پیامک

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

مکان های دیدنی اصفهان در طول شب دارای جلوه بسیار خاص و زیبایی منحصر به فردی می باشد. به طور کلی شبگردی در اصفهان از جمله تفریحات بسیار محبوب برای تمام افراد می باشد. اگر شما به شهر اصفهان سفر کرده اید و دوست دارید ببینید در طول شب به کجا بروید. یا اینکه می خواهید بدانید جاذبه های زیبای شهر اصفهان در طول شب چه مکان هایی هستند ادامه مقاله را مطالعه کنید.

ما در این مقاله از تالاب سعی کردیم برترین و بهترین مکان های دیدنی در اصفهان را برای شما معرفی کنیم. این مکان ها در طول شب بسیار زیبا هستند و رفتن به آنجا خالی از لطف نیست.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

سی و سه پل

سی و سه پل یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی اصفهان در شب می باشد. در شهر  اصفهان پل هایی وجود دارد که قصه هایی از دل تاریخ را در خود جای داده است. این پل بر روی بستر زاینده رود قرار دارد، به این پل سی و سه پل میگویند.

سی و سه پل مربوط به دوران صفویه می باشد و یک شاهکار بسیار جذاب در معماری ایران است. حدود ۴۰۰ سال است که این پل ساخته شده و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

به طور کلی گفته می شود که این پل دارای جذابیت ها و جاذبه های بسیار دیدنی در طول شب می باشد. سالانه افراد زیادی برای دیدن آن به اصفهان سفر می کنند. اصفهانی ها سی و سه پل را به عنوان نگین یک انگشتر بر روی اصفهان می دانند. آن ها ارزش زیادی برای این پل و این معماری خارق العاده قائل هستند.

در نزدیک های غروب این مکان بسیار شلوغ تبدیل می شود زیرا قدم زدن بر روی پل و دیدن غروب آفتاب از بالای پل دارای لذتی خارق العاده است. به علاوه تصاویری از زیبایی های ماندگاری را در ذهن شما ثبت می کند. معمولاً مردم اصفهان نیز در طول شب به سی و سه پل  می روند و همگی عاشق شبگردی در این مکان هستند.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

شهر رویاها

شهر رویاها یک از مکان های تفریحی شهر اصفهان در شب می باشد. این مرکز تفریحی حدود ۱۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد. شهر رویاها در شرق شهر اصفهان است و یکی از بزرگترین مراکز تفریحی کل کشور می باشد. در این مجموعه جاذبه های بسیار متنوع  برای تفریح قرار دارد.

کل مجموعه از دو قسمت فضای باز و سرپوشیده ساخته شده از افراد در هر رده سنی و با هر سلیقه ای و در هر فصلی می توانند از زیبایی های آن لذت ببرند. این ویژگی ها به همراه استفاده از پیشرفته ترین و مدرن ترین ابزار سرگرمی روز دنیا موجب شده است که شهر رویاها به یک مکان بسیار مناسب برای گردش دوستانه و خانوادگی تبدیل شود. معمولا همه افرادی که برای گذراندن اوقات خود به این مکان می روند بسیار راضی به خانه برمی گردند.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

محله جلفای اصفهان

یکی دیگر از مکان های توریستی و بسیار جذاب و دیدنی اصفهان در شب محله جلفای می باشد. این محله در بسیار مشهور است و با نام های جلفا یا جلفای شناخته می شود. این منطقه دارای بنا های تاریخی ارمنی است و کلیسای وانک در آن قرار دارد. این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای اصفهان می باشد و هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از سراسر ایران به خود جذب می کند. شما با رفتن به این محله کافه ها و رستوران های بسیار جذابی را می بینید که بسیار وسوسه برانگیز هستند.

علاوه بر این کلیساهای جذاب از تاریخی در این محله وجود دارد که می تواند یک شبگردی بسیار جذاب برای شما باشد. شب گردی در محله جلفای از آن دسته انتخاب هایی است که برای همیشه در ذهنتان باقی می ماند.

قدم زدن در این کوچه های سنگ فرش و بازدید از نماهای متفاوتی که در این کوچه قرار دارد بسیار زیبا است. همچنین می تواند حسابی شب شما را زیبا کند. جلفا نام یک شهر کهن در کنار رود ارس می باشد، که برای نامگذاری این محله مورد استفاده قرار داده شده است.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

کوه صفه اصفهان

کوه صفه یکی از جذاب ترین و زیباترین مکان های اصفهان در شب می باشد. اگر از شلوغی های اصفهان خسته شده اید می توانید به این کوه بروید. این کوه از مسیر بلوار شهدای صفه بور می کند و یک تفرجگاه بسیار ناب و جذاب است.

مردم این تفرجگاه را با عنوان کوه صفه می شناسند. اما به طور کلی می توان گفت که صفحه یک کوه ۲۲۴۱ متری است که جزو رشته کوه زاگرس است. این کوه در جنوب اصفهان قرار دارد. اما تفرجگاه آن دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی بوده و در طول شب افراد زیادی برای گذراندن اوقات به آنجا می روند. این مکان دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی است و برای ورزش هایی مانند پیاده روی، سنگنوردی و صخره نوردی بسیار مناسب می باشند.

امکاناتی که در این تفرجگاه وجود دارد محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارد و مردم خود اصفهان و سایر شب نوردی و صخره نوردی بسیار مناسب می باشد. امکاناتی که در این تفرجگاه وجود دارد محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارد و مردم خود اصفهان و سایر شهرها در طول شب به این تفرجگاه می روند.

نورپردازی های بسیار جذابی که برای این تفرجگاه به کار رفته است. بسیار چشم نواز و دیدنی می باشد و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

میدان عتیق

میدان عتیق یکی دیگر از مکان های جذاب و دیدنی شهر اصفهان در طول شب میدان عتیق می باشد. مردم اصفهان میدان عتیق را با نام های میدان کهنه یا سبزه نیز می شناسند. امروزه به آن میدان امام علی نیز گفته می شود این میدان یک جاذبه تاریخی بسیار جذاب در مرکز اصفهان می باشد چهار طرف این میدان میدان اصلی جلوخان مسجد جامع زیرگذرها پارکینگ ها و مجتمع خریدهای بسیاری قرار دارند. این میدان از یک طرف به مسجد جامع و بنای هارونی متصل می شود و از طرف دیگر به مدارس و کاروانسرای کاسه گران بازار بزرگ اصفهان منتهی می شود.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

باغ گل های اصفهان

اگر به شهر اصفهان سفر کرده اید حتماً به شما پیشنهاد می شود به باغ گل های آن بروید. باغ گل ها یکی از مکان های جذاب و دیدنی اصفهان در شب می باشد. باغ گل ها یکی از جدیدترین جاذبه هایی است که به تازگی در اصفهان ساخته شده است.

این باغ در ساحل زاینده رود و در دهه ۷۰ ساخته شده است. همچنین توانسته با وجود جدید بودن در قلب گردشگرانی که برای دیدن اماکن تاریخی و قدیمی این به اصفهان می آیند جای خود را باز کند. این باغ دارای مکان های تفریحی فرهنگی آموزشی و پژوهشی می باشد به همین دلیل است که توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

همچنین در میان مردم اصفهان دارای محبوبیت بسیاری باشد. به کار بردن عناصر معماری سنتی در بناهای باغ نیز موجب شده که بسیار زیبا به نظر برسد و جلوه چشم نواز ایجاد کند.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

پل خواجو

یکی دیگر از بهترین و خاص ترین مکان های دیدنی اصفهان در شب پل خواجو می باشد. این پل نیز بر روی زاینده رود قرار گرفته است. اصفهان دارای پل های مختلفی می باشد که پل خواجو از زیباترین پل های آن است. این پل در قسمت شرقی سی و سه پل قرار گرفته است و دارای معماری چشم نوازی می باشد و بر روی آن نقاشی های بسیار زیبایی کشیده شده است.

قسمت میانی پل نیز حالت نگین درخشانی دارد و زیبایی منحصر به فردی را از خود به نمایش می گذارد. این پل بر روی خرابه های پل حسن بیک ساخته شده است. پل حسن بیگ مربوط به دوره تیموری می باشد و در دوره شاه عباس دوم صفوی بار دیگر بازسازی شده است. در ساختار پل خواجو معماری های بسیار زیبایی به کار برده شده و برای تزیین آن از کاشی کاری خارق العادهای استفاده شده است.

تزیینات و کاشی کاری های آن موجب شده اند که به یکی از زیباترین پل های اصفهان تبدیل شود. همچنین در طول شب با روشن کردن نورهایی که در آن به کار برده شده است، دارای جلوه بسیار زیبایی می باشد. به دلیل وجود این نورها و چشم انداز بسیار زیبایی که دارد که طرفداران بسیار زیادی را برای شب گردی به خود جذب نموده است. ورودی بازدید این پل رایگان می باشد.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله یکی از مکان های دیدنی اصفهان در شب می باشد که حتماً به شما پیشنهاد می شود از آن دیدن کنید. اگر به اصفهان سفر کرده اید و وقت بسیار کمی در اختیار دارید به شما پیشنهاد می شود مسجد شیخ لطف الله را در اولویت های خود قرار دهید. مسجد شیخ لطف الله دارای یک معماری بسیار عالی کاشی کاری و رنگ آمیزی بسیار جذابی می باشد. شما با دیدن از این مکان می توانید به اشای یک نبوغ در معماری و کاشیکاری بپردازید.

علاوه بر این بهترین جلوه های هنری دوره صفوی را نیز ببینید. این مسجد در طول شب دارای زیبایی های بسیار بی شماری می باشد و یکی از بهترین جلوه های هنری استان اصفهان است. این بنا در طول قرن هاست که جز باشکوه ترین بناهای کل ایران به شمار می رود. مسجد شیخ لطف الله در قسمت شرقی میدان نقش جهان قرار دارد و دقیقاً مقابل عمارت عالی قاپو می باشد. نورپردازی های جذاب این مسجد توانسته زیبایی بسیار  خارق العاده ای برای آن به وجود آورد.

دیدنی ترین مکان های اصفهان در شب

خیابان چهارباغ اصفهان

خیابان چهارباغ اصفهان تنها یک خیابان نیست. بلکه مجموعه ای از خیابان های تاریخی چهارباغ بالا، چهارباغ صفوی، چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و چهارباغ خواجو می باشد. این منطقه  مهم ترین و اصلی ترین خیابان های شهر اصفهان بوده و به زمان شاه عباس اول مربوط می شود. این خیابان در طول شب دارای چشم انداز بسیار زیبایی است و یکی از مکان های دیدنی اصفهان در شب می باشد.

شما در هر چهار فصل می توانید به این خیابان بروید و پیاده روی کنید. پیاده روی در این خیابان تجربه بسیار جذاب خاطره انگیز و نوستالژیک می باشد. در دوران رضا شاه این خیابان امتداد پیدا کرد و امروزه حد فاصل چهار راه تختی تا دروازه دولت را پوشش می دهد.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا