ورزش

از نصیرشلال نباید انتظار معجزه داشته باشیم/ مردم را گمراه نکنیم

از نصیرشلال نباید انتظار معجزه داشته باشیم/ مردم را گمراه نکنیم

سعید محمدپور ملی‌پوش سابق تیم ملی وزنه‌برداری و دارنده مدال طلای المپیک لندن درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک پاریس گفت: انتظاری که همیشه از وزنه‌برداری به عنوان یکی از رشته‌های مدال آور ورزش ایران داشتیم در بازی‌های المپیک پاریس محقق نشد. درست است که داشته‌های ما در المپیک پاریس زیاد نبود اما انتظار داشتیم. علی داوودی توان کسب مدال داشت و خیلی خوب تلاش کرد اما در لحظه آخر مدال را از دست داد.

مصطفی جوادی نسبت به داوودی ضعیف کار کرد

وی گفت: هر دو وزنه‌برداران در المپیک پاریس بسیار تلاش کردند اما به نظرم مصطفی جوادی ضعیف کار کرد. من انتظار بیشتری از مصطفی داشتم چون سال گذشته با وجود اینکه تازه به وزن ۸۹ کیلوگرم آمده بود اما در مسابقات قهرمانی جهانی ریاض وزنه‌های خوبی بالای سر برد اما امسال توقعات را برآورده نکرد. به نظرم با گذشت یک سال حضور جوادی در این وزن، او باید پیشرفت بیشتری می‌کرد اما این اتفاق رخ نداد.

از نصیرشلال نباید انتظار معجزه داشته باشیم/ مردم را گمراه نکنیم

نباید از نواب انتظار معجزه داشته باشیم

دارنده مدال طلای المپیک لندن در مورد ابقای نواب نصیرشلال گفت: به نظرم اگر قرار باشد نقدی صورت بگیرد نباید از روی دشمنی و حب و بغض باشد، اگر هم قرار باشد تعریف و تمجیدی صورت بگیرد نباید صرفاً از روی رفاقت و دوستی باشد. به نظرم باید صحبت‌ها کاملاً منصفانه باشد. ما نمی‌توانستیم انتظار زیادی از وزنه‌برداران در المپیک پاریس داشته باشیم. نباید از نواب نصیرشلال در المپیک انتظار معجزه داشته باشیم که در واقعیت هم نمی‌توانست کاری انجام دهد.

داوودی با ارتقای رکورد المپیک توکیو، در پاریس به مدال نرسید

وی گفت: برخی می‌گویند علی داوودی در المپیک قبلی به مدال نقره رسید؛ به نظرم این حرف برای گمراه کردن مردم است چرا که در دوره قبلی خیلی از کشورها از جمله ارمنستان از حضور در المپیک محروم بودند و نمی‌توانستند در این بازی‌ها شرکت کنند. شرایط کرونا در المپیک قبل وجود داشت. در همین بازی‌های المپیک پاریس رکوردهایی که علی داوودی ثبت کرد از دوره قبلی در المپیک توکیو خیلی بیشتر بود اما نتوانست به مدال برسد. طبیعی است در این وضعیت شرایط فرق می‌کرد. ضمن اینکه دست کادر فنی هم بسته بود و به غیر از این دو ملی‌پوش کس دیگری را نمی‌توانستند اعزام کنند.

داوودی و جوادی تنها گزینه‌ها برای المپیک بودند

محمدپور عنوان کرد: متأسفانه وزنه‌برداری در این چند سال اخیر واقعاً نابود شده و برای تشکیل یک تیم جدید دست کادر فنی خیلی بسته بود. اعزام نوجوانان و جوانان به مسابقات و برگزاری اردوها انجام نمی‌شد به همین خاطر علاقمندان به وزنه‌برداری خیلی کم شد و کادر فنی به غیر از این دو عزیز کسی دیگر برای انتخاب نداشت. شرایط واقعاً سخت شده بود اما آن طور که من دورادور شنیدم این است که جوانان خوبی اضافه شدند و حالا باید دید در مسابقات جهانی ۲۰۲۵ چه نتایجی کسب می‌کند. به نظرم در آن مسابقات عیار تیم مشخص می‌شود و تمرینات خیلی نمی‌تواند مبنا باشد.

مسابقات جهانی ۲۰۲۵ معیار سنجش نواب خواهد بود

دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: رکوردهای که از ملی‌پوشان جوان در اردو ثبت شده نشان‌دهنده یک پیشرفت قابل قبول است. یک تیم جوان اضافه شده و رکوردهایشان به کسب مدال در رده بزرگسالان نزدیک شده و این عملکرد قابل قبول است. به نظرم معیار ما برای سنجش عملکرد نواب نصیرشلال باید مسابقات جهانی باشد. خوشبختانه من شنیدم ارتقای رکورد جوانان بسیار زیاد بوده و این خودش یک امیدواری زیادی به ما می‌دهد.

از نصیرشلال نباید انتظار معجزه داشته باشیم/ مردم را گمراه نکنیم

در گذشته انگیزه وزنه‌برداران از بین می‌رفت

ملی‌پوش سابق وزنه‌بردار ایران با بیان اینکه امیدوار است روند ارتقای رکورد جوانان ادامه دار باشد، عنوان کرد: امیدوارم این روند ادامه پیدا کرد و ما روزهای خوب وزنه‌برداری را دوباره ببینیم. در حال حاضر اردوی بانوان، جوانان و بزرگسالان به صورت مداوم در حال برگزاری است. با برخی وزنه‌برداران هم صحبت کردم کاملاً از شرایط راضی هستند. مسئولان فدراسیون هم برای حق و حقوق وزنه‌برداران می‌جنگند. این اردوهای مداوم باعث می‌شود ورزشکاران نوجوان و جوان انگیزه‌شان را از دست ندهند. در گذشته اردو برگزار اما تیم اعزام نمی‌شد، همین موضوع باعث شد ورزشکاران انگیزه خود را از دست بدهند. وزنه‌بردارانی هم که پشت سر این نفرات در شهرستان‌ها بودند کاملاً بی انگیزه می‌شدند.

سالن‌های وزنه‌برداری از شکل مخروبه درآمد

محمدپور گفت: برگزاری اردوها دوباره انگیزه را به وزنه‌برداری تزریق کرده و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. انگیزه مسئولان فدراسیون زیاد است و امیدوارم ادامه دار باشد. خیلی از سالن‌های وزنه‌برداری در شهرستان‌ها مجهز شده و از آن شکل مخروبه در آمده است. برخی تجهیزات وزنه‌برداری اضافه شده و گویا قرار است میل و صفحه هم اضافه شود که اگر این اتفاق رخ بدهد به نظرم شهرستان‌ها و تیم ملی بی‌نیاز می‌شود. البته که همیشه کم و کاستی وجود دارد و قطعاً در این تیم مدیریتی هم وجود دارد اما باید ببینم آیا کم و کاستی زیاد بوده یا خیر.

برخی صحبت‌ها مردم را نسبت به وزنه‌برداری گمراه می‌کند

وی اظهارداشت: خدا را شکر در این دوره مدیریتی، نکات مثبت خیلی زیاد است و اگر ضعفی وجود دارد اهالی پیشکسوتان وزنه‌برداری نظرشان را اعلام می‌کنند و مسئولان هم آن را با جان و دل می‌پذیرند. دلسوزان واقعی وزنه‌برداری باید به این رشته کمک کنند؛ نقد و کمک کردن خیلی خوب است، اما اگر بخواهیم از روی غرض‌ورزی و مشکلات شخصی تخریب کنیم قشنگ نیست و به وزنه‌برداری ضربه می‌زند. برخی افراد جامعه هم که تخصصی در این رشته ندارند و صرفاً به صورت عمومی مسائل را دنبال می‌کنند با صحبت‌های این افراد ممکن است گمراه شوند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا