ورزش

جنگ دو غول بزرگ هلند برای جذب کاپیتان ایران/ علی جهانبخش بین دو راهی جذاب

جنگ دو غول بزرگ هلند برای جذب کاپیتان ایران/ علی جهانبخش بین دو راهی جذاب

علیرضا جهانبخش ۳۱ ساله که تابستان جاری با پایان یافتن قرارداد سه ساله‌اش از فاینورد جدا شد و حالا به‌عنوان بازیکن آزاد در حال بررسی پیشنهادهای دریافتی‌اش است، امکان دارد برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش به این تیم هلندی بازگردد.

شنیده می‌شود باشگاه فاینورد به فکر بازگرداندن علیرضا جهانبخش به این تیم پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی جاری است، این در حالی است که شایعاتی مبنی بر علاقه باشگاه آژاکس به جذب کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز شنیده می‌شود. خط حمله دو تیم فاینورد و آژاکس در شرایط بحرانی به سر می‌برد و به همین دلیل جهانبخش اکنون در رادار این دو باشگاه هلندی قرار گرفته است.

کالوین استنگز بال هلندی و ۲۵ ساله فاینورد به دلیل مصدومیت جدید زانو باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و در سوی دیگر، این باشگاه هلندی نتوانست یانکوبا مینته را حفظ کند و بال گامبیایی نیوکاسل پس از یک فصل حضور قرضی در فاینورد با امضای قراردادی پنج ساله به برایتون پیوست. مشکل فاینورد در پست بال حالا سبب شده است تا مدیران این باشگاه به طور جدی به فکر بازگرداندن جهانبخش بیفتند.

بال – هافبک پیشین تیم‌های برایتون و AZ آلکمار در سه فصل اخیر در ۱۰۶ بازی آمار ۱۷ گل زده و ۱۶ پاس گل را از خود در فاینورد بر جای گذاشته است. او همچنین با فاینورد در فصل ۲۳-۲۰۲۲ قهرمانی در اردویژه و در فصل ۲۴-۲۰۲۳ قهرمانی در جام حذفی هلند را تجربه کرد.

جهانبخش که ۸۴ بازی ملی و ۱۷ گل زده با پیراهن ایران در کارنامه‌اش دیده می‌شود، در فصل ۱۸-۲۰۱۷ عنوان بهترین گلزن لیگ اردویژه هلند (با ۲۱ گل زده) را با تیم AZ آلکمار از آن خود کرد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا