ورزش

با این وضعیت استقلال در آسیا زنگ تفریح می‌شود/ دو امتیاز مفت از دست دادیم/ آقای سمیعی! این مهاجم کجاست؟

با این وضعیت استقلال در آسیا زنگ تفریح می‌شود/ دو امتیاز مفت از دست دادیم/ آقای سمیعی! این مهاجم کجاست؟

شاهین خیری بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و ملوان در چهارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر بیست و چهارم و تعویض‌های تیم استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار تیم‌های استقلال و ملوان بندر انزلی در شهر قزوین را چطور دیدید؟

به نظرم استقلال خیلی راحت می‌توانست این بازی را برنده شود. وقتی یک تیم مثل استقلال می‌تواند بارها و بارها به درون محوطه ۱۸ قدم حریف نفوذ کند و تا نزدیکی دروازه برود باید بتواند گلزنی کند اما استقلال هر دو بار گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی زد که این برای تیمی مثل استقلال که قرار است تا چند وقت دیگر در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا با تیم‌های گردن کلفت منطقه از جمله الهلال و النصر عربستان دیدار کند اصلاً خوب نیست. این استقلال در لیگ نخبگان زنگ تفریح می‌شود در حالی که توانایی برنده شدن روبروی همه آنها را دارد البته اگر درست هدایت شود. از همه مهمتر اینکه استقلال باید تمام کننده داشته باشد وگرنه زحمات کل نفرات تیم به راحتی جلوی دروازه به هدر می‌رود.

می دانید که به دلیل مشکلات بلانکو استقلال فعلاً با آرمان رمضانی به عنوان تمام کننده در مسابقات حضور پیدا می‌کند؟

آرمان رمضانی اصلاً نمی‌تواند به عنوان یک مهاجم نوک و تمام کننده برای ۹۰ دقیقه در خدمت تیم استقلال باشد. او قطعاً بازیکن خوبی است اما بیشتر از هر چیز یک تعویض شونده خوب است. بارها در طول این مدت که آرمان رمضانی از پرسپولیس به استقلال آمده شاهد بوده‌ایم که او در دقایق نیمه دوم وقتی به میدان آمده علاوه بر اینکه توانسته حریف را غافل‌گیری کند گل‌های حساسی هم به ثمر رسانده که اغلب آنها به درد استقلال خورده و سه امتیازی هم بوده‌اند اما این بازیکن که البته در هفته اول هم برای استقلال گل زنی کرد مهاجمی نیست که همیشه در محوطه جریمه بتواند از موقعیت‌های ۴۰ درصد گل ۱۰۰درصد بسازد.

این مشکل از کجا نشأت گرفته است؟

قطعاً این موضوع به مدیریت باشگاه برمی‌گردد وقتی آقای فرشید سمیعی نتوانسته قرارداد گوستاوو بلانکو را ثبت کند تیم استقلال یک مهاجم نوک و تمام کننده تمام عیار ندارد. عجیب است که تیم استقلال با وجود این همه خریدی که انجام داده و قراردادهایی که توانسته ثبت کنه و اجازه حضور بازیکنان در لیگ برتر بیست و چهارم را بگیرد چطور نتوانسته بازیکنی که فصل قبل برای استقلال بیش از یک نیم فصل به میدان رفته را دوباره به میدان بیاورد. قطعاً کادر مدیریتی باشگاه باید در این باره به هواداران پاسخ بدهد.

نظرتان در رابطه با کل بازی و شرایط استقلال در این دیدار چیست؟

همانطور که گفتم استقلال در میانه زمین تیمی نبود که بتواند کنترل بازی را در اختیار بگیرد. متاسفانه آرش رضاوند از روزهای اوجش به دور است و نمی‌تواند به عنوان یک هافبک بازی‌ساز و یا هافبک طراح در خدمت استقلال باشد ما از این بازیکن توقع زیادی داریم که متاسفانه او نمی‌تواند در میانه زمین آن را برآورده کند. فکر می کنم با چند بازی نیمکت نشینی این وضعیت تمام می شود. قطعاً آرش رضاوند وقتی از منطقه هافبک بیرون رفت و بازیکن خارجی استقلال آمد خودش هم متوجه شد که روند حرکتی تیم استقلال تا چه اندازه بهتر شد. هم اندونگ و هم کاکوتا که از اواسط نیمه دوم به میدان آمدند روند حرکتی تیم استقلال را تغییر دادند و دیدیم که از آن به بعد چقدر موقعیت برای آرمان رمضانی به وجود آمد که متاسفانه آنها را هم از دست دادیم چنین شرایطی برای تیم استقلال اصلاً خوب نیست ما باید بتوانیم از این دو بازیکن خارجی بیشتر استفاده کنیم.

فکر می‌کنید دلیل نیمکت نشینی این دو بازیکن خارجی چه بود؟

قطعاً این‌ها را سرمربی تیم می‌داند و درباره آنها باید پاسخگو باشد. ما وقتی بازیکن خارجی می‌آوریم یعنی به آنها ایمان داریم و قرار است به آنها دلار بدهیم وقتی قرار است اینقدر برای آنها هزینه کنیم پس باید از لحظه لحظه بودن آنها در تیم استفاده کنیم.

با این وضعیت استقلال در آسیا زنگ تفریح می‌شود/ دو امتیاز مفت از دست دادیم/ آقای سمیعی! این مهاجم کجاست؟

در هفته‌ای که پرسپولیس مساوی کرد این تساوی چقدر به ضرر استقلال شد؟

ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم. نباید چنین روزهایی را از دست بدهیم. وقتی به هر دلیلی پرسپولیس یک بازی سنگین در پیش دارد و ممکن است مساوی کند ما باید در همان هفته قطعاً برویم و برنده شویم.

بازی بعدی استقلال مقابل استقلال خوزستان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

ای کاش استقلال می‌توانست بازی مقابل ملوان را برنده شود تا با شرایط بهتری به دیدار مقابل تیم استقلال خوزستان می‌رفت. الان انصافاً استقلال هیچ کم و کسری ندارد. مشخصا پول بازیکنان به موقع پرداخت شده و از نظر بازیکن هم هر کسی را که کادر فنی خواسته جذب شده‌اند. اردوی خارج از کشور و بازی‌های تدارکاتی هم که به اندازه کافی داشتیم الان فقط ما باید برنده شویم این استقلال با این شرایط بدنی خوب یک کوچینگ خیلی خوب لازم دارد تا بتواند در میدان مسابقه از داشته‌هایش نهایت استفاده را ببرد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا