اخبار روزاقتصاد

ویتالیک بوترین حقوق 139 هزار دلاری را در میان صحبت‌های مربوط به هزینه EF فاش کرد

ویتالیک بوترین حقوق 139 هزار دلاری را در میان صحبت‌های مربوط به هزینه EF فاش کرد

هنگامی که توجه به مخارج بنیاد اتریوم جلب شد، ویتالیک بوترین حقوق سالانه خود را به اشتراک گذاشت و به گزارش آتی در مورد فعالیت های این سازمان اشاره کرد.

ویتالیک بوترین به کاربران در X گفت که سالانه حدود 139000 دلار درآمد دارد. عضو بنیاد اتریوم (ETH). علی‌رغم دارایی‌های قابل‌توجه ETH که تا ژوئن 2024 تقریباً 1 میلیارد دلار ارزش داشت، خالق اتریوم از حدود سال 2018 تاکنون توکن‌های اتر را برای منافع شخصی نفروخته است.

افشای عمومی بوترین در میان بحث‌های رسانه‌های اجتماعی درباره نحوه تخصیص منابع توسط بنیاد اتریوم صورت گرفت. بسیاری از سهامداران در مورد هزینه های گاز جمع آوری شده توسط سازمان غیرانتفاعی که برای پیشرفت اکوسیستم عمومی ETH اختصاص یافته است، سؤالاتی را مطرح کردند.

در پاسخ، بوترین و جاش استارک یکی از اعضای EF پیش نمایشی از اولویت های بنیاد ارائه کردند. آنها اشاره کردند که گزارش کامل قبل از Devcon SEA، یک رویداد چهار روزه که برای نوامبر در بانکوک، تایلند برنامه ریزی شده است، در دسترس خواهد بود.

طبق داده های اولیه، 36.5 درصد از منابع بنیاد اتریوم در سال 2023 بر روی حمایت از “موسسات جدید” متمرکز شده است. در سال 2022، همین دسته 23.8 درصد از بودجه EF را به خود اختصاص داد که نشان دهنده افزایش حمایت از ابتکارات مجاور اتریوم است.

Buterin توضیح داد که این دسته شامل کمک‌های مالی به سازمان‌هایی مانند Nomic Foundation، مرکز تحقیقات غیرمتمرکز، ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل لایه ۲ L2Beat، بنیاد 0xPARC، و سایر نهادهایی است که برای حمایت از چشم‌انداز بلندمدت اتریوم طراحی شده‌اند.

دومین تخصیص بزرگ مربوط به تحقیق و توسعه لایه 1 بود که آزمایشات روی زنجیره و ارتقاء شبکه اصلی اتریوم مانند Dencun را پوشش می دهد به روز رسانی در اوایل سال جاری. استارک همچنین اشاره کرد که EF چندین کمک مالی به تیم های داخلی مانند Geth و پرداخت بیش از 11.4 میلیون دلار به تیم های خارجی در سه ماهه اول 2024.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا