اقتصاد

دادستان فرانسوی پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام را به همدستی در استثمار کودکان و قاچاق مواد مخدر متهم کرد.

دادستان فرانسوی پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام را به همدستی در استثمار کودکان و قاچاق مواد مخدر متهم کرد.

مقامات فرانسوی اتهامات علیه بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام پاول دوروف را افشا کرده اند. در 24 اوت در فرودگاه لو بورژه در نزدیکی پاریس دستگیر شد.

دوروف با مجموعه اتهامات سنگین، از جمله همدستی در استثمار کودکان، قاچاق مواد مخدر، و سایر فعالیت های مجرمانه سازمان یافته، که تشدید قابل توجهی را نشان می دهد. در تحقیقات قضایی که توجه بین المللی را به خود جلب کرده است. لیست کامل اتهامات شامل موارد زیر است:

  • راه اندازی یک پلتفرم آنلاین برای تسهیل تراکنش های غیرقانونی در یک گروه سازمان یافته
  • خودداری از ارائه اطلاعات درخواستی و اسناد لازم برای شنود قانونی
  • در اختیار داشتن و توزیع پورنوگرافی کودکان در یک گروه سازمان یافته
  • مشارکت در قاچاق مواد مخدر
  • تهیه ابزار و داده ها برای دسترسی غیرقانونی به سیستم های پردازش خودکار داده
  • <کلاهبرداری سازمان یافته

  • انجمن مجرمانه برای ارتکاب جرایم مستوجب پنج سال یا بیشتر حبس
  • پولشویی مرتبط با جرایم سازمان یافته
  • ارائه خدمات رمزنگاری بدون گواهینامه مناسب
  • واردات ابزارهای رمزنگاری بدون اعلام قبلی

تحقیقات که در 8 ژوئیه آغاز شد، توسط واحد مبارزه با جرایم سایبری (JUNALCO) دفتر دادستانی پاریس هدایت می‌شود. این یک فرد ناشناس را هدف قرار می دهد و دوروف را به استفاده از تلگرام به عنوان یک پلت فرم برای تسهیل تراکنش های غیرقانونی، داشتن و توزیع هرزه نگاری کودکان و مشارکت در قاچاق مواد مخدر متهم می کند.

اتهامات اضافی شامل ممانعت از اجرای قانون با امتناع از ارائه اطلاعات مهم است. برای انجام شنودهای قانونی ضروری است، اتهامی که با توجه به سابقه مقاومت تلگرام در برابر نظارت دولتی، به ویژه مورد مناقشه بوده است.

در بازداشت

طبق بیانیه مطبوعاتی، دوروف در حال حاضر در بازداشت پلیس تحت چارچوب قانونی حاکم بر جرایم سازمان یافته نگهداری می شود ، که اجازه بازداشت او تا 28 اوت را می دهد.

این بازداشت یکی از پرحاشیه ترین اقدامات قانونی انجام شده علیه یک مدیر اجرایی یک شرکت فناوری در سال های اخیر است و سؤالاتی را در مورد نقش اجتماعی ایجاد کرده است. پلتفرم‌های رسانه‌ای در تعدیل محتوا و همکاری با مجریان قانون.

تلگرام، یک برنامه پیام‌رسان با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، مدت‌هاست که به دلیل رویکرد غیرمستقیم خود در تعدیل محتوا مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که این پلتفرم اعلام کرده است که کانال‌های درگیر در فعالیت‌های غیرقانونی مانند بهره‌کشی از کودکان را حذف می‌کند، منتقدان استدلال می‌کنند که تلاش‌های تلگرام ناکافی بوده است.

تلگرام در بیانیه‌ای در X به این اتهامات پاسخ داد و تاکید کرد که از این موضوع پیروی می‌کند. با قوانین اتحادیه اروپا و رد این اتهامات به عنوان بی اساس. این شرکت تاکید کرد که دوروف “چیزی برای پنهان کردن” ندارد و از این تصور که پلتفرم یا موسس آن باید به دلیل سوء استفاده از محصولش توسط عناصر بد پاسخگو باشد، انتقاد کرد.

انگیزه های سیاسی؟

<امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، به جنجال های پیرامون دستگیری دوروف پرداخت و اظهار داشت که این یک اقدام کاملا قانونی بوده و تحت تأثیر انگیزه های سیاسی قرار نگرفته است.

ماکرون اوایل روز در یک پست رسانه اجتماعی گفت:

>

«دستگیری رئیس تلگرام در خاک فرانسه در چارچوب تحقیقات قضایی در حال انجام است. این به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نبود.

علی‌رغم این اطمینان‌ها، این دستگیری موجی از انتقادات را از سوی چهره‌هایی مانند افشاگر ادوارد اسنودن و غول فناوری الون ماسک، که این موضوع را محکوم کرده اند این حرکت به عنوان یک حمله به آزادی بیان است. رابرت اف کندی نیز در حمایت از دوروف توییت کرد و بر اهمیت حمایت از چنین حقوق اولیه بشری تاکید کرد.< /p>

دستگیری دوروف همچنین واکنش‌هایی را از درون جامعه فناوری برانگیخت، جایی که تعهد او به حفظ حریم خصوصی و آزادی بیان هم مورد حمایت و هم انتقاد قرار گرفته است. منتقدان استدلال می‌کنند که عدم همکاری تلگرام با دولت‌های سراسر جهان باعث شده است که فعالیت‌های مجرمانه، از تروریسم گرفته تا کلاهبرداری‌های مالی، در این پلتفرم شکوفا شود.

دوروف، که اولین بار به عنوان بنیان‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه به شهرت رسید. پلتفرم رسانه ای VK، سابقه سرپیچی از فشار دولت را دارد. او اخیراً در مصاحبه‌ای به تاکر کارلسون گفت که اساساً پس از امتناع از انجام تلاش‌های دولت برای دسترسی و نظارت بر داده‌های کاربران، اساساً مجبور به فروش VK و «تبعید» از روسیه شده است.

او تلگرام را در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان تأسیس کرد. یک پلتفرم متعهد به آزادی بیان و حریم خصوصی. با این حال، اعتدال حداقلی این پلتفرم انتقاداتی را برانگیخته است و کارشناسان خاطرنشان می کنند که این پلتفرم به پناهگاهی برای افراط گرایان، کلاهبرداران و سایر بازیگران غیرقانونی تبدیل شده است.

در این مقاله ذکر شده است
آخرین آلفا گزارش بازار

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا