اقتصاد

کمک سازمان بورس به تدریس سواد مالی برای گروه‌های مختلف سنی

کمک سازمان بورس به تدریس سواد مالی برای گروه‌های مختلف سنی

به گزارش برنا، محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در مراسم اختتامیه پنجمین دوره المپیاد اقتصاد، مدیریت و حکمرانی و تجلیل از مدال آوران با تاکید به اینکه فاکتور مهم برای موفقیت در کشور، داشتن پشتکار، دلسوزی، مداومت و روحیه خستگی ناپذیر است، گفت: مسائل بسیاری در کشور و اقتصاد وجود دارد که نیازمند پشتکار و پیگیری بسیار از سوی دانش آموختگانی است که امروز توانسته اند در المپیاد اقتصاد، مدیریت و حکمرانی حائز مقام شوند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران هنوز با مفاهیمی چون قیمت‌گذاری دستوری و عدم سرمایه گذاری مناسب و به موقع مواجه است، گفت: تشخیص به موقع خلاهای موجود در اقتصاد امری ضروری است. لذا سازمان بورس در حال کمک به تدریس سواد مالی برای گروه های مختلف سنی است تا در آینده شاهد حل مسائل مختلف اقتصادی از سوی این دانش آموختگان باشیم.

سلیمی زاده بر لزوم پیگیری، استمرار، مداومت و انگیزه بالا در این مسیر تاکید کرد و افزود: ضروری است دانش آموزان سراغ رشته هایی تحصیلی چون مالی و اقتصادی بروند تا بتوانند آینده کشور را به سمت شکوفایی و حل مسائل اقتصادی پیش ببرند.

تکلیف بزرگ کشور برای منتخبان حوزه اقتصاد، مدیریت و حکمرانی

در ادامه این مراسم، مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی های استراتژیک، خطاب به دانش آموختگانی که در پنجمین المپیاد اقتصاد، مدیریت و حکمرانی حائز رتبه و کسب مدال نقره و برنز شده اند، گفت: امروز پشت فرمان مهمترین مسائل کشور نشسته اید، این المپیاد فرصتی است که جمعی از دانش آموختگان با استعداد قرار است مسیر آینده کشور و همچنین مسیر زندگی خود را تعیین و آن را هموارتر کنند.

وی تاکید کرد: کشور در انتظار درخشیدن دانش آموختگانی است که مسائل مهم اقتصاد کشور را حل و گشودن گره‌های آن است.

زمانیان ادامه داد: امروز شما منتخبان حوزه اقتصاد، مدیریت و حکمرانی هستید و کشور تکلیف بزرگی را به دوش شما قرار داده است که امیدواریم با توان و ایده‌های خلاق شما کشور را به سمت سربلندی و پیشرفت پیش ببرید.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک تاکید کرد: دانش آموختگان این عرصه طلایه داران و پیشکسوتان حوزه المپیاد اقتصاد، مدیریت و حکمرانی هستید و رسالت بزرگی بر دوش دارید تا آینده امیدآفرینی را برای نسل های اینده ایجاد کنید.

تشکیل نهاد توسعه برای استعدادهای درخشان

در این مراسم، احسان چیت ساز، رئیس کمیته علمی المپیادهای اقتصاد و مدیریت و همچنین عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه امسال برای نخستین بار موفق به دریافت مدال نقره جهانی و مدال برنز شده‌ایم، گفت: این موفقیت مرهون تلاش و همت دانش آموختگانی است که با توانمندی بسیار توانستند این مدال‌ها را برای کشور در حوزه اقتصاد، مدیریت و حکمرانی کسب کنند.

وی تاکید کرد: موفقیت کشور در گرو داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهایی است که جزو منابع ارزشمند محسوب می شوند.

این استاد دانشگاه گفت: باید نهادی برای پرورش استعدادهای درخشان در حوزه اقتصاد و مدیریت تشکیل دهیم که مسیر آنها صنعتی سازی کشور بوده و دانش نظری را با تجربیات عملی گره بزنند.

چیت ساز اعلام کرد: به طور قطع، از ظرفیت‌های موجود برای المپیادهای بین المللی درحوزه‌های مختلف بهره مند خواهیم شد. تلاش این است که ظرفیت المپیاد را برای همه دانش آموزان سراسر کشور فراهم کنیم تا همه از عدالت آموزش بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: از سال آینده برای کسانی که موفق به کسب مدال طلا شوند شامل تسهیلات ویژه خواهند شد تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

تقدیر از برگزیدگان

در این مراسم از برگزیدگان مدال های طلا، نقره و برنز تقدیر به عمل آمد به این صورت که برای سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ نفر موفق به کسب مدال طلا، ۱۵ نفر مدال نقره و ۱۶ نفر مدال برنز شده بودند که امروز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

یادآور می شود؛ تعداد ۵ نفر از تیم مدال آوران طلا به مسابقات جهانی اعزام شده بودند که از مجموع ۵ نفر اعزامی، یک نفر مدال نقره و یک نفر هم موفق به کسب مدال برنز شد.

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا