اخبار روزفناوری

قیمت پلی استیشن 5 در ژاپن 90 دلار افزایش یافت

قیمت پلی استیشن 5 در ژاپن 90 دلار افزایش یافت

در اطلاعیه ای که سونی در مورد هدف پلی استیشن 5 در ژاپن حتی گران تر می شود. =”_blank” rel=”noopener”>وبلاگ ژاپنی پلی استیشن. این افزایش قیمت پس از “محیط خارجی چالش برانگیز اخیر، از جمله نوسانات فعلی در وضعیت اقتصاد جهانی و تاثیری که بر تجارت ما خواهد داشت” صورت می گیرد.  با وضعیت فعلی مالی پلی استیشن در سراسر جهان، افزایش قیمت چندان تعجب آور نیست. با این حال، به طور کلی برای PlayStation 5 افزایش قیمت نسبتاً شدیدی است. صرف نظر از نسخه ای از کنسولی که مردم می خرند، اکنون باید 90 دلار اضافی به ین بپردازند.

برای کسانی که هنوز می‌خواهند پلی‌استیشن 5 دریافت کنند و در ژاپن زندگی کنند، اکنون زمان آن است، زیرا افزایش قیمت این کنسول از 2 سپتامبر اعمال می‌شود. نسخه دیسکی پلی‌استیشن 5 از تاریخ عرضه خواهد شد. 66,980 ین (~ ​​465 دلار) تا 79,980 ین (~ ​​550 دلار) که افزایش قابل توجهی است. برای نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 بهتر نیست، زیرا قیمت آن نسخه از 59980 ین (~417 دلار) به 72980 ین (~507) می رسد.

در مقایسه با کنسول‌های دیگر، پلی‌استیشن 5 تنها کنسولی است که در طول سال‌ها به هیچ‌وجه کاهش قیمت نداشته است، به جز کاهش زمانی که کنسول در فروش موقت است. حتی در این صورت، فروش اغلب اتفاق نمی‌افتد، بنابراین این که مردم واقعاً بتوانند کنسول را با قیمت معقول تهیه کنند، برای هیچ‌کدام کم نیست. در حالی که گفته می شود سونی با توجه به شرایط اقتصادی جهان در حال حاضر این کار را انجام می دهد، به احتمال زیاد با افزایش قیمت کنسول، این کار خیلی خوب پیش نخواهد رفت. اکنون در مقایسه با Xbox Series X|S یا Nintendo Switch که به طور قابل توجهی ارزان‌تر است، دسترسی به آن را برای مردم غیرقابل دسترس‌تر کرده است.

از زمان عرضه، پلی استیشن 5 به طور خاص شاهد افزایش قیمت های متعدد در ژاپن بوده است، به طوری که هم نسخه دیسک و هم نسخه دیجیتال افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند. از زمان عرضه این کنسول، هر دو نسخه در مقایسه با کشورهای دیگر که افزایش قیمت قابل توجهی نداشته اند، به ترتیب 210 دلار و 225 دلار افزایش قیمت داشته اند. با این حال، زمانی که کنسول برای اولین بار در ژاپن افزایش قیمت داشت، بریتانیا و اروپا افزایش قیمت را تجربه کردند. اینکه آیا در این دور هم همین اتفاق خواهد افتاد یا نه، باید دید.

با این حال، به همین جا ختم نمی شود. سونی همچنین تایید کرده است که لوازم جانبی پلی استیشن 5 نیز با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. برای مثال، کنترل‌کننده‌های بی‌سیم Dualsense و PlayStation VR2 همگی از 2 سپتامبر در ژاپن گران‌تر خواهند شد. این که آیا لوازم جانبی در سطح جهانی افزایش قیمت خواهند داشت تا زمانی که افزایش قیمت‌ها به طور رسمی در ژاپن اعمال شود، مشخص خواهد شد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا