اقتصاد

آبرا موافقت می کند که با SEC در مورد فروش اوراق بهادار ثبت نشده تسویه حساب کند

آبرا موافقت می کند که با SEC در مورد فروش اوراق بهادار ثبت نشده تسویه حساب کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پرونده کرده است اتهامات وارده علیه شرکت وام دهنده رمزنگاری Abra به دلیل عدم ثبت آن محصول وام دهی دارایی های رمزنگاری، Abra Earn.

علاوه بر این، تنظیم کننده همچنین اتهامات تسویه شده ای را علیه Plutus Lending LLC، مالک آبرا، به دلیل فعالیت به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری ثبت نشده مطرح کرد.

Stacy Bogert، Associate. مدیر بخش اجرای SEC، اظهار داشت:

“همانطور که گفته می شود، آبرا نزدیک به نیم میلیارد دلار اوراق بهادار را به سرمایه گذاران آمریکایی فروخته است، بدون اینکه قوانین ثبت را رعایت کند که برای اطمینان از آن اطمینان حاصل شود. سرمایه‌گذاران اطلاعات کافی و دقیقی برای تصمیم‌گیری آگاهانه قبل از سرمایه‌گذاری دارند.”

Abra ارائه Abra Earn را در ایالات متحده در جولای 2020 آغاز کرد. این برنامه به سرمایه‌گذاران اجازه می‌داد تا دارایی‌های رمزنگاری شده را در ازای دریافت وام بدهند. نرخ بهره متغیر است و به حدود 600 میلیون دلار دارایی رسیده است – اکثریت، نزدیک به 500 میلیون دلار، که از سرمایه گذاران آمریکایی تامین شده است.

SEC ادعا می کند که Abra محصول را به عنوان راهی برای سرمایه گذاران برای کسب سود “خودکار” به بازار عرضه کرده است. جادویی» و از دارایی های سرمایه گذاران برای ایجاد درآمد و پرداخت سود استفاده کرد. در این شکایت آمده است که Abra Earn به عنوان یک اوراق بهادار بدون واجد شرایط بودن برای معافیت ثبت SEC عرضه شده و فروخته شده است.

علاوه بر این، SEC ادعا می کند که Abra به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری ثبت نشده برای حداقل دو سال فعالیت داشته و بیش از 40٪ را در اختیار دارد. از مجموع دارایی های خود در اوراق بهادار سرمایه گذاری، از جمله وام دارایی های رمزنگاری شده به وام گیرندگان نهادی.

Abra موافقت کرده است که این اتهامات را بدون اعتراف یا رد اتهامات تسویه کند. این توافقنامه شامل حکمی علیه نقض مقررات ثبت نام و مجازات های مدنی است که توسط دادگاه تعیین می شود.

مسائل مقرراتی قبلی ابرا

در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳، هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس پرونده توقف اضطراری و از دستور علیه Abra منصرف شوید.

تنظیم‌کننده، شرکت رمزنگاری را به ارتکاب کلاهبرداری متهم کرد و گفت که این یک «بانک رمزنگاری» بدون داشتن منشور بانک تگزاس و بدون ارائه بیمه سپرده شرکت بیمه سپرده فدرال است.

علاوه بر این، تنظیم کننده تگزاس ادعا کرد که دریافته است که آبرا و مدیر عامل آن، ویلیام “بیل” برهیت، در طول تحقیقات خود در 31 مارس 2023، «مجموعاً ورشکسته یا تقریباً ورشکسته بودند».

در اواخر همان ماه، Abra با 25 ایالت ایالات متحده تسویه حساب کرد تا 82 میلیون دلار به مشتریان خود که برداشت آنها متوقف شده بود، بازپرداخت کند. در ازای آن، شرکت رمزنگاری از جریمه‌های پولی 250000 دلاری در هر حوزه قضایی اجتناب کرد.

علاوه بر این، آبرا موافقت کرد که از 15 ژوئن 2023 تخصیص ارزهای دیجیتال را از مشتریان ایالات متحده متوقف کند و موجودی مشتریان ایالات متحده را بازپرداخت کند.

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا