سریال و انمیشن

انیمه اذیتم نکن ناگاتورو؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه اذیتم نکن ناگاتورو؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه اذیتم نکن ناگاتورو جذابیت خود را از ترکیب هوشمندانه‌ای از کمدی و تعاملات پرشور میان شخصیت‌ها به دست می‌آورد. انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro با شخصیت‌پردازی قوی و لحظات طنزآمیز، مخاطب را جذب می‌کند و همزمان احساسات عمیق‌تری را به نمایش می‌گذارد.

این انیمه سرشار از لحظات بامزه و کمدی است که به یک داستان عاشقانه خاص و عجیب منتهی می‌شود. با پلازا همراه باشید تا با هم انیمه Ijiranaide Nagatoro-san را بررسی کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه اذیتم نکن ناگاتورو

انیمه اذیتم نکن ناگاتورو

 

نائوتو هاچیوجی مشغول درست کردن یک مانگا در کتابخانه مدرسه بود که ناگهان کاغذهای آن از روی میز به زمین افتاد و چند دانش‌آموز دیگر از جمله هایاسه ناگاتورو که در آن‌جا بودند آن‌ها را دیدند. هایاسه ناگاتورو خواندن مانگای او را شروع کرد و گفت به نظر می‌رسد شخصیت اصلی مانگا، شمشیرزن بدشانس، بر اساس ویژگی‌های خودت باشد و سپس او را مورد تمسخر قرار داد. هایاسه ناگاتورو، نائوتو هاچیوجی را Senpai صدا می‌کند که در این‌جا می‌توان آن را دانش‌آموز یک یا چند سال بزرگتر معنا کرد. روز بعد هایاسه از نائوتو خواست تصویر او را رسم کند اما دوباره او را اذیت کرد. یک دفعه که دوستان هایاسه ناگاتورو نیز نائوتو هاچیوجی را مورد تمسخر قرار دادند او از هاچیوجی دفاع کرد و مدتی بعد با او درباره این که در مقابل این تمسخرها از خود دفاع نمی‌کند با او صحبت کرد.

کاراکترهای انیمه اذیتم نکن، ناگاتورو سان و معرفی صداپیشگان آن‌ها

در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت های انیمه اذیتم نکن ناگاتورو بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

هایاسه ناگاتورو (Hayase Nagatoro)

شخصیت های انیمه اذیتم نکن ناگاتورو

هایاسه ناگاتورو، شخصیتی کاملا متفاوت از دانش‌آموزان معمولی است. او یک دانش‌آموز دبیرستانی در انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro است که ظاهرا فقط به تمسخر و آزار هم‌کلاسی‌اش، نائوتو هاتچوجی، علاقه دارد. اما زیر این رفتارهای شیطنت‌آمیز، احساسی عمیق نهفته است. او که به خاطر پوست برنزه و شخصیت سرزنده‌اش برجسته است، در نگاه اول ممکن است یک قلدر به نظر برسد، اما واقعیت این است که ناگاتورو با هر کنایه و شوخی، در تلاش است تا به نوعی احساساتش را به سنپای خود ابراز کند.

ناگاتورو که بخشی از گروه محبوب مدرسه است و در تیم جودو فعالیت می‌کند، بیشتر از اینکه یک آزارگر باشد، به دنبال آن است که نائوتو را از لاک خود بیرون بیاورد و به او یاد بدهد که برای خود ارزش قائل شود.

همچنین بخوانید :

نائوتو هاچیوجی (Naoto Hachiouji)

دانلود انیمه Don't Toy with Me, Miss Nagatoro

نائوتو هاتچوجی، دانش‌آموزی درون‌گرا و هنرمند، یکی از آن شخصیت‌هایی است که با وجود ظاهر ساده و کم‌حرفی، لایه‌های عمیقی از احساسات و تغییرات شخصیتی را در طول داستان به نمایش می‌گذارد. او که در باشگاه هنر مدرسه فعالیت می‌کند، بیشتر وقتش را در دنیای نقاشی و کتاب‌های خود می‌گذراند، تا اینکه ناگاتورو با شیطنت‌هایش وارد زندگی او می‌شود.

نائوتو در ابتدا بسیار آسیب‌پذیر و ترسو به نظر می‌رسد؛ او از تعامل با دیگران پرهیز می‌کند و اعتماد به نفس کافی ندارد. حضور ناگاتورو به نوعی او را از منطقه امنش بیرون می‌کشد و با هر کنایه و اذیت، او را وادار می‌کند تا بیشتر از پیش در مورد خودش و دنیای اطرافش فکر کند.

همچنین بخوانید :

 گیمو (Gamo)

کاراکترهای انیمه اذیتم نکن، ناگاتورو سان

گامو، یکی از دوستان نزدیک ناگاتورو است که معمولا به عنوان رهبر غیررسمی گروه دوستانه آن‌ها به شمار می‌آید. او با اعتماد به نفس بالایش و رفتاری که در مواقعی به نظر می‌رسد کمی تهاجمی است، توانسته جایگاه محکمی در جمع خود ایجاد کند. در نگاه اول ممکن است رفتار او را کمی جدی و حتی ترسناک بدانیم. اما در واقعیت، گامو کسی است که از ته دل به دوستانش اهمیت می‌دهد و همیشه سعی می‌کند بهترین راه را برای کمک به آنها پیدا کند.

همچنین بخوانید :

یوشی (Yosshii)

بررسی انیمه Don't Toy with Me, Miss Nagatoro

یوشی، یکی از شخصیت‌های فرعی انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro، با معصومیت و رفتار ساده‌اش به نوعی جذابیت خاصی به جمع دوستان اضافه می‌کند. او همیشه در کنار گامو-چان دیده می‌شود، طوری که گویی همواره پشت سر او حرکت می‌کند و از او الگو می‌گیرد. یوشی اغلب به جای ابتکار عمل، دیگران را دنبال می‌کند و به نوعی به تکرار رفتارهای اطرافیانش می‌پردازد. همین ویژگی‌ها باعث شده‌اند که شخصیتش کمی بی‌پیرایه و در عین حال دوست‌داشتنی به نظر برسد، حالتی کودکانه که او را از دیگر افراد گروه متمایز می‌سازد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro

انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro در بهار سال 2021 پخش شد و در مجموع 12 قسمت داشت که از تاریخ 10 آوریل 2021 تا 26 ژوئن 2021 در ژاپن از شبکه‌هایی مانند TOKYO MX، BS11 و MBS پخش شد و به طور همزمان در پلتفرم‌های آنلاین مثل Amazon Prime و Crunchyroll در دسترس قرار گرفت.
این سریال توسط استودیوی Telecom Animation Film ساخته شد و کارگردانی آن بر عهده هیروکازو هانای بود. نویسندگی و تنظیم داستان نیز توسط تاکو کیشیموتو انجام شد. تیم تولید با توجه به تجربه و مهارت‌های بالای خود توانستند این انیمه را به یکی از برترین کمدی‌های رومانتیک فصل تبدیل کنند و استقبال خوبی از آن در سراسر دنیا به عمل آمد.
مانگای Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro که منبع اصلی این انیمه است، توسط مانگاکایی با نام مستعار Nanashi (774) نوشته و تصویرگری شده است. ناناشی که بیشتر به دلیل خلق این مانگا شهرت یافته، داستانی طنزآمیز و احساسی را در قالب شوخی‌های تند و نرم ارائه می‌دهد. این مانگا ابتدا در سال 2017 در مجله آنلاین Magazine Pocket منتشر شد و به سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد. ناناشی با سبک خاص و منحصر به فرد خود توانسته است ترکیبی از کمدی و داستان عاشقانه خلق کند که هم به مخاطبان سرگرمی می‌دهد و هم به بررسی احساسات انسانی می‌پردازد.

انیمه اذیتم نکن ناگاتورو
درباره داستان این انیمه می‌توان گفت که به طور کلی یک ساختار خطی و منسجم برای آن وجود ندارد و هر قسمت شبیه قطعات کوتاهی است که به هم گره خورده‌اند. هر قسمت چندین بخش دارد، اما برخی از عناصر تکراری، مثل عادت‌های اذیت کردن ناگاتورو، همیشه ثابت هستند. هر چند گاهی انیمه تلاش می‌کند با قسمت‌هایی غیر معمول مثل فانتزی یا ایسکای، داستان را کمی جذاب‌تر کرده و مخاطب را غافلگیر کند.
تماشای Ijiranaide, Nagatoro-san از همان ابتدا مشخص می‌کند که با چه نوع کمدی رمانتیکی روبه‌رو هستیم. داستان خود گویای همه چیز است؛ ناگاتورو هر روز نائوتو هاچیوجی را اذیت می‌کند. برای حفظ آرامش ذهنی‌اش، باید بگوییم که سنپای مجبور است رفتارهای عجیب ناگاتورو را تحمل کند، حتی اگر دیگر هرگز روزی آرام نداشته باشد.
با این حال، برخلاف آنچه عنوان سریال ممکن است به نظر برساند، این انیمه به هیچ وجه به موضوعات سادومازوخیستی نمی‌پردازد. اگرچه سنپای بخشی از سرگرمی‌های ناگاتورو است و دائما دست انداخته می‌شود، اما پسر اسباب‌بازی او نیست. از همان قسمت اول، ما عمیقا با روش‌های کاری او آشنا می‌شویم. با هر دیالوگ هوشمندانه، ناگاتورو موفق می‌شود سنپای را در موقعیت‌های خجالت‌آور و ناراحت‌کننده قرار دهد. شخصیت ناامن سنپای هم کمکی به او نمی‌کند تا بتواند در برابر ناگاتورو ایستادگی کند.
تماشای چند قسمت اول نشان می‌دهد که شاید سنپای در سطحی از این وضعیت لذت می‌برد. در تعاملات آن‌ها، نوعی تنش جنسی نیز به چشم می‌خورد. این موضوع به‌خصوص زمانی آشکارتر می‌شود که ناگاتورو تلاش می‌کند با استفاده از بدن خود، سنپای را تحریک کند. او حتی گاهی با اشاره به موضوعات بزرگسالانه، شوخی‌های جنسی می‌کند. این نوع طنز تقریبا در هر قسمت دیده می‌شود و البته ناگاتورو تنها کسی نیست که دست به چنین کارهایی می‌زند.
شخصیت‌های فرعی نیز تقریبا شبیه کاراکترهای اصلی هستند. دو همکلاسی ناگاتورو ، یوشی و گامو که مانند او از اذیت کردن سنپای لذت می‌برند. آن‌ها سنپای را با لقب پایسن صدا می‌زنند و هر فرصتی که پیدا می‌کنند، او را دوشیزه خطاب می‌کنند. اما نکته جالب این است که گاهی اذیت‌های آن‌ها ناگاتورو را عصبانی یا حتی حسود می‌کند. در بسیاری از مواقع، به نظر می‌رسد که ناگاتورو می‌خواهد سنپای را برای خودش نگه دارد و نمی‌خواهد دیگران به او دست بزنند. شاید او سنپای را مانند یک اسباب‌بازی رفتار می‌کند، اما می‌خواهد از او محافظت کند. البته شاید محافظت کلمه مناسبی نباشد، اما وقتی گامو و یوشی از حد می‌گذرند، ناگاتورو احساس حسادت می‌کند.
با این حال، این سوال در ذهن مخاطب پدید می‌آید که آیا ناگاتورو به سنپای علاقه دارد؟ پاسخ به این سوال مبهم است و شاید برای قضاوت خیلی زود باشد، به‌ویژه که در این فصل از انیمه، زمانی برای پرداختن به توسعه شخصیتی ناگاتورو اختصاص داده نشده است. به نظر می‌رسد که انیمه قصد داشته با احساسات ناگاتورو نسبت به سنپای، مخاطب را کنجکاو نگه دارد، به‌ویژه زمانی که او با رئیس انجمن رقابت می‌کند، اما این موضوع به جایی نمی‌رسد.

به طور کلی، داستان این انیمه بیشتر لحظات به گذراندن وقت ناگاتورو و سنپای با یکدیگر اختصاص دارد. جالب اینجاست که هیچ دلیل پیچیده‌ای برای بودن آن‌ها در کنار هم وجود ندارد، جز اینکه خودشان این را می‌خواهند و همین کافی است. ناگاتورو با شوخی‌ها و اذیت‌های خاص خود، تلاش می‌کند سنپای را از لاک تدافعی‌اش بیرون بکشد، اما زمانی که خودش جرات لازم را از دست می‌دهد، به نوعی به همان لاک پناه می‌برد.

نکته جالب‌تر این است که بسیاری از توصیه‌هایی که ناگاتورو به سنپای می‌دهد، بیشتر به خودش مربوط می‌شود تا به او. در میان این اذیت‌ها، لحظات خاص و صمیمانه‌ای وجود دارد که در آن‌ها یکی از آن‌ها بدون هیچ دفاعی احساسی، خود واقعی‌اش را نشان می‌دهد. این لحظات به مرور زمان بیشتر می‌شوند و به تدریج رابطه آن‌ها به شکل طبیعی و زیبایی عمیق‌تر و صمیمی‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

 در این مقاله به معرفی انیمه اذیتم نکن ناگاتورو پرداختیم که در آن دانش‌آموزی به اسم هایاسه ناگاتورو و دوستان او دانش‌آموز دیگری به اسم نائوتو هاچیوجی را اذیت می‌کنند و او از خودش دفاع نمی‌کند. توصیه می‌شود کودکان این انیمه را تماشا نکنند. می‌توانید تریلر انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro را تماشا کنید و اگر با وجود نقدهایی که درباره انیمه اذیتم نکن ناگاتورو وجود دارد حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه لذت ببرید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این اثر آشنا شوید، دانلود انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro را شروع کنید.

می‌توانید نظرتان درباره انیمه Don’t Toy with Me, Miss Nagatoro را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. متشکریم که در معرفی این انیمه زیبا با ما همراه بودید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا