اخبار روزفناوری

شایعه شده است که A18 و A18 Pro اپل با کاهش حجم حافظه پنهان از بین می‌روند، هر دو SoC گفته می‌شود که CPU Cluster یکسان دارند، اما هسته‌های GPU متفاوت

شایعه شده است که A18 و A18 Pro اپل با کاهش حجم حافظه پنهان از بین می‌روند، هر دو SoC گفته می‌شود که CPU Cluster یکسان دارند، اما هسته‌های GPU متفاوت

رویداد iPhone 16 ‘It’s Glowtime’ روز گذشته توسط اپل معرفی شد، این تنها به این معنی است که هجوم شایعات پیرامون خط تولید آتی این شرکت قبل از رونمایی رسمی وجود خواهد داشت. آخرین مورد حول محور A18 و A18 Pro می‌چرخد، با یکی از راهنمایی‌کنندگان اشاره می‌کند که هر دو SoC دارای قالب‌های مستقل هستند و اندازه حافظه پنهان برای صرفه‌جویی در فضا کاهش می‌یابد. علاوه بر این، او خاطرنشان می‌کند که هر دو چیپ‌ست پیکربندی CPU یکسانی دارند، اما تعداد هسته‌های GPU متفاوت خواهد بود.

گفته می شود A18 استاندارد دارای یک پردازنده گرافیکی 5 هسته ای است، در حالی که شایعه شده است که A18 Pro با پردازنده گرافیکی 6 هسته ای مانند نسل قبلی A17 Pro

اطلاعات جدید توسط Weibo tipster Fixed focus digital، با اسکرین شات مربوطه توسط آشنای دوستانه ما ارسال شده است @faridofanani96 در X. در حالی که شایعه قبلی بیان می کرد که هر دو A18 و A18 Pro دارای حافظه پنهان بزرگتری برای با یک موتور عصبی بزرگتر برای اجرای یکپارچه Apple Intelligence روی دستگاه، آخرین مورد ادعا می کند که ناحیه تراشه با کوچک کردن اندازه حافظه پنهان حفظ می شود. .

همچنین، از آنجایی که گفته می‌شود هر دو چیپ‌ست قالب‌های مستقلی هستند، به این معنی است که اپل از هیچ تکنیک binning برای A18 Pro استفاده نکرده است، که شنیدن آن عجیب است، زیرا تقریباً هر شرکتی از این روش برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زیادی استفاده می‌کند. با این حال، زمانی که او توجه ما را به تعداد هسته‌های CPU و GPU معطوف کرد، اشاره شد که A18 و A18 Pro دارای یک کلاستر «2 + 4» با دو هسته عملکرد و چهار هسته با کارایی انرژی هستند.

مشخص نیست که آیا این هسته‌ها معماری یا سرعت ساعت مشابهی دارند یا خیر، اما این مقایسه برای زمان دیگری خواهد بود. تفاوت بین این دو در تعداد هسته‌های گرافیکی خواهد بود، که گفته می‌شود نسخه استاندارد دارای 5 هسته است، در حالی که نسخه انحصاری آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس یک قطعه 6 هسته‌ای خواهد بود. برای یادآوری، A15 Bionic اپل برای خانواده آیفون 13 نیز دارای هسته‌های گرافیکی متفاوتی بود، بنابراین این عمل غیرعادی نیست.

آنچه غیرعادی است، ادعاهایی است که اپل برای حفظ فضا، فضای کش را کاهش می دهد و A18 و A18 Pro قالب های مستقلی هستند. حتی در تاپیک X، بحث کوچکی در جریان است و افراد نسبت به این اطلاعات تردید دارند، بنابراین مانند همیشه، توصیه می‌کنیم این شایعه را با کمی نمک درمان کنید و در روزهای آینده با به‌روزرسانی‌های بیشتری بازخواهیم گشت.

منبع خبر: دیجیتال فوکوس ثابت

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا