پیامک

چرا کشور هلند را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

چرا کشور هلند را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

چرا کشور هلند را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

انتخاب مسیر مهاجرتی می تواند آینده هرکسی را تغییر دهد، شاید مهم تر از انتخاب دانشگاه در مرحله اول انتخاب کشور حائز اهمیت باشد، در این بخش می خواهیم به دلایل انتخاب هلند برای تحصیل و مزایای این کشور برای دانشجویان بپردازیم.

آب و هوای معتدل در قلب اروپا

هلند، با ساحل طولانی دریای شمال، آب و هوای دریایی معتدلی دارد. نفوذ دریا تضمین می کند که در زمستان هوا خیلی سرد نباشد و در تابستان دما هوا قابل تحمل است، این در حالی است که کشورهایی مانند اتریش و آلمان زمستان هایی همراه با یخبندان را تجربه می کنند، هلند کشوری 4 فصل است که برای مهاجران از ایران آب و هوای بسیار خوبی دارد.

موقعیت جغرافیایی ویژه در اروپا

هلند کشور کوچکی است که بین بلژیک و آلمان در اروپای غربی قرار گرفته است. دریای شمال، واقع در شمال و غرب هلند، می باشد، هلند بزرگتر از ایالت مریلند است، اما کوچکتر از ویرجینیای غربی است، مساحت هلند 41،850 کیلومتر مربع است.

هلند، پنجمین کشور شاد در سال 2024

طبق گزارش جهانی شادی، پنجمین کشور در لیست شادترین کشورهای جهان، هلند است، مناظر مسطح آن ممکن است به زیرساخت های کارآمد و برنامه های اجتماعی کمک کند. اینها به نوبه خود به دسترسی به مراقبت های بهداشتی، آموزش و سایر ضروریات ترجمه می شوند و رفاه را افزایش می دهند. مردم هلند دارای بالاترین استانداردهای زندگی اقتصادی در جهان هستند. هلند به دلیل موقعیت استراتژیک خود در اروپا، زیرساخت های عالی و نیروی کار ماهر، کسب و کارها را به خود جلب می کند  و این موضوع نفش بسیار مهمی در شاد بودن مردم هلند را دارند.

همچنین میتوانید مقاله دلایل شاد بودن مردم هلند را در سایت تالاب مطالعه کنید.

سیستم آموزشی برتر در اروپا

بر اساس نظرسنجی سال 2024 توسط The Campus Advisor، هلند در رتبه بندی بهترین کشورهای اروپا برای آموزش عالی رتبه ششم را کسب کرده است. هلند 70 دانشگاه دارد، که تمامی این دانشگاه ها پذیرای دانشجویان بین المللی هستند.

چرا کشور هلند را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی

زبان انگلیسی دومین زبان رسمی هلند است و این کشور به دلیل ارائه برنامه های مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی شهرت و محبوبیت جهانی پیدا کرده است، این موضوع برای دوره های کارشناسی به مراتب مهم تر است زیرا در کشورهایی مانند آلمان یا اتریش، اکثر دوره های کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می شوند، اما در هلند امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

امکان تحصیل ارشد مجدد بدون محدودیت سنی

دانشگاه های هلند امکان تغییر رشته را به دانشجویان بین المللی برای مقطع ارشد را میدهند، البته انتخاب رشته ارشد باید براساس رزومه کاری و تجربیات متقاضی باشد، و این کشور این الزام را ندارد که واحدها درسی گذرانده شده در مقطع کارشناسی را برای پذیرش ارزیابی نماید. پذیرش دانشگاه های هلند برای مقطع کارشناسی ارشد تا سن 50 سالگی در صورت داشتن رزومه علمی و کاری مناسب امکان پذیر است.

چرا کشور هلند را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

شرایط کار در هلند برای دانشجویان

دانشجویان بین المللی و ایرانی می توانند در حین تحصیل و همزمان با شرکت در کلاس های دانشگاه تا 16 ساعت در هفته مشغول به کار شوند، این محدودیت زمانی برای زمان تحصیل است و در تعطیلات دانشگاه دانشجویان اجازه کار به صورت نامحدود تا 40 ساعت در هفته را دارند و بعد از فارغ التحصیلی در هلند، دانشجو تا یکسال اجازه جستجوی کار در هلند را دارد و با پیدا کردن کار مناسب واجد شرایط دریافت ویزای کاری هلند میشود.

پذیرش از دانشگاه در زمان های مختلف

برخلاف سایر کشورهای اروپایی که زمان های پذیرش مشخصی دارند (یکبار یا دو بار در سال)، پذیرش دانشگاه های هلند متفاوت است و دانشجویان شرایط آسان تری برای اپلای دارند و در بازه زمانی های مختلفی می توانند برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها درخواست دهند.

ویزای تضمینی هلند برای دانشجو

در میان تمامی مقاصد مهاجرت تحصیلی که دانشجویان برای تحصیل باید درخواست ویزا دهند، هلند بالاترین شانس ویزای تحصیلی را دارد، دانشجویان با داشتن پذیرش از دانشگاه و ارائه مدارک لازم، بدون شک ویزای تحصیلی هلند را دریافت می کنند.

در بخش ابتدایی این مقاله به مزایای تحصیل در هلند برای مهاجرت تحصیلی اشاره کردیم، در ادامه نگاهی کلی به مدارک لازم برای تحصیل در هلند داریم:

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی از هلند چیست؟

  • پاسپورت
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
  • اصل و ترجمه ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • معرفی نامه (در صورت نیاز)
  • مدرک GRE/GMAT (در صورت نیاز)
  • تکمیل فرم درخواست

برای دانستن صفر تا 100 شرایط تحصیل در هلند می توانید به سایت موسسه اعزام دانشجو eustudy مراجعه نمایید، و اطلاعات جامع و دقیقی را برای مهاجرت تحصیلی به دست بیاورید، محتوای این مقاله برگرفته از این سایت می باشد.

دانشگاه های هلند چه آزمون زبانی را از دانشجویان بین المللی می پذیرند؟

هرچند شرایط تحصیل در هلند در مقایسه با بسیاری از کشورها آسان تر است، اما دانشگاه ها هلند برای مدرک زبان بسیار سخت گیر هستند، کمترین کشوری این چنین سخت گیری هایی برای مدرک زبان دارد. دانشگاه های هلند آزمون های پی تی ای، دولینگو، تافل هوم ادیشن را نمی پذیرند. دو آزمون آیلتس آکادمیک کاغذی و تافل iBT مورد قبول تمامی دانشگاه های هلند است و تعدادی از دانشگاه های این کشور آزمون آیلتس آکادمیک آنلاین را نیز می پذیرند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند با خانواده

هلند می تواند در میان بهترین کشورها برای مهاجرت به همراه خانواده با هدف تحصیل نباشد، زیرا به همسر و فرزند زیر 18 سال دانشجو اجازه ورود همزمان داده نمی شود . با فاصله کوتاهی از دانشجو می توانند به وی ملحق شوند. در کنار این موضوع اجازه کار به همسر دانشجو از بدو ورود داده نمی شود و تحت شرایط خاص واجد شرایط می شود. اگر مجرد هستید پیشنهاد ما برای شما این است که از مشاوره رایگان موسسه اعزام دانشجو eustudy برای مهاجرت به هلند استفاده نمایید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا