PS5 Pro یک راز آشکار در Gamescom 2024 بود
وجود PS5 Pro به لطف افشای اطلاعات و شایعات مختلف در سال 2024 به مدت طولانی مورد بحث قرار گرفت، اما آخرین State of Play که در اواخر ماه مه پخش شد هیچ اعلامیه ای برای سخت افزار جدید نداشت. با نزدیک شدن به پایان تابستان، برخی از طرفداران در این فکر بودند که آیا نسخه قدرتمندتر پلی استیشن 5 به تعویق افتاده است. با این حال، در Gamescom 2024 که این هفته در کلن برگزار می شود، توسعه دهندگان شروع به صحبت کردند.
در یک پخش زنده اخیر، وب سایت ایتالیایی Multiplayer اشاره کرد که از یک توسعه دهنده شنیده شده است که آنها بازی خود را به دلیل عرضه آتی PS5 Pro به تاخیر انداخته اند. می توانم تأیید کنم که در یکی از قرار ملاقات هایم در Gamescom 2024 چیزی مشابه شنیدم.
بدون اینکه اصلاً توسط من تشویق شود، توسعهدهندهای که نامش را نمیگذارم آشکارا گفت که مشخصات PS5 Pro را دریافت کرده است و مطمئن است که Unreal Engine 5 روی سختافزار جدید بسیار بهتر از نسخه معمولی کار میکند. پلی استیشن 5. با توجه به شرایطی که توسط Multiplayer فاش شد، من مطمئن هستم که این همان توسعه دهنده ای نیست که با آن صحبت کرده اند. علاوه بر این، استودیویی که من آن را از آن شنیدم اصلاً بزرگ نیست، که مشخص می کند مشخصات و جزئیات سخت افزار در حال حاضر در دست تعداد زیادی از بازی سازان است.
به این ترتیب، منطقی است که فرض کنیم اعلامیه رسمی نزدیک است. با نگاهی به PS4 Pro، این کنسول در 7 سپتامبر 2016 معرفی شد و متعاقباً در 10 نوامبر عرضه شد. همین امر ممکن است دوباره تکرار شود، به عنوان پیشنهاد شده توسط یک تحلیلگر صنعت در اواخر جولای.
در حالی که منتظریم سونی آنچه را که به نظر میرسد کل صنعت در این مرحله میداند اعلام کند، بیایید نشتهای معتبرتر را مرور کنیم:
- به لطف GPU بزرگتر و حافظه سریعتر 45% بهبود عملکرد در رندر شطرنجی
- معماری ردیابی پرتوی بسیار بهبود یافته که به طور متوسط ۲ تا ۳ برابر سرعت، با پیکهای ۴ برابر ارائه میکند
- معماری یادگیری ماشین سفارشی که از 300 TOPS در 8 بیت پشتیبانی میکند تا تکنیک ارتقاء مقیاس فوقالعاده طیفی پلیاستیشن (PSSR) را تقویت کند، نسخه سونی Multi Frame Super Resolution بر اساس الگوریتم یادگیری ماشین پلیاستیشن (PSML).
- PSSR یک نسخه ارتقا یافته با ML از تمپورال Anti-Aliasing Upscaling (TAAU) است که به ورودی هایی مشابه NVIDIA DLSS یا AMD FSR نیاز دارد و به طور کامل از خطوط لوله با محدوده دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی می کند. همچنین مانند آخرین نسخه DLSS به آموزش هر بازی نیاز ندارد.