اخبار روز

ضرورت ساماندهی استقرار جمعیت در حریم رودخانه و سد نمرود

ضرورت ساماندهی استقرار جمعیت در حریم رودخانه و سد نمرود

۲۰:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

علیرضا فخاری استاندار تهران عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در بالا دست سد نمرود ظرفیت مناسب برای استقرار جمعیت ایجاد شده است که در این راستا براساس ضوابط اختیار انتخاب به مردم داده شده است.

وی اضافه کرد: در ساختار جدید فرصت جدید برای سکونت مردم در روستای سله بن فراهم بشود و وضعیت آبگیری سد نمرود افزایش پیدا کند.

استاندار تهران با تصریح بر اینکه در مسیر انتقال آب برداشت‌های غیر مجاز صورت می‌پذیرد تاکید کرد: امور آب فیروزکوه باید نظارت لازم را برای پیشگیری و ممانعت از برداشت غیر مجاز آب اعمال کند.

وی همچنین گفت: از حوزه گرمسار هم باید کنترل لازم بر نوع، میزان و چگونگی مصرف داشته باشند و تا از این بحران حوزه آب به دلیل رویه‌های نامنظم و ناموجه گذر کنیم و با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی شود.

فخاری ابراز امیدوار کرد که برآیند تلاش عمرانی مسئولان و نیز پیگیری مردم به تحقق ظرفیت‌های رشد و رفاه فیروزکوه و مناطق همجوار منجر شود.

گفت: ساماندهی سهمیه آب از حبله رود و به ویژه سد نمرود در مراحل پایانی است، حقابه‌ای که در منطقه داریم برای اهالی فیروز کوه و تا پایین دست منطقه گرمسار در استان سمنان به عنوان آب شرب استفاده می‌کنند ۳۰۰ لیتر در ثانیه تعیین شده است.

وی با ذکر اینکه همزمان با هفته دولت ۷۱۴ طرح عمرانی به ارزش ۳۲۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه در استان تهران به بهره برداری می‌رسد خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۶۰ پروژه در شهرستان فیروزکوه افتتاح می‌شود و یک طرح نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی از تلاش مسئولان شهرستان فیروزکوه برای رفع نیازمند‌های مردم به خصوص در حوزه‌های مختلف بهداشتی، عمرانی، درمانی و آب قدردانی کرد.

استاندار تهران ادامه داد: اجرای پل در محدوده شهر ارجمند و سایر طرح‌هایی که در حوزه آب بود مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا