قانونی کند و دو صرافی دولتی جدید باز کند و گزارش ها حاکی از آن است که چین می‌تواند از این روش پیروی کند.

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا