سریال و انمیشن

معرفی سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان

معرفی سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان

سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان (Ayazın Sonu Güneş) یک سریال ترکی در ژانر درام-عاشقانه است که تابستان 1403 در 10 قسمت منتشر شد.

سریال های ترکیه ای در کشور ما طرفداران بی‌شماری دارند. این آثار کشور همسایه در ژانرهای مختلفی چون درام، کمدی، پلیسی، عاشقانه و اکشن ارائه می‌شوند و هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. یکی از جدیدترین این آثار سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان است. این سریال، که در ترکیه با نام Ayazın Sonu Güneş شناخته می‌شود، اثری به کارگردانی اوزگور پارک (Özgür Pak) و اوزدمیر گوکسل آیدین (Özdemir Göksel Aydin) است. ژانر سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان درام و عاشقانه است. هیرا کویونجو اوغلو و بیرند تونکا از بازیگران این سریال هستند که پخش آن از تابستان 1403 آغاز شده است. این سریال تاکنون در در جلب نظر مخاطبین خیلی خوب عمل کرده است.

این مقاله از پلازا را به معرفی سریال Ayazın Sonu Güneş که یکی از بهترین سریال‌های 2024 ترکی است، اختصاص داده‌ایم. قرار است در کنار هم تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال را بفهمیم، داستان آن را بخوانیم و پس از آشنایی با بازیگران، نگاهی به نقد سریال Ayazın Sonu Güneş داشته باشیم.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال طلوع خورشید پس از یخبندان

تعداد قسمت های سریال Ayazın Sonu Güneş ژانر سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان

تعداد قسمت های سریال Ayazın Sonu Güneş برای فصل اول آن 10 قسمت اعلام شده است. هر قسمت از سریال حدود 50 دقیقه است. گرچه هنوز خبری از ساخت فصل دوم آن نیست، ولی امیدواریم با استقبال مخاطبین از این اثر، در سال‌های آینده به تماشای فصل‌های بعدی سریال بنشینیم. اگر درباره زمان پخش سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان نیز سوالی دارید، باید بگوییم پخش این سریال از روز دوشنبه، 22 جولای 2024 (1 مرداد 1403) آغاز شد و هرشب یک قسمت جدید منتشر گشت. در روزهای شنبه و یکشنبه قسمت جدیدی منتشر نشد، و سرانجام در روز جمعه 2 آگوست (12 مرداد) به تماشای قسمت آخر آن نشستیم.

فیلمنامه این سریال کاری به قلم دیلک آیدوگو (Dilek Aydogdu) و صبری صیدام (Sabri Saydam) است.

خلاصه سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان

داستان سریال طلوع خورشید پس از یخبندان عاشقانه‌ای جذاب را دنبال می‌‌کند که قهرمانان آن گونش و ایاز هستند. گونش دختر جوانی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده، قصد دارد رویاهایش را در آن سوی آب‌ها دنبال کند. او در حال تدارک ملزومات سفر خود به خارج از کشور است که برادرش به خاطر یک اتهام اشتباه، زندانی می‌شود. گونش که قصد دارد هرجور شده برادرش را آزاد کند، در این مسیر با پسر جوانی به نام ایاز، وارث یک شرکت بزرگ و معتبر، آشنا می‌شود.

گونش برای نجات جان برادرش وارد بازی خطرناکی می‌شود، با این حال قواعد بازی با عشق بهم می‌ریزد. قلب ایاز که سال‌ها پیش یخ زده بود، با حضور گونش گرم می‌شود و در همین زمان که نهال عشق این دو در حال رشد است، زندگی چهره بی‌رحم خود را نشان می‌دهد. ایاز و گونش در مسیری پرسنگلاخ و سرشار از رازها و دسیسه‌ها قدم برمی‌دارند و تنه راه نجات آنان عشق است.

بازیگران سریال طلوع خورشید پس از یخبندان

سازندگان سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان در انتخاب بازیگران دقت بسیاری داشته و درنهایت بهترین گزینه‌ها را انتخاب کرده‌اند. اکثر این بازیگران، هنرمندانی تازه‌کار و نسبتا ناشناخته هستند که با حضور در این سیال نامشان بر سر زبان‌ها افتاده است. در ادامه مروری بر بیوگرافی 4 تن از آنان داریم و سپس به اختصار با نام نقش بقیه بازیگران نیز آشنا می‌شویم.

هیرا کویونجو اوغلو در نقش گونش

زمان پخش سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان بازیگران سریال طلوع خورشید پس از یخبندان

هیرا کویونجو اوغلو (Hira Koyuncuoğlu) بازیگر ترکیه‌ای متولد 5 ژانویه 1995، برابر با 15 دی 1373، در شهر یالوا ترکیه است. او پس از اتمام دبیرستان برای تحصیل در رشته بازرگانی و تبلیغات به دانشگاه Kadir Has در استانبول رفت. هنگامی که هیرا 4 سال داشت، زلزله بزرگی شهر آنان را لرزاند که موجب شد وی و خانواده‌اش تا مدت‌ها در چادر زندگی کنند. این امر سبب شد که هیرا همیشه فوبیای زلزله داشته باشد. هیرا بازیگری را با سریال Adı Feriha Koym: Emir’in Yolu در سال 2012 آغاز کرد و سپس ایفاگر نقش نهیر در سریال اون زندگی منه، شد. وی در کارنامه خود سابقه حضور در 9 سریال تلویزیونی، 2 سریال اینترنتی و 2 فیلم سینمایی را دارد.

بیرند تونکا در نقش ایاز

هنرپیشه های طلوع خورشید پس از یخبندان نقد سریال Ayazın Sonu Güneş

بازیگر و مدل ترکیه‌ای، بیرند تونکا (Birand Tunca) یکی دیگر از هنرمندان سریال طلوع خورشید پس از یخبندان است. او در تاریخ 5 اکتبر 1990 (13 مهر 1369) در شهر استانبول متولد و در همانجا بزرگ شد. بیرند در دوران دبیرستان به عرصه مدلینگ و بازیگری علاقه پیدا کرد. وی فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از هنرستان مرکز موجدت گازان است. این بازیگر ترکیه‌ای فعالیت خود را از سال 2014 با سریال تاریخی قیام ارطغرل آغاز کرد. دو سال بعد، با ایفای نقش عمره در سریال عشق حرف حالیش نمیشه، توجهات را به سوی خود جلب کرد. او تاکنون در 7 سریال ترکیه‌‌ای بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

سما اوزتورک در نقش آینور ارسوی

بررسی سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان معرفی سریال Ayazın Sonu Güneş

سما اوزتورک (Sema Öztürk) متولد 23 ژوئن 1977، برابر با 2 تیر 1356، در شهر استانبول ترکیه، بازیگر و مجری تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد به زبان انگلیسی از دانشگاه استانبول است. سما فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان مجری شبکه کرال تیوی از سال 1992 آغاز کرد. پس از حضور در چند سریال با نقش‌هایی کوتاه، سرانجام در سال 2007 یکی از نقش‌های اصلی سریال اروپایی را به وی دادند. سما اوزتورک را در آثاری نظیر سریال راهزنان بر دنیا حکومت نمی‌کنند (2015-2021) و سریال شربت زغال اخته (2023-24) دیده‌ایم.

گوکچه یانارداج در نقش گلدن یلماز

داستان سریال طلوع خورشید پس از یخبندان خلاصه سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان

گوکچه یانارداج (Gökçe Yanardağ) مدل سابق، بازیگر و مجری تلویزیون است. او متولد 18 سپتامبر 1975، برابر با 27 شهریور 1354، در شهر استانبول ترکیه است. گوکچه مدلینگ را از سال 1991 آغاز کرد و در سال 1996 در مسابقه دختر شایسته ترکیه، مقام چهارم را کسب کرد. وی در همان سال به عنوان نماینده ترکیه در مسابقه زیبایی میس اینترنشنال در ژاپن شرکت کرده و جزء ده نفر اول بود. گوکچه بازیگری را از سال 1996 با سریال دل دیوانه آغاز کرد. او اخیرا با نقش نرمین در سریال The Fire Within Us (2022) و نقش جین در سریال End of Frost Sun (2024) در تلویزیون دیده شده است.

همچنین بخوانید :

از آنجایی که مروری بر بیوگرافی همه بازیگران ممکن نیست، در ادامه به اختصار با نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های طلوع خورشید پس از یخبندان آشنا می‌شویم:

  • علی مرت یاووزجان (Ali Mert Yavuzcan) در نقش اوفوک سلتین
  • سوات سونگور (Suat Sungur) در نقش اردال یلماز
  • نکت بیار (Necat Bayar) در نقش ضیاء
  • سلیم ماکار اوغلو (Selim Makaroğlu) در نقش کاندار
  • موتلونور لافچی (Mutlunur Lafçı) در نقش بیریک
  • بولنت فیل (Bülent Fil) در نقش کریم ارسوی
  • بیرگول اولوسوی (Birgül Ulusoy) در نقش حسینیه
  • دیلارا گل دمیرال (Dilara Gül Demiral) در نقش یلیز
  • الیف هلال یالچین (Elif Hilal Yalcin) در نقش یاگمور یلماز

نقد سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان

ما در مقالات پلازا همیشه بخش نهایی مقاله ‌معرفی فیلم یا سریال را به بررسی نمرات و نقدهای آن اثر اختصاص می‌دهیم. سریال طلوع خورشید پس از یخبندان در وبسایت IMDb، که براساس نظرات بینندگان به هر اثر امتیاز می‌دهد، امتیاز 7 از 10 را کسب کرده که نمره خوب و قابل‌قبولی است. متاسفانه ما به نقدهای منتقدین درباره این سریال دسترسی نداریم، ولی در ادامه بخش‌هایی از نظرات یک بیننده را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

سریال طلوع خورشید پس از یخبندان سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان

مخاطبی که تقد خود درباره سریال را در وبسایت IMDb به اشتراک گذاشته، معتقد است که خط داستان و سرعت سریال کند است ولی ارزش آن را دارد که وقت بیشتری به آن بدهیم تا خودش را ثابت کند. او که طبق گفته خودش از سال 2015 به تماشای سریال‌های ترکی نشسته، با هیچ یک از بازیگران سریال طلوع خورشید پس از یخبندان آشنا نیست و اذعان داشت که نمی‌تواند قضاوت کند بازیگران بازی خوبی ارائه نداده‌اند یا اینکه سرعت سریال پایین است.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به بررسی سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان پرداختیم و جزئیات سریال، نظیر تعداد قسمت‌ها، داستان و زمان پخش آن را در اختیار شما قرار دادیم. سپس با بازیگران آن آشنا شدیم و نگاهی اجمالی به نمرات سریال و نظرات بینندگان داشتیم. آیا شما هم این سریال ترکی را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما مهمترین ویژگی سریال ترکی طلوع خورشید پس از یخبندان که سبب جذب مخاطب می‌شود، چیست؟ نظرات، انتقادات، پیشنهادات و اطلاعات خود درباره سریال را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا